loading...
فروشگاه ماشین آلات ساختمانی، راهسازی، صنعتی و کشاورزی
pars بازدید : 56 سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

ماله‌های موتوری نفربر یکی از تجهیزات اصلی برای بسیاری از شرکت‌ها در پروژه‌های بتنی هستند. در بازار دو نوع اصلی از ماله‌ها وجود دارد: ماله‌ موتوری دستی و ماله موتوری نفربر 
بسته به نوع پروژه‌ای که در حال کار بر روی آن هستید، یا بازارهای هدفی که در حال تلاش برای جلب نظر آنها هستید، ممکن است به یکی از این گزینه‌ها یا هر دوی آنها نیاز داشته باشید. در این وبلاگ کوتاه ما چند نکته را برای کمک به شما آماده کرده‌ایم تا متوجه شوید که از بین ماله‌های موتوری نفربر و دستی کدام یک تناسب بیشتری با نیازهای شما دارد.

ابعاد و وسعت پروژه و سفارش مشتری

یکی از بزرگترین عواملی که باید هنگام خرید یک ماله موتوری در نظر بگیرید، ابعاد و وسعت پروژه شما است. این به راحتی می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما بهترین انتخاب است. اگر شرکت یا مشتریان شما تمایل به انجام پروژه در ابعاد بزرگ داشته باشند، بهتر است از ماله‌های موتوری نفربر در کنار ماله‌های موتوری دستی استفاده کنید. به این دلیل که شما در چنین پروژه‌هایی باید سطح وسیعی را تحت پوشش قرار دهید که بهتر است توسط ماله‌های موتوری نفربر انجام شود اما همچنین باید راهی برای ماله کشی مناطق کوچکتر نیز پیدا کنید که ماله‌های موتوری دستی گزینه‌ای معقول برای این منظور هستند. با توجه به قیمت بالای ماله‌های موتوری نفربر بهتر است آنها در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. از سوی دیگر، اگر پروژه شما یا مشتریان شما شامل دال‌های کوچکتر، مانند زیرزمین و یا مناطق مسکونی متمرکز، است شما واقعا به ماله موتوری نیاز نخواهید داشت. دلیل اول، اندازه واحد است. استفاده از آنها در داخل و خارج فضاهای کوچکتر می‌تواند به دلیل وزن و اندازه بزرگ آنها کاری دشوار باشد. دلیل دوم این است که شما به تولید نیاز ندارید. ماله‌های موتوری دستی در دال‌های کوچک‌تر، کار را در یک زمان قابل قبول به انجام می‌رسانند.

ماله موتوری

محدوده قیمت ماله‌های موتوری دستی با ماله‌های موتوری نفربر

چقدر پول را باید برای خرید ماله‌های موتوری نفربر هزینه کنید؟ تفاوت قیمت زیادی بین این دو گزینه وجود دارد. اگر شما یک ماله موتوری دستی را با یک ماله موتوری نفربر مقایسه می‌کنید، شما باید قیمت بالاتری را پرداخت کنید. اگر سرمایه کافی برای چنین سرمایه گذاری را در اختیار ندارید، می‌توانید یک ماله پروانه ای دستی خریداری کنید و با انجام پروژه‌های کوچک سرمایه لازم برای خرید یک ماله موتوری و برقی نفربر را پس انداز کنید. برخی از شرکت‌ها امکان اجاره کردن آن را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید از ماله‌های موتوری دستی برای بسیاری از انواع پروژه‌ها استفاده کنید. این ماله‌ها ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که مشتریان و پروژه‌های شما واقعا به آن نیاز دارند.

نرخ تولید

اگر پروژه شما به اندازه کافی بزرگ است که به یک ماله موتوری یا برقی نیاز دارید، بهتر است قطعا بر روی آنها سرمایه گذاری کنید. با یک ماله موتوری شما میزان نرخ تولید بسیار بالاتری خواهید داشت و قادر خواهید بود سریع‌تر و موثرتر پروژه‌های خود را انجام دهید. این به این معنی است که شما قادر به افزایش سود خود با استفاده از نیروی کار کمتر برای تکمیل پروژه‌ها خواهید بود. اگر شما یک توزیع کننده هستید، چرا به میزان نرخ تولید محصول اهمیت می‌دهید؟ پاسخ این است که ممکن است این موضوع برای مشتری شما حائز اهمیت باشد. بسته به بازاری که در آن مشغول کار هستید، ممکن است آنها نیازهای متفاوتی در تجهیزات خود داشته باشند. اگر به طور عمده با پیمانکاران عمومی که بر روی دال‌های کوچک کار می‌کنند همکاری دارید، نرخ تولید یک مسئله مهم نیست. اگر با پیمانکاران بتنی بزرگ کار می‌کنید، این یک موضوع مهم برای آنها است. استخدام رانندگان یکی از ملاحظاتی است که باید هنگام استفاده از این تجهیزات در نظر داشته باشید. سری بعد که به دنبال یک ماله موتوری هستید، مطمئن شوید که بر اساس عوامل ذکر شده در بالا و نیازهای کسب و کار خود آنها را ارزیابی کنید. این کار منجر به انتخاب بهترین گزینه برای ادامه موفقیت شرکت شما خواهد شد.

pars بازدید : 279 شنبه 07 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

با استفاده از بالابر ساختمانی پروژه‌های خود را می‌توانید خیلی زودتر و با امنیت بیشتر اجرا کنید. این روزها استفاده از بالابر ساختمانی رواج پیدا کرده و می‌توان گفت بدون استفاده از این وسیله کار ساخت و ساز بسیار طولانی‌تر شده و هزینه نهایی بالا خواهد رفت. این نوع از بالابر برای حمل و انتقال مصالح ساختمانی در بین طبقات مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر بالابر از قطعات و اجزاء مختلفی مانند، الکتروموتور، گیربکس، کابل (سیم بکسل)، جعبه دنده، پایه‌ها و ریل تشکیل شده است.بر روی این بالابرها می‌توان برای ایمنی بیشتر ترمز نصب کرد، البته باید توجه داشت که در صورت استفاده از بالابرهایی با تحمل وزن بالا و به طور کل بیش از 500 کیلو گرم، استفاده از ترمز ضروری خواهد بود تا از حوادث جلوگیری شود. به بالابر ساختمانی می‌توان کنترل از راه دور متصل کرد تا بتوان آنها را از پایین هم کنترل کرد و نیازی نباشد حتما یک نفر در کنار آن برای کنترل باشد. این کنترل از راه دور دارای دکمه‌های بالا و پایین است و هر فردی با کمترین تجربه می‌تواند آنها را به راحتی کنترل کند. البته همیشه بکار بردن افراد با تجربه در هر کاری باعث کم شدن حوادث می‌شود و فردی که مسئول کنترل بالابر است در صورت داشتن تجربه می‌تواند از بروز حوادث در حین کار جلوگیری کند.

همه چیز در مورد بالابر ساختمانی Everything about construction lifts

انواع بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی در اندازه‌های 350، 500، 750 و 1000 کیوگرمی در بازار موجود هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نکته را باید در نظر گرفت که در هنگام نصب بالابرهایی که دارای ظرفیت‌های بالا هستند باید پایه بالابر به تیرهای ساختمان جوش داده شود تا از واژگونی آن جلوگیری شود. از طرف دیگر همانطور که در بالا اشاره شد، برای بالابرهای با ظرفیت بیش از 500 کیلو گرم باید ترمز نصب شود. انواع مختلف بالابر دارای سرعت‌های مختلفی هستند و بسته به سرعت آنها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.
معمولا بالابرهای موجود در بازار دارای سرعت حدود 20 متر در دقیقه هستند که برای ساختمان‌هایی با طبقات نه چندان زیاد این سرعت مناسب بوده و خللی در انجام کار صورت نمی‌گیرد. البته برای ساختمان‌های بلندتر باید از انواع با سرعت بالا استفاده شود تا در هنگام جابجایی بار زمان زیادی هدر نرود. از طرف دیگر در بالابرهای ساختمانی به خاطر بهره بردن از قطعات مختلف، کیفیت این قطعات در دوام و کارآیی بالابر نقش زیادی خواهد داشت. همیشه از بالابری استفاده کنید که پایه‌های آن از مواد مقاوم و ظریف ساخته شده باشد و بتواند ایمنی آن را تضمین کند. جنس موتور و سیم پیچ‌های درون آن هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
موتورهایی با سیم پیچ مسی علاوه بر عمر بالا، جریان برق کمتری هم استفاده می‌کنند که در نهایت از هزینه‌های انرژی پروژه خواهد کاست. در هنگام انتخاب موتور برای بالابر وزنی که قرار است جابجا شود و ارتفاع باید در نظر گرفته شود. گیربکس هم باید باکیفیت باشد تا بتواند به خوبی فشار وارده را تحمل کند و به راحتی خراب نشود. گیربکس نقش مهمی در کاهش فشار وارد شده به موتور دارد و استفاده از گیربکس مناسب باعث خواهد شد طول عمر موتور بالا برود. از طرف دیگر نقش گیربکس در هنگام قطع برق بسیار مهم است و از حرکت بار جلوگیری می‌کند. معمولا گیربکس مورد استفاده در بالابرهای ساختمانی از نوع حلزونی است. به طور کلی بالابرهای ساختمانی از موتورهای تک فاز و سه فاز برای انتقال مواد استفاده می‌کنند. بالابر ساختمانی سه فاز معمولا از قدرت بیشتری برخوردار است و می‌تواند از پس ظرفیت‌های بالای بالابرها برآید. البته باید توجه داشت موتورهای سه فاز در مقابل انواع تک فاز که دارای توان برابر هستند، میزان برق کمتری را مصرف می‌کنند.

pars بازدید : 83 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

دستگاه‌های علف تراش تیغه دار مشابه دستگاه‌های برش خطی هستند، اما دستگاه‌های برش خطی از یک رشته نایلون نازک استفاده می‌کنند که گیاهان مختلف از چمن‌های طولانی گرفته تا علف‌های هرز را برش می‌دهند، در حالی که دستگاه علف تراش تیغه دار از یک تیغه فلزی استفاده می‌کند که وارد پوشش‌های گیاهی متراکم می‌شود. دستگاه‌های علف تراش تیغه دار قدرت و تنوع بیشتری نسبت به دستگاه‌های برش خطی را ارائه می‌دهند، اما آنها همچنین دارای معایبی نیز هستند.

علف تراش

سهولت استفاده از دستگاه‌های علف تراش

یکی از بزرگترین معایب دستگاه‌های علف تراش تیغه دار، یادگیری تکنیک‌های برش لازم برای جلوگیری از آسیب و خسارت به دستگاه است. دستگاه علف تراش تیغه دار دارای یک منطقه برش خاص بوده، به این معنی که شما نمی‌توانید از هر مسیری وارد پوشش گیاهی شوید. تیغه‌ها در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند، بنابراین هنگام برش باید از سمت راست به چپ حرکت کنید.

منطقه برش از بالای تیغه تا 90 درجه به سمت چپ گسترده است؛ اگر یک ساقه یا شاخه ضخیم با بخش‌های دیگر تیغه برخورد کند، ممکن است دستگاه به سمت شما پرتاب شود. تیغه را به آرامی بر روی برس یا گیاهان بچرخانید، به طوری که تیغه به سمت ناحیه تحت برش فشرده شود و نیرویی به سمت شما وارد نکند. اگر دستگاه علف تراش تیغه دار را به صورت متناوب استفاده کنید، دستگاه ممکن است دود کرده و از کار متوقف شود، زیرا شاخه‌ها و سایر مواد ممکن است در اطراف تیغه‌ها انباشته شده و باعث گرم شدن بیش از حد آن شوند.

تنوع و دوام

دستگاه علف تراش تیغه دار دارای تیغه‌های مختلف است که به شما اجازه می‌دهد مواد مختلفی را برش دهید. آنها به طور کلی ماشین آلات با دوام و قابل اعتمادی هستند البته تا زمانی که از آنها به شیوه‌ای مناسب نگهداری کنید. با این حال، طول عمر تیغه بستگی به موادی دارد که شما برش می‌دهید و اینکه تا چه اندازه از آنها استفاده می‌کنید.

به عنوان مثال، اگر شما اغلب در مناطق سنگی کار می‌کنید و یا ساقه‌ها و شاخه‌های سخت را برش می‌دهید، ممکن است مجبور باشید هر روز تیغه را تعویض کرده یا تیز کنید. قبل از هر بار استفاده، باید تیزی تیغه را بررسی کنید، زیرا کار کردن با تیغه کند، عمر مفید دستگاه را کاهش می‌دهد و می‌تواند یک خطر ایمنی برای شما ایجاد کند.

قدرت و راحتی

دستگاه‌های برش تیغه دار به اندازه کافی قدرتمند هستند که بتوانند موادی را برش دهند که یک ماشین چمن زنی یا برش لیزری نمی‌تواند آن را انجام دهد. آنها همچنین می‌توانند وارد مناطقی شوند که دستگاه‌های بزرگ قادر به وارد شدن نیستند. با این حال، اکثر دستگاه‌های علف تراش دست و پا گیر هستند، و اگر شما باید یک منطقه بزرگ را تمیز کنید، مشکلات مرتبط با خستگی ممکن است رخ دهد. اکثر دستگاه‌های علف تراش تیغه دار دارای یک شفت مستقیم و ویژگی ضد ارتعاش برای کاهش خستگی اپراتور هستند. استفاده از یک محفظه نگهدارنده نیز به کنترل بیشتر دستگاه کمک می‌کند و بار وارده بر روی دوش شما را در هنگام کار کاهش می‌دهد.

نگرانی‌های امنیتی دستگاه‌های علف تراش

دستگاه‌های علف تراش تیغه دار ابزار قدرتمندی هستند که ممکن است با خطرات ایمنی همراه باشند، به ویژه اگر با دستورالعمل‌های ایمنی آنها آشنا نباشید. هرگز نباید یک دستگاه علف تراش تیغه دار را بدون یک محفظه نگهدارنده استفاده کنید، همچنین نباید از یک دستگاه علف تراش تیغه دار که مجهز به یک محافظ نیست استفاده کنید.

کنترل کننده چیزی است که به شما کمک می‌کند تا این ابزار را بهتر کنترل کنید و همچنین از وقوع آسیب‌های ناشی از عدم کنترل مناسب دستگاه می‌شود که ممکن است باعث قطعی دستان شما شود. هنگام کار با یک دستگاه علف تراش تیغه دار، همیشه از عینک محافظ چشم استفاده کنید، زیرا تیغه ممکن است با پرتاب آوار و قطعات برش یافته به چشم شما آسیب برساند و هرگز از این دستگاه در فاصله 50 فوتی از افراد دیگر استفاده نکنید.

pars بازدید : 60 شنبه 10 فروردین 1398 نظرات (0)

کاتر اسفالت بر

چگونه به راحتی آسفالت را نگهداری کرده و برش دهید

اگر تعمیر و نگهداری مناسب انجام شود آسفالت می‌تواند به راحتی از پوسیده و خراب شدن در امان باشد. تعمیرات منظم می‌تواند از تخریب آن جلوگیری کند و در صورتی که در شرایط خوبی نگهداری شود، چندین سال بدون آسیب می‌تواند خدمت رسانی کند. اطمینان حاصل کنید که حفره‌های موجود بر روی سطوح را پر کنید و هر دو یا سه سال یکبار این حفره‌ها را مهر و موم کنید.
به این ترتیب حفاری و برش با کاتر آسفالت بر ممکن است دیگر لازم نباشد.

در اینجا به عوامل مختلفی اشاره شده است که می‌تواند باعث ایجاد ترک‌هایی در آن شود مانند تردد وسایل نقلیه سنگین، شرایط آب و هوایی خشن، ریشه‌های درختان و یا حرکات زمین. حفاری و برش و بازسازی قطعات آسیب دیده بهترین راه حل در هنگام وقوع ترک خوردگی است. با استفاده از تجهیزات مناسب برای تعمیر آسفالت، می‌توانید از وقوع شکاف‌های بزرگتر و گسترش آسیب جلوگیری کنید.

نحوه ترمیم حفره‌ها بر روی آسفالت

قابلیت خشک شدن سریع و دوام آنها از ویژگیهای پرکننده‌های Elasta-Fill Cold Filler است و به این دلیل است که آنها را بیشتر توصیه می‌کنیم. این روش آسان برای استفاده از پرکننده‌ها می‌تواند به راحتی حفره‌ها و شکاف‌ها را ترمیم کرده و منطقه را از آوار و بقایا پاک کند.

چگونه به راحتی آسفالت را نگهداری کرده و برش دهید

اگر تعمیر و نگهداری مناسب انجام شود آسفالت می‌تواند به راحتی از پوسیده و خراب شدن در امان باشد. تعمیرات منظم می‌تواند از تخریب آن جلوگیری کند و در صورتی که در شرایط خوبی نگهداری شود، چندین سال بدون آسیب می‌تواند خدمت رسانی کند. اطمینان حاصل کنید که حفره‌های موجود بر روی سطوح را پر کنید و هر دو یا سه سال یکبار این حفره‌ها را مهر و موم کنید.
به این ترتیب حفاری و برش با کاتر آسفالت بر ممکن است دیگر لازم نباشد.

در اینجا به عوامل مختلفی اشاره شده است که می‌تواند باعث ایجاد ترک‌هایی در آن شود مانند تردد وسایل نقلیه سنگین، شرایط آب و هوایی خشن، ریشه‌های درختان و یا حرکات زمین. حفاری و برش و بازسازی قطعات آسیب دیده بهترین راه حل در هنگام وقوع ترک خوردگی است. با استفاده از تجهیزات مناسب برای تعمیر آسفالت، می‌توانید از وقوع شکاف‌های بزرگتر و گسترش آسیب جلوگیری کنید.

نحوه ترمیم حفره‌ها بر روی آسفالت

قابلیت خشک شدن سریع و دوام آنها از ویژگیهای پرکننده‌های Elasta-Fill Cold Filler است و به این دلیل است که آنها را بیشتر توصیه می‌کنیم. این روش آسان برای استفاده از پرکننده‌ها می‌تواند به راحتی حفره‌ها و شکاف‌ها را ترمیم کرده و منطقه را از آوار و بقایا پاک کند.

pars بازدید : 117 یکشنبه 26 اسفند 1397 نظرات (0)

کاتر اسفالت بر

حفاری و برش آسفالت یکی از روش‌های ساخت پیاده رو و سنگ فرش است. قبل از شروع پروژه خود، باید نکاتی را درباره برش بدانید. در اینجا به این موارد خواهیم پرداخت:

هنگام برش آسفالت پیاده روها از چه تجهیزاتی باید استفاده کنید؟

تیغه‌ای که در کاتر آسفالت بر استفاده می‌شود، با ابزاری که شما برای برش مصالح دیگر مانند گرانیت، سنگ مرمر یا بتن استفاده می‌کنید، متفاوت است. یک تیغه الماسی با اتصال صلب یکی از مواردی است که باید برای برش آسفالت استفاده شود چرا که این ماده نسبت به سایر سطوح نرم‌تر است. برعکس، برخی از تیغه‌هایی که دارای اتصال نرم هستند ممکن است برای برش آسفالت مناسب نباشند.

لبه‌ای از تیغه الماسی که در معرض هوا قرار دارد هنگام برش ساییده می‌شود و این اتفاق به دلیل در معرض بودن رویه آن با خاکستر رخ می‌دهد. هنگام برش آسفالت، بهتر است از تیغه‌های سخت استفاده کنید، زیرا این تجهیزات به راحتی خاکستر را آزاد می‌کنند. به همین ترتیب، برش مرطوب و خشک انواع تیغه‌های برش آسفالت را به وجود می‌آورند که تیغه‌های خشک دارای یک اتصال نرم در مقایسه با تیغه‌های مرطوب هستند. توجه داشته باشید که تیغه برش مرطوب در هنگام برش، نیاز به روانکاری و خنک شدن دارد.

چرا ماشین برش آسفالت امری ضروری است؟

این ماشین برش آسفالت برای تعمیر و یا تعویض آسفالت، برش قطعات آسیب دیده ضروری است. ابزارهای مناسب و تجهیزاتی برای برش سنگ فرش و تکمیل پروژه تعمیراتی مورد نیاز هستند.

مراحل برش آسفالت پیاده رو چیست؟

سه مرحله اصلی برای انجام تعمیرات آسفالت وجود دارد. هنگامی که شما قصد تعمیر یک قسمت آسیب دیده و یا تعمیر روکش سطح را دارید، مهم است که با مراحل لازم برای موفقیت پروژه آشنا باشید. در اینجا با مراحل اولیه آشنا می‌شوید:

 1: جارو کردن: تمیز کاری فضای کار از سنگریزه‌ها و قطعه‌های سنگی با استفاده از جارو به این منظور است که محل کار خود را برای کار کردن با اره در حین عملیات برشکاری ایمن سازی کنید.

 2: خطوط برش را علامت بزنید: برش منطقه آسیب دیده تنها زمانی موثر خواهد بود که محدوده سالم را با علامت‌گذاری خطوط باریک‌تر از قسمت آسیب دیده متمایز کنید. اگر هنوز هم شرایط مناسبی دارد، این اقدام روشی مناسب برای برش آسفالت پیاده رو است. منطقه آسیب دیده را با دقت علامت‌گذاری کنید، در صورت مشخص نکردن منطقه آسیب دیده ممکن است مجبور به برش دوباره آسفالت شوید که باعث خواهد شد عملیات تعمیرات بیشتر طول بکشد. با استفاده از یک قطعه گچ، منطقه و مسیر مورد نظر را مشخص کنید و از روی آن برش خود را انجام دهید.

 3: انجام برش: عمق منطقه برای حصول اطمینان از ضخامت پیاده رو مشخص کنید.
سپس تیغه کاتر آسفالت بر را با توجه به عمق مورد نظر تنظیم کنید. مهم است که برش را به طور مستقیم انجام دهید و سپس آن را متوقف کرده و تیغه را برای برش بعدی آماده کنید. هنگامی که تیغه در حین برش در حال اجرا است، به یاد داشته باشید که هرگز آن را نچرخانید، زیرا این باعث شکستن تیغه می‌شود. به این ترتیب، شما به راحتی می‌توانید قسمت آسیب دیده را جدا کنید.

عملیات کابل‌گذاری: هنگام برش برای جا گذاری یک کابل، به یک مسیر برش مستقیم نیاز دارید. اول علامت گذاری کنید، سپس برش دهید، کابل را جاگذاری کرده و در نهایت حفره را پر کنید.

نه تنها مهم است بدانیم چطور باید مراحل برش آسفالت را انجام دهیم بلکه لازم است بدانیم از چه استراتژی‌هایی در خصوص نحوه نگهداری و تعمیر بقیه بخش‌های آسفالت استفاده کنیم تا اطمینان حاصل شود عملیات جایگزینی در بخش پوسیده شده یا آسیب دیده به زودی به اتمام برسد.

pars بازدید : 65 پنجشنبه 09 اسفند 1397 نظرات (0)

دانستنی های ماله برقی

3 موردی که باید هنگام خرید ماله برقی دست دوم با امکان راه رفتن در پشت سر آنها در نظر داشته باشید

اگر شما می‌دانید که به دنبال چه چیزی هستید، خرید تجهیزات دست دوم مانند ماله برقی می‌تواند یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه‌ها باشد. در غیر این صورت، این ممکن است در نهایت منجر به هدر رفتن پول و زمان شما شود. خرید ماله برقی با امکان راه رفتن در پشت سر آنها نیز از این قاعده مستثنی نیست، پس چگونه می‌توانید مطمئن شوید که در سمت برنده این معامله قرار دارید؟

سه نکته ساده به هنگام خرید ماله برقی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا قطعه‌هایی با کیفیت خریداری کنید. از آنجا که ذات این تجهیزات می‌تواند غیر قابل پیش بینی باشد، تعیین اینکه چه چیزی می‌تواند انتخابی اشتباه به حساب آید ممکن است دشوار باشد. نکاتی که ما بیان می‌کنیم، ممکن است 100? صادق نباشند و تنها به منظور کمک به شما برای شناسایی برخی خط قرمزها در نظر گرفته شده‌اند. به یاد داشته باشید که هر زمان کالایی را بدون گارانتی مورد استفاده قرار می‌دهید، شما کمی در معرض خطر قرار دارید.

نکاتی در مورد خرید ماله برقی male barghi 1 min

نکته شماره 1: بررسی روغن و گریس

یکی از نکاتی که برای کارآیی مداوم و کارآمد ماله برقی با امکان راه رفتن در پشت سر آنها مورد نیاز است، تعمیر و نگهداری مناسب از روغن و گریس آن است.
اگر هنگام بررسی ماله موتوری نشانه‌هایی از تعمیر و نگهداری مناسب این دو مورد مشاهده نکردید، ممکن است با مشکلات در مسیر استفاده از آنها مواجه شوید. نواحی اصلی برای بررسی روغن عبارتند از:

  • گیربکس

باید محلی وجود داشته باشد که سطح فعلی روغن را در آن مشاهده کنید.

  • موتور

اگر هر کدام از اینها خشک یا کم روغن باشند، احتیاط کنید. عدم وجود روغن در این مناطق می‌تواند مشکلات بزرگی را برای موتور و اجزای داخلی جعبه دنده ایجاد کند.

هنگام بررسی گریس، اطراف بخش عنکبوتی را بررسی کنید. آنها نقاط اصلی روانکاری با گریس در یک ماله هستند.

بررسی وضعیت تعمیر و نگهداری روغن و گریس به شما کمک می‌کند تا وضعیت مکانیکی دستگاه را بررسی کنید، همچنین به شما در مورد چگونگی استفاده این تجهیزات توسط صاحبان قبلی اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. عدم مراقبت و نگهداری مناسب چیزی است که باید از آن تا حد امکان خودداری کنید.

نکاتی در مورد خرید ماله برقی male barghi 2 min

نکته شماره 2: به میزان استهلاک دستگاه توجه داشته باشید

روشی که مالکان قبلی در طول سالها از این دستگاه استفاده کرده‌اند یکی از مهمترین مواردی است که باید بررسی کرده و به آن توجه داشته باشید. اگر از ماله برقی به صورت نامناسب استفاده و نگهداری شود، این می‌تواند طول عمر مفید و کارایی ماله شما را به طور چشمگیری کاهش دهد. به هر گونه غرشدگی یا خمیدگی بر روی بازوهای عنکبوت توجه کنید، زیرا این امر نشان دهنده این حقیقت است که دستگاه در هنگام استفاده بر روی زمین افتاده یا آسیب دیده است.

اگرچه شما واقعا نمی‌توانید تشخیص دهید که این دستگاه در طول سالهای گذشته چگونه مورد استفاده قرار گرفته است، یکی از علائم مشهود که می‌توانید به آن استناد کنید وضعیت کلی دستگاه است. اگر دستگاه جلوه‌ای داشته باشد که نشان دهنده عدم استفاده و نگهداری مناسب است، احتمالا حقیقت نیز همین است.

این نشان می‌دهد که مالک نسبت به بسیاری از عملیات نگهداری بی توجه بوده، که ممکن است در آینده برای شما مشکل ساز شود.

نکته شماره 3: برندهای ماله برقی با کیفیت بالا

نمی توان گفت که این یکی از معیارهای اصلی برای قضاوت در مورد ماله‌های برقی دست دوم است، اما دانستن این که کدام برندها دارای شهرتی در زمینه ارائه کالاهای با کیفیت هستند، می‌تواند که هنگام خرید اقلام دست دوم حائز اهمیت باشد. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، قبل از شروع به کار، تحقیقات آنلاین و صنعتی خود را آغاز کنید.

یکی دیگر از موارد مهم به هنگام خرید ماله‌های برقی دست دوم با نام تجاری شناخته شده، پشتیبانی پس از فروش قطعات و محصولات است. با توجه به سن ماله مورد نظر شما، آنها بیشتر قادر به کمک به شما به هنگام مواجهه با مشکلات هستند، زیرا آنها همیشه دارای قطعاتی هستند که می‌توانند برای واحدهای قدیمی‌تر موجود در بازار مورد استفاده قرار بگیرند.

خرید تجهیزات دست دوم تا زمانی که بدانید به دنبال چه چیزی هستید می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. قبل از خرید کالای دست دوم، ممکن است نیاز باشد قیمت ماله‌های برقی جدید را بررسی کنید، زیرا ممکن است پس از این کار متوجه شوید قیمتی که برای خرید کالای دست دوم پیشنهاد شده است، واقعا منطقی نیست.

امیدوارم پس از خواندن این مقاله شما بتوانید یک انتخاب معقول انجام دهید که متناسب با بودجه شما بوده و ماله برقی خریداری شده در وضعیت خوبی قرار داشته باشد تا بتوانید عملیات مورد نظر خود را با آن انجام دهید.

pars بازدید : 74 شنبه 13 بهمن 1397 نظرات (0)

یکی از مهم‌ترین مراحل در هنگام ریختن بتن، فشرده سازی یا ویبره زدن به بتن است. ویبراتورهای بتن اگر به درستی استفاده شوند، بتن را تثبیت خواهند کرد و میزان حباب‌های هوای موجود در بتن را کاهش می‌دهند. شما می‌توانید از ویبراتورهای داخلی یا خارجی بسته به نوع و محل بتن ریزی استفاده کنید.

با این حال، قبل از خرید یک ویبراتور بتنی ، فرکانس، قدرت و اندازه از جمله عوامل بسیار مهمی هستند که باید در نظر بگیرید. به طور معمول، ویبراتور بتن با علم بر این موضوع انتخاب می‌شود که شما می‌توانید چندین استفاده از آن داشته باشید و می‌توانید آن را برای مدتی بسیار طولانی مورد استفاده قرار دهید. ویبراتور‌های خارجی برای لرزاندن بتن از بیرون مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که ویبراتورهای داخلی می‌تواند با استفاده از شیلنگ ویبراتور برای تحکیم قسمت‌های مرکزی توده بتن استفاده شوند.

فشردگی کم می‌تواند باعث ایجاد حفره‌ها، جابجایی سنگدانه‌ها و اتصال ضعیف با میلگرد شود. در موارد شدید، فشردگی نامناسب می‌تواند بر یکپارچگی ساختاری دیوارها تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، ویبره بیش از حد می‌تواند باعث تخریب کیفیت بتن و ایجاد دیوارهای غیر یکپارچه شود.

ویبراتور

ویبراتور غوطه‌وری

این رایج‌ترین نوع ویبراتور موجود است. این شامل یک لوله فولادی با نوک گرد با عنصر ارتعاشی الکتریکی در داخل آن است. نوک آن به یک موتور الکتریکی از طریق یک شیلنگ ویبراتور انعطاف پذیر وصل شده است. برای دستیابی به بهترین نتیجه، قطر لوله باید به اندازه کافی کوچک باشد تا بتوانید آن را از بین میلگردها عبور دهید. توصیه می‌شود که ویبراتور را در فواصل 24 اینچ یا 8 برابر قطر لوله وارد بتن کنید. هنگامی که از این ویبراتور استفاده می‌کنید، زمان قرار دادن آن درون بتن باید از 30 ثانیه تا 2 دقیقه متغیر باشد.

بتن نباید در لایه‌های ضخیم‌تر از 24 اینچ ریخته شود.

ویبراتور باید به صورت عمودی وارد مخلوط بتن شود و سپس به آرامی خارج شود. ویبراتورها به هوا اجازه می‌دهند در بتن شناور شده و از سطح آن خارج شوند، بنابراین نوک آن را نباید سریعتر از حباب‌های هوا که قصد خروج از بتن دارند خارج کنید. سرعت حرکت هوا در بتن در حدود 3 اینچ در هر ثانیه است. اگر دیوار را در چندین مرحله بتن ریزی می‌کنید، نوک ویبراتور باید به اندازه کافی وارد عمق بتن شود تا بتواند در لایه قبلی به اندازه 3 تا 6 اینچ نفوذ کند. نوک ویبراتور در شعاع‌های مختلف در دسترس است، که بسته به تعداد میلگردهای نصب شده متغیر خواهد بود.

ویبراتور بتن

چه زمانی از ویبراتورهای خارجی استفاده کنید

ویبراتور‌های خارجی به طور مستقیم به قالب در نقاط خاص وصل می‌شوند. موقعیت این نقاط با توجه به ضخامت و جرم توده بتن در نظر گرفته می‌شود. این نوع ویبراتور یک اثر ارتعاشی مستقیم بر روی قالب و بتن خواهد داشت و با انجام این کار، به طور معمول انرژی بیشتری نسبت به دیگر ویبراتورهای دیگر مصرف خواهند کرد.

ویبراتورهای خارجی به طور معمول بتن را در شعاع 18 اینچی از قالب فشرده می‌کنند. این ویبراتورها را می‌توان در مراکز ریخته‌گری و تاسیسات پیش ساخته یافت که در آن امکان استفاده از ویبراتورهای غوطه‌وری وجود ندارد و باید به اندازه کافی قوی باشند و یا در مکان‌های خاصی قرار بگیرند تا بتوانند تمام قالب را در یک زمان مشخص حرکت دهند. ارتعاش خارجی در شرایطی ترجیح داده می‌شود که وجود ستون‌ها یا تراکم زیاد میلگردها می‌تواند منجر به ایجاد سر و صدای زیادی شود. این ابزارها کاربردهای خاصی دارند، از قبیل بتن ریزی‌های کوچک که به حداقل میزان ویبره نیاز دارند.

ویبراتورهای سطحی

ویبراتور سطحی در بالای بتن ریخته شده قرار می‌گیرد. آنها در برخی موارد فوق العاده هستند به خصوص زمانی که ضخامت بتن کمتر از 10 اینچ بوده یا می‌خواهید صفحات مسطح را فشرده کنید. این ویبراتورها در ساختارهای کم عمق توصیه می‌شوند و به ویژه برای بتن‌هایی مناسب هستند که نسبت آب به سیمان کمی دارند. هنگامی که شما در حال بتن ریزی یک سطح هستید، این نوع ویبراتوری است که باید استفاده شود. وقتی که با حجم زیادی از توده بتن سر و کار دارید یا زمانی که ضخامت بتن خیلی زیاد است از یک ویبراتور سطحی استفاده نکنید زیرا در این صورت لایه پایین‌تر بتن ارتعاش کافی را دریافت نمی‌کند.

ارتعاش دهنده شبکه میلگرد

این دستگاه ارتعاش دهنده یکی از جایگزین‌های مناسب برای تکنیک‌های ویبره سنتی بتن است. این فن آوری بسیار شبیه به یک ویبراتور معمولی است، اما در این حالت، دستگاه در بالای شبکه میلگرد ارتعاش داده می‌شود و لرزش یا ارتعاش را به بتن منتقل می‌کند. این دستگاه را می‌توانید در قطرهای مختلف بیابید که می‌تواند منجر به صرفه جویی در میزان نیروی کار انسانی و عملیات تمیزکاری شود. این ابزار زمان لازم برای بتن ریزی در یک سلول یا فضای تنگ و محدود را کاهش می‌دهد.

pars بازدید : 86 دوشنبه 17 دی 1397 نظرات (0)

 

بالابر ساختمانی تکفاز و سه فاز از اصلی ترین تجهیزات در صنعت ساختمان سازی میباشند. اصلی ترین کاربرد بالابر ساختمانی سه فاز و بالابر ساختمانی تکفاز ،حمل مصالح ساختمانی می باشد. بالابرهای ساختمانی متشکل از یک الکتروموتور سه فاز یا الکتروموتور تکفاز و گیربکس و کالسکه (وینچ) و سیم بکسل و پایه و ریل و کرپی و قلاب و باکت حمل مصالح می باشد.
بنا به نیاز مصرف کننده بالابر ساختمانی قابلیت نصب ترمز و ریموت کنترل از راه دور را نیز دارا می باشند.

 

بالابر ساختمانی تکفاز | بالابر ساختمانی سه فاز 128                                         بالابر ساختمانی تکفاز | بالابر ساختمانی سه فاز 130
  
توضیحات اصلی و فنی بالابر ساختمانی


بالابر ساختمانی در وزن ها و تناژهای متفاوت اعم از بالابر 350 کیلویی بالابر 500 کیلویی و بالابر 750 کیلویی و بالابر 1 تن ساخته و عرضه می شوند.نصب ترمز در تمامی بالابر ها ساختمانی ضروری نیست. 
توجه داشته باشید: بالابرهای ساختمانی با ترمز از ایمنی بالاتری نسبت به بالابر حمل مصالح بدون ترمز برخوردار می باشند.
مشخصات موتور و وزن بالابر و سایز گیربکس
1_بالابر ساختمانی 350 کیلویی با موتور 3 اسب تکفاز و سه فاز و گیربکس سایز 86.
2_بالابر ساختمانی 500 کیلویی با موتور 5/5 اسب سه فاز و گیربکس سایز110.
3_بالابر ساختمانی 750 کیلویی با موتور 5/7 اسب سه فاز و گیربکس سایز 130.
4_بالابر 1 تنی (1000 کیلویی) با موتور 10 اسب و گیربکس سایز 150.
سرعت بالابر های ساختمانی  اصولا 30 دور در دقیقه می باشد بطور مثال یک بالابر با بکسل 20 متری از مقصد بارگیری (زمین) تا مبدا (پشت بام) بارگیری حدود یک دقیقه طول خواهد کشید.
 

بالابر ساختمانی تکفاز

بالابر ساختمانی تکفاز :

بالابر های تکفاز متشکل از یک موتور 3 اسب تکفاز و یک گیربکس سایز 86 و کلید 25 آمپر میباشد

بالابر های تکفاز دارای ظرفیت حمل بار از 200 کیلو تا 350 کیلو بسته به نوع موتور و برند موتور متفاوت میباشند و در اغلب ساختمانهای در حال ساخت از این نوع بالابر مورد استفاده قرار میگیرد.

بطور مثال یک بالابر ساختمانی با الکتروموتور موتوژن تبریز به دلیل آمپر پایین موتور و بدنه آلومینیومی آن دارای حمل باز تا وزن 200 الی 250 را دارا می باشند.

در عوض یک بالابر ساختمانی تکفاز با موتور الکو یوگوسلاوی با گیربکس سایز 86 به دلیل کیفیت بدنه و نوع سیم پیچی آن و آمپر مناسب موتور قابلیت حمل بار تا وزن 350 کیلو را دارد

در بالابرهای تکفاز میتوان از موتورهایی با قدرت 3 اسب و دور خروجی 1500 دور استفاده کرد. و اکثرا از موتور های تکفاز چینی و یوگوسلاوی و موتوژن تبریز و موتورهای ایتالیایی و الکتروموتور های تکفاز دیگر استفاده می شود

بکسل به کار گرفته شده در بالابر تکفاز بکسل نمره 8 میباشد که بسته به نوع بکسل معمولی و بکسل نتاب از لحاظ قدرت و کیففیت با هم متفاوت می باشند

باکت بالابر های تکفاز دارای ابعاد 50 در 50 میباشد و قابلیت حمل یک فرغون مصالح را دارد و اکثرا از ورق آهن 1 میل و 2 میل ساخته میشود.

 

بالابر ساختمانی سه فاز :

بالابر ساختمانی سه فاز از وزن 350 ، 500 و 750 کیلو و 1تن بسته به نوع موتور و گیربکس قابل عرضه میباشد که د ادامه به قدرت موتور و مشخصات گیربکس خواهیم پرداخت.

1_بالابر ساختمانی سه فاز 350 کیلویی متشکل از یک موتور 3 اسب سه فاز و گیربکس سایز 86 و بکسل نمره 8 و باکت معمولی 50 در 50 می باشد.

2_بالابر ساختمانی سه فاز 500 کیلویی متشکل از یک الکتروموتور 5/5 اسب سه فازترمزدار و گیربکس سایز 110 و بکسل نمره 10 بسته به نوع معمولی و نتاب میباشد. باکت این دستگاه از ابعاد بزرگتری نسبت به باکت بالابر 350 کیلویی ساخته شده.

3_بالابر ساختمانی سه فاز 750 کیلویی از یک موتور 5/7 اسب سه فازترمزدار و یک گیربکس سایز 130 ووینچ قویتری نسبت به بالابر 500 کیلو و بکسل نمره 10 یا 12 بسته به نوع بکسل معمولی و بکسل نتاب تشکیل شده.

4_بالابر 1 تن یا 1000 کیلویی باید از یک موتور 10 اسب سه فاز ترمزدار درجه یک  و گیربکس سایز 150 یا 185 استفاده گردد. در این سایز دستگاه وینچ و پایه ها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و ریل بکار فته باید از ناوانی نمره 10 یانمره 12 استفاده گردد و بکسل بکار گرفته شده بهتر است از نوع نتاب و نمره 12 به بالاباشد

توصیه میشود برای آسیب دیدگی کمتر دستگاه از تابلو برق یا همان تابلوفرمان استاده گردد تا در مواقع ضروری مثل قطعی برق و نوسان به الکتروموتور آسیب وارد نگردد.

 

از ویژگیهای اساسی یک بالابر ساختمانی خوب


1_الکترو موتور بکار رفته در آن  دارای سیم پیچی تمام مس و دوخازن خشک باشد و از آمپر مناسب بهره برده باشد.
2_دارای گیربکسی که از بهترین آلیاژدر تولید دنده گیربکس استفاده شده باشد.
3_داشتن ریل و پایه سنگین و مقاوم با ایمنی بالا.
4_داشتن بکسل نتاب متناسب با وزن بالابر.
 

بالابر ساختمانی تکفاز | بالابر ساختمانی سه فاز 134
الکتروموتور بالابر


کار اصلی الکتروموتور تبدیل کردن نیروی الکتریکی به نیروی دورانی میباشد الکتروموتور در بالابر ساختمانی وظیفه تامین نیروی محرک را به عهده دارد که در دو تیپ سه فاز و تکفاز و بسته به نیاز و توان بالابر انتخاب می شود. موتور بالابر بر اساس وزن بالابر و ارتفاع انتخاب میگردد.
 

بالابر ساختمانی تکفاز | بالابر ساختمانی سه فاز 136
گیربکس بالابر ساختمانی


گیربکس ها گاهنده و افزاینده دور می باشد که در بالابر به عنوان کاهنده دور و بالل برنده نیروی خروجی گیربکس را برعهده دارد. در بالابرهای ساختمانی از گیربکس های تیپ حلزونی استفاده میگردد.
 

بالابر ساختمانی تکفاز | بالابر ساختمانی سه فاز 138
وینچ بالابر (کالسکه بالابر)


وینچ بالابر به قسمتی از بالابر گفته میشود که موتور و گیربکس و قرقره را درخود جای داده.
 

بالابر ساختمانی تکفاز | بالابر ساختمانی سه فاز 140
باکت حمل مصالح


جهت جابجایی و حمل مصالح مانند شن. ماسه. سیمان وغیره... از باکت یا ( پاکت حمل مصالح ) استفاده میگردد باکت حمل مصالح با توجه به وزرن بالابر ساختمانی در حجم های مختلف تولید می شود.
 بالابر ساختمانی تکفاز | بالابر ساختمانی سه فاز 145
نکات ایمنی در رابطه با کار با بالابر ساختمانی


1_از بالابر ساختمانی فقط برای حمل مصالح  و باراستفاده گردد و نه حمل نفر.
2_پایه های بالابر حمل مصالح باید از طریق جوش دادن و یا وزنه سنگین مهار شده باشد تا مانع کله شدن بالابر شود.
3_در زمانی که اب و هوا نامناسب می باشد به دلیل به هم خوردن تعادل بالابر کار با دستگاه به هیچ عنوان توصیه نمیشود.
4_حمل بار با توجه به قدرت و تحمل حمل دستگاه انجام گردد نه بیش از حد مجاز.
نکات اصلی در رابطه با تعمیر و نگهداری بالابر ساختمانی
1_سیم بکسل دستگاه بصورت دوره ای چک شود تا فاقد زدگی و آسیب دیدگی باشد.
2_موتور بالابر هر 3 ماه توسط برقکار بازدید شود.
3_کابل برق دستگاه بصورت دوره ای چک شود.
4_گیربکس دستگاه چک و با واسکازین پر گردد.
5_در زمانی که موتور زیر بار است از صدای دستگاه چک شود.
6_بصورت دوره ای تمامی اجزای جوشی بالابر و کلیه قطعات چک شود.
بالابر ساختمانی/بالابر حمل مصالح/بالابر مصالح بر/ بالابر/ بالابر ساختمانی تکفاز / بالابر ساختمانی سه فاز/ بالابر چینی/ بالابر موتوژن / بالابر 350 کیلویی/

pars بازدید : 66 دوشنبه 26 آذر 1397 نظرات (0)

یک ماله ساده ممکن است برای مسطح کردن یک دال مسکونی کوچک مانند پیاده رو یا پاسیو کافی باشد، اما برای مسطح کردن راه ورودی ماشین و اماکن تجاری و صنعتی مطمئنا به ابزاری نیاز پیدا خواهید کرد که سرعت و راحتی بسیار بیشتری دارند. برای پروژه‌هایی با وسعت بالا، پیمانکاران معمولا از شمشه موتوری و ماله پروانه ای استفاده می‌کنند، که نه تنها برای بهبود کارایی، بلکه برای اطمینان حاصل کردن از صاف و یکدست بودن سطح نیز به کار می‌روند. در ادامه مروری را بر این محصولات خواهیم داشت.

شمشه‌های لرزش دار

این شمشه‌ها دارای یک تیغه فلزی هستند که به یک دسته متصل بوده و به افراد اجازه می‌دهند بتن را از یک نقطه مشخص صاف و یکدست کنند. موتور آن باعث ایجاد لرزش شده و کار متصدی را کاهش می‌دهد، که تنها لازم است شمشه را بر روی سطح بکشد. طول تیغه شمشه از 4 تا 16 فوت متفاوت است و تیغه‌ها را می‌توان درآورد و تعویض کرد. بیشتر شمشه‌های لرزش دار سوخت بنزینی دارند، اما بعضی از مدل‌ها مانند Magic Screed از Allen Engineering دارای نسخه­‌هایی هستند که از باتری استفاده می‌کنند. کاربرد آنها در راه ورودی ماشین، پاسیوهای بزرگ و دال‌های دیگری است که به سطح کاملا صاف نیازی ندارند. ویژگی‌هایی که باید به دنبال آنها بگردید شامل قابلیت تعویض سریع تیغه‌ها، کنترل تغییر سرعت، طراحی ارگونومیک و دسته‌های قابل تنظیم هستند. به یاد داشته باشید که اگرچه تیغه‌های بلندتر سطح بیشتری را پوشش می‌دهند، حرکت دادن آنها مخصوصا در جاهای باریک بسیار سخت خواهد بود. سازندگان برتر شمشه‌های لرزش دار شامل Trade Tool innovations، Marshaltown و Northern Industrial Tools هستند.

ماله‌های پروانه‌ای

شمشه­‌های لیزری

این شمشه‌های پیشرفته برای صاف کردن کف بتنی ساختمان‌های تجاری و صنعتی بسیار عالی هستند که باید با مقاومت سطح F برابری داشته باشند. این شمشه را می‌توان در اندازه‌های مختلف به دست آورد، که از 12 تا 20 فوت متفاوت بوده و بر روی یک ماشین چهارچرخ دارای پیشران سوار می‌شوند؛ آنها همچنین دارای یک میله متمرکز بوده که تا 20 فوت در عرض دال دراز می‌شوند. این شمشه به یک دستگاه شیار کنی، مته­ بزرگ و لرزانگر مجهز است تا بتن تازه به خوبی بر روی سطح توزیع شود، مواد اضافی را دفع کنند و سطح را به صورت یکدست درآورند. گیرنده‌های لیزری نصب شده در هر کدام از طرفین شمشه سیگنالی را از طرف فرستنده دریافت می‌کنند تا سطح را به صورت خودکار به درجه‌ای خاص از یکدست بودن درآورند. در میان سازندگان برتر شمشه‌های لیزری می‌توان به Somero Enterprises، Ligchine International و Allen Engineering اشاره کرد.

ماله‌های پروانه‌ای دستی

ماله‌های پروانه‌ای دستی یا ماله موتوری برای کار کردن بر روی راه ورودی ماشین و کف اتاق ساختمان‌های تجاری یا انبار ایده آل هستند. علاوه بر راحتی بسیار، آنها بتن را به صورت صاف، سخت و بادوام درمی آورند. در زمان خرید ماله‌های پروانه‌ای دستی، مدلی که انتخاب می‌کنید عمدتا به مقدار فضایی بستگی دارد که می‌خواهید مسطح کنید. قطر تیغه‌های ماله‌های پروانه‌ای از 24 تا 48 اینچ متفاوت است.

دستگاه‌های کوچکتر برای کار کردن بر روی سطوح کمتر از 300 متر مربع مناسب هستند. آنها همچنین برای صاف کردن راه‌های ورودی باریک و کار کردن در اطراف موانع راحت‌تر هستند. مدل‌های بزرگتر برای کف‌های متوسط تا بزرگ مناسب بوده که نیازمند سرعت و راحتی بیشتری هستند. شما می‌توانید تیغه‌های مختلفی را برای بیشتر مدل‌ها انتخاب کنید تا مواد را پخش یا یک دست کنید یا اینکه با استفاده از ترکیب تیغه‌ها می‌توانید هر دوی این کارها را به صورت همزمان انجام دهید.

بیشتر ماله‌های پروانه‌ای دستی در نسخه‌های بنزینی یا الکتریکی در دسترس هستند و این امکان را در دسترس دارید تا وسیله‌ای را انتخاب کنید که تامین انرژی آن برای شما مشکل ساز نباشد. ویژگی‌های دیگری که باید به دنبال آنها بگردید شامل دسترسی آسان به تیغه‌های ماله، تنظیم سرعت آسان تیغه، دسته‌های دارای کنترل ارتفاع، کنترل ارگونومیک و توازن بهینه برای بهترین نتیجه ممکن است. از میان سازندگان برتر آنها HoverTrowel، MQ Whiteman، Allen Engineering و EDCO شایان ذکر هستند.

ماله‌های پروانه‌ای

ماله پروانه ای سواری

برای سطوحی که بیش از 1800 متر مساحت دارند، ماله‌های سواری برای یکدست کردن بتن قبل از سفت شدن ضروری خواهند بود. علاوه بر بهبود کارایی، ماله‌های پروانه‌ای سواری می‌توانند به خاطر وزن خود سطح را بسیار صاف‌تر کنند. این ماشین‌ها دارای تیغه‌های دوگانه هستند که از 36 تا 60 اینچ قطر دارند. همچنین می‌توانید از انواع تداخلی یا عدم تداخلی آنها استفاده کنید. مدل‌های تداخلی دارای تیغه‌های درهم تنیده هستند که برای توزیع بتن مناسب بوده اما نمی‌توان از آنها برای یکدست کردن استفاده کرد. ماشین عدم تداخلی در بین پره‌های خود دارای فضا بوده تا بتوانید صفحه‌هایی را بر روی تیغه‌های آن نصب کنید و برای صاف کردن سطح از آنها بهره ببرید. ماله­‌های ماشینی کوچکتر با تیغه‌های دوگانه 36 اینچی حرکت راحت‌تری دارند و برای دال‌های متوسط بسیار مناسب خواهند بود. برای اتاق‌های بزرگ که نیازمند سطح کاملا صاف هستند، ماشین‌های دارای تیغه‌های دوگانه 60 اینچی بهترین انتخاب ممکن است. علاوه بر اندازه، به نسبت وزن به قدرت ماشین، سیستم راندن آن (هیدرواستاتیک یا مکانیکی)، آسانی کنترل و در دسترس بودن تیغه‌ها نگاه کنید.

نکاتی برای خریداری

ماله‌های پروانه‌ای و شمشه‌های موتوری ممکن است سرمایه گذاری‌های بزرگی باشند و قیمت بیشتر مدل‌های ماله‌های پروانه‌ای از قیمت ماشین‌های جدید نیز بیشتر است. مگر اینکه کارهای تجاری زیادی انجام دهید، خریداری یک مدل دست دوم با وضعیت مناسب را نیز در نظر بگیرید، که یا می‌توانید به صورت مستقیم از سازنده یا از یک فروشگاه دیگر تهیه کنید. یک راه دیگر این است که آنها را کرایه کنید.

pars بازدید : 68 دوشنبه 26 آذر 1397 نظرات (0)

برای استفاده از یک کاتر اسفالت بر برای بریدن آسفالت، شما نیاز به یک تیغه با دندانه الماسی همراه با سیستم تهویه مناسب دارید. تهویه مناسب بین دندانه‌ها، حذف مواد آسفالتی را تسهیل می‌کند و همچنین باعث کاهش گرما در طول فرآیند برش می‌شود. در مرحله برش مصالح بنایی با یک کاتر، از یک کاتر اسفالت بر به جای یک اره معمولی استفاده کنید، زیرا کار با مصالح بنایی می‌تواند فشار زیادی را بر روی موتور اره وارد کند. کاتر اسفالت بر مقداری از تنش ناشی از گشتاور موتور را کاهش می‌دهد که باعث افزایش طول عمر ابزار شما می‌شود.

مراحل برش با استفاده از کاتر آسفالت بر

چگونه می‌توان آسفالت را با یک کاتر اسفالت بر برید؟ concrete saw cutting machine

مرحله 1

دو علامت را با استفاده از یک مداد رنگی روشن برای دید آسان روی آسفالت نشانه گذاری کنید تا نشانگر خط برش باشد . یک خط بین دو علامت را با استفاده از یک جعبه گچ بکشید.

مرحله 2

یک تیغه الماسی دندانه دار را بر روی یک کاتر اسفالت بر برای برش مواد آسفالتی نصب کنید. قبل از استفاده از ابزار، کاتر اسفالت بر، سیم کابل و تمام ویژگی‌های ایمنی را چک کنید تا مطمئن شوید ابزار شما به درستی کار می‌کند.

مرحله 3

لبه جلویی دستگاه برش را روی زمین قرار دهید و تیغه کاتر آسفالت بر را با توجه به خط برش تنظیم کنید. محفظه تیغه را به عقب برگردانید تا در معرض اره قرار بگیرد. فشار ماژول قدرت اره را به گونه‌ای تنظیم کنید تا به تیغه اجازه چرخش کامل دهد.

مرحله 4

به تدریج تیغه را به سمت آسفالت نزدیک کنید. در حالی که اولین برش در آسفالت را ایجاد می‌کنید تیغه را به عقب و جلو حرکت دهید؛ انجام این کار سوراخ ایجاد شده توسط تیغه برش را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا از ضربه زدن و آسیب به تیغه جلوگیری شود.

چگونه می‌توان آسفالت را با یک کاتر اسفالت بر برید؟ Concrete cutter450

مرحله 5

اگر به آلودگی یا سنگ برخوردید، کاتر اسفالت بر را در داخل سوراخ حفاری شده متوقف کنید. با جدا کردن مهره نوسان در جلو و پایین، سطح برش را تنظیم کنید تا تیغه آن کل ضخامت آسفالت را برش دهد.

مرحله 6

اره را کمی از محل برش دور کنید و فشار ماژول را به گونه‌ای تنظیم کنید تا چرخش تیغه به طور کامل انجام شود. چرخش تیغه را پایین بیاورید و به آرامی کاتر را رو به جلو فشار دهید تا تیغه الماسی دندانه دار به طور کامل مصالح آسفالتی را برش دهد.

مرحله 7

قدرت ماژول دیسکی را تنظیم کنید تا به تیغه اجازه دهد در داخل محفظه برش درحالیکه که به انتها می‌رسد، متوقف شود. اره را از محفظه برش بردارید و آن را به کناره‌های محفظه بچسبانید. برای جلوگیری از ایجاد سوختگی از هر گونه تماس با محفظه تیغه داغ اجتناب کنید.

در هنگام کار با کاتر اسفالت همیشه به میزان گرم شدن تیغه کاتر توجه کنید چون گرمای بالا باعث آسیب تیغه شده و آن را کند خواهد کرد که در هنگام کار زمان برش را زیاد کرده و انرژی مصرفی را افزایش خواهد داد.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 190
  • بازدید سال : 1,698
  • بازدید کلی : 7,240