loading...
فروشگاه ماشین آلات ساختمانی، راهسازی، صنعتی و کشاورزی
pars بازدید : 60 پنجشنبه 29 آبان 1399 نظرات (0)

 

 ماله پروانه ای

هدف استفاده از ماله پروانه ای یا ماله موتوری این است که سطوح بزرگ و وسیع عملیات بتن ریزی را با آن مسطح نماییم .

در ساخت ماله پروانه ای از تیغه های محکم که دور ومحور آن می چرخند استفاده میشود.که این محور ها توسط موتور بتزینی برقی یا دیزلی بچرخش در می آید.

عوامل موثر در قیمت ماله پروانه ای

با توجه به وجود انواع ماله موتوری قیمت ها در هنگام خرید متفاوت بوده مثلا اندازه ، نوع سوخت ، برند ، سرنشین دار بودن یا جنس تیغه در قیمت ماله پروانه ای تاثیر گذار است .

ظرفیت کار دستگاه :

یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت ماله پروانه ای یا قیمت ماله موتوری سایز دستگاه می باشد، دستگاه دارای مدل هایی در سایز 60 و 70 و 90 و 120 سانتی می باشد این اندازه ها معرف قطر دهانه ماله موتوری است که با افزایش قطر دهانه افزایش ظرفیت دستگاه را نیز شاهد هستیم و این خود باعث افزایش قیمت ماله پروانه ای است ، برای موتور های دیزلی ماله موتوری 90 و 120 و ماله برقی قطر 60 سانت و موتور بنزینی همه سایزها را می توان استفاده کرد.

نواع موتور دستگاه :

بیشترین موتوری که مورد استفاده است موتور بنزینی است و با توجه به این که گرانترین قسمت دستگاه ماله پروانه ای موتور آن می باشد تاثیر گذار بر قیمت ماله پروانه ای است .

ماله پروانه ای با موتور برقی ارزانترین مدل موتور مب یاشد و چون باید از یک کابل دایمی برای کار از آن استفاده کرد کمتر مورد توجه قرار میگیرد.

ماله پروانه با موتور دیزلی قدرتمند بوده و بیشتر برای ماله پروانه ای سرنشین دار استفاده می شود.

ماله پروانه ای با موتور بنزینی پر استفاده ترین و محبوب ترین مدل ماله موتوری است و می توان در ساخت هر نوع ماله پروانه ای از موتور بنزینی استفاده کرد.علت محبوب بودن موتور بنزینی قدرت و انعطاف بالایشان است .

نحوه کار کردن با ماله پروانه ای

بیشتر دستگاه های ماله پروانه ای قابل حمل توسط اپراتور می باشد اما بعضی از آنها قابلیت حمل نفر داشته که ماله پروانه ای سر نشین دار نامیده میشوند.این نوع بیشتر برای مسطح کردن بتن در فضا های بسیار بزگ استفاده میشود.و دارای قابلیت بالاتری نسبت به مدل حمل توسط اپراتور است پس هنگام خرید علاوه برقیمت ماله پروانه ای باید به تناسب در کار نیز توجه کرد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت ماله پروانه ای متریال موجود در تیغه ها ، طراحی دسته و سیستم کنترل و کلاج می باشد.

pars بازدید : 52 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیلنگ ویبراتور

استفاده از بتن در ساخت و ساز های امروزی یک جریان متداول است. چرا که این متریال در صورت پرداخت اصولی و مهندسی شده از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از نکات کلیدی در داشتن بتن مرغوب، یک دست بودن آن در انتهای کار ساخت و ساز می باشد. برای داشتن چنین یک دستی از ابزار ویژه ‌ای با نام شیلنگ ویبراتور استفاده می ‌کنند.

همراه با کارکرد کامل و مطمئن یک شیلنگ ویبره می توانید حجم یک دست و عاری از حباب و حفره در سطح بتن داشته باشید. اقدامی که در مقاومت نهایی بتن تاثیرات عمیقی خواهد گذاشت. از این رو لازم است تا در همه حال از شیلنگ ویبراتور مطمئن و با کیفیتی بهره ‌مند باشیم. چرا که کیفیت نهایی در ساخت بنای مستحکم و ماندگار در گرو داشتن یک شلنگ ویبراتور خوب و کارآمد می باشد؛ اما نکات در خرید شیلنگ ویبراتور مناسب چیست؟ چه عواملی بر قیمت شیلنگ ویبره تاثیرگذار هستند؟ و اینکه چطور بتوانیم با در نظر داشتن نوع پروژه، شیلنگ ویبره مناسب را تهیه کنیم؟ همه مباحثی است که قصد داریم در بیانی فنی همراه با این مقاله تشریح کنیم. پس اگر می خواهید ببینید که یک شیلنگ ویبره تحت تاثیر چه نکاتی است، همراه ما باشید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت شیلنگ ویبراتور

انواع شیلنگ ویبراتور کدامند؟

اولین نکته در آشنایی با تمام جزئیات در خرید شیلنگ ویبراتور آن است که انواع آن را بشناسید. مهمترین نکته و یا فاکتور تاثیرگذار در قیمت شیلنگ ویبراتور، نوع آن است. اینکه شیلنگ ویبراتور تحت تاثیر چه نوع مولدی است؟ و یا اینکه با چه ساز و کاری کار می ‌کند؟ انواع متداول از شیلنگ ویبره در سطح بازار و صنعت به قرار زیر می باشند.

شیلنگ ویبراتور بادی

شیلنگ ویبراتور بنزینی

شیلنگ ویبراتور دریلی

شیلنگ ویبراتور برقی

شیلنگ ویبراتور مکانیکی

همان طور که می بینید عمده تفاوت در انواع شیلنگ ویبره متوجه طرح دستگاه شیلنگ نیست؛ بلکه متوجه نوع مولد برای محرک بودن شیلنگ ویبره می باشد. از مولد های دریلی تا موتور های بنزینی و گاهاً دیزلی و حتی کمپرسور های هوا در این تنوع حضور دارند. لکن وقتی با چنین تنوعی مواجه هستید، احتمالاً متوجه تفاوت فاحش در قیمت آنها نیز خواهید شد. یک موتور ساده برقی هرگز قیمت تمام شده یک موتور دیزلی و یا یک کمپرسور هوا را نخواهد داشت.

البته غالب این تنوع در مولد ها برای تامین قدرت های متنوع است. ویبراتور های دریلی از کم قدرت ترین و نمونه های دیزلی و بادی از پرقدرت ترین انواع شلنگ ویبراتور محسوب می شوند. حال بیایید تا نکات در قیمت شیلنگ ویبراتور را با در نظر داشتن تنوع در مولد ها بیشتر تحت تحلیل داشته باشیم.

نحوه عرضه شیلنگ ویبراتور و تاثیر آن بر قیمت دستگاه

در کار با انواع شیلنگ ویبراتور که باشید، کاملاً متوجه خواهید شد که این تجهیز ساختمان سازی از دو عنصر جدا از هم تشکیل شده است. شلنگ ویبراتور در کنار مولد آن که می‌ تواند هر موتور برقی و یا بنزینی و... باشد. یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت شیلنگ ویبراتور نحوه عرضه دستگاه است. در نمونه های ریلی و یا برقی، هر دو بخش شیلنگ و مولد را یکجا و سر هم عرضه می ‌کنند. این موضوع باعث شده تا شما در هنگام خرید، هر دو بخش را همزمان داشته باشید. لکن با قیمت تمام شده کمتری مواجه خواهید شد؛ اما در دیگر مدل ها از شیلنگ ویبره، ماجرا به این سادگی نیست.

شیلنگ ویبره های قدرتمند و یا موتور احتراق داخلی را به شکل جدا از هم عرضه می کنند. این نکته تأثیر عمیقی بر قیمت شیلنگ ویبراتور خواهد گذاشت. تهیه کردن جدا از هم شیلنگ و مولد لزوماً باعث افزایش قیمت شیلنگ ویبراتور نخواهد شد؛ بلکه می تواند در کیفیت نهایی کار تاثیرگذار باشد. مثلاً ممکن است که شما شیلنگ باکیفیتی را همراه با مولد نامناسبی کنید. از این رو قطعا نمی توانید کارایی بالای دستگاه را تامین نمایید.

قیمت شیلنگ ویبراتور

عواملی که قیمت شیلنگ ویبراتور را تعیین می کنند

اگر بخواهیم از انواع شیلنگ ویبراتور و نحوه ارزیابی آنها خارج شویم، طیف گسترده‌ ای از نکات وجود دارد که هر کدام تاثیرات عمیقی بر قیمت شلنگ ویبراتور خواهند گذاشت. برای هر کسی که در سطح بازار است و قصد خرید شیلنگ ویبره را دارد، لازم است تا نگرش کاملی بر هر یک از این نکات داشته باشد. نکاتی مانند:

برند تولیدکننده شیلنگ ویبراتور:

برند و کشور سازنده در هر محصولی که می خرید، اهمیت دارد. همه می دانیم که هر برندی نمی ‌تواند جا پای نمونه های خوش نام و مطمئن بازار بگذارد. لذا تهیه شیلنگ ویبراتور از برند های گمنام و یا بدون اعتبار لازم، یک ریسک همیشگی است. صحبت از کیفیت در ساخت مقوله ای متفاوت از کارآیی است. لذا در توجه به برند ها جدا از پرداختن به کیفیت باید متوجه کارایی شیلنگ ویبره نیز باشید. با همه این تفاصیل، محصولات از نمونه ‌های تولید شده کشور های صاحب صنعت مانند آلمان، ایتالیا و ژاپن همواره بهترین های بازار هستند. اگر چه این بهترین ها در نهایت باعث افزایش چشمگیر در قیمت شیلنگ ویبراتور خواهد شد.

سایز شلنگ ویبراتور:

اندازه طولی و قطری شیلنگ ویبراتور تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی آن خواهد گذاشت. در شناسایی قیمت ویبراتور دو ملاک کلی مطرح می باشد. اینکه طول شیلنگ چه مقدار است؟ و قطر شیلنگ چه اندازه می باشد؟ شیلنگ های طولی لزوما قطر های بالاتری دارند. لذا از متریال در ساخت بیشتری برخوردار می باشند. از این رو قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. البته هر چه ابعاد طولی و قطری شیلنگ ویبراتور افزایش پیدا کند، نیاز به مولد های قویتری برای کار با آنها خواهیم داشت. به این ترتیب سایز شیلنگ ویبره به شکل غیرمستقیم با تغییر قدرت مولد ها نیز در قیمت نهایی دستگاه تاثیرگذار خواهد شد.

تاثیر نوع کاربری دستگاه در قیمت شیلنگ ویبراتور:

بسیاری از فضا های ساخت و ساز از سطح دسترسی بسیار سختی برخوردار هستند. لذا نمی ‌توان به این راحتی شیلنگ ویبراتور های معمولی را برای انجام ویبره زنی بتن به چنین فضا هایی رسانید. در چنین مواردی لازم است تا از ویبراتور های خاص با قابلیت پرتابل استفاده کنیم. شیلنگ ویبراتور دریلی از نمونه های رایج در این امر هستند. پرتابل شدن شلنگ ویبراتور از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت شیلنگ ویبراتور می باشد.

متریال در ساخت شیلنگ ویبراتور:

هر چه قطعات در شیلنگ و یا مولد از متریال های بهتر و مقاوم تری ساخته شده باشد، لاجرم قیمت بالاتری را طلب خواهد کرد. مانند بدنه های فلزی در ساخت ویبراتورهای دریلی که به مراتب از نمونه های بدنه پلاستیکی قیمت بالاتری دارند.

نوع گارانتی و خدمات پس از فروش:

یکی دیگر از نکات مهم که تاثیر قابل توجهی بر قیمت شلنگ ویبراتور خواهد گذاشت، نوع گارانتی و مدت زمان آن است. از طرفی خدمات پس از فروش نیز قابل توجه می ‌باشد. به هر صورت شیلنگ ویبراتور از جمله تجهیزات ساخت و ساز است که مستعد خرابی با درصد بالایی است. لذا بهره ‌مندی از گارانتی مناسب و یا خدمات پس از فروش مطلوب اهمیت ویژه ‌ای دارد.

عواملی که قیمت شیلنگ ویبراتور را تعیین میکند

دستگاه شیلنگ ویبراتور از جمله تجهیزات با رنج قیمتی قابل توجه در جمع ماشین آلات ساختمانی است. لکن حضور موثر آن می ‌تواند تاثیر چشمگیری بر کیفیت و مقاومت نهایی سازه داشته باشد. در نظر داشته باشید که یک سازه بتنی هزینه ساخت بسیار بالایی دارد. هزینه ای که به مراتب بالاتر از قیمت تمام شده تمام تجهیزات برای ساخت آن می ‌باشد. از این رو در قبال حجم بالای هزینه ‌های جاری در ساخت سازه های بتنی، به راحتی می‌ توان از قیمت شیلنگ ویبراتور عبور کرد و این تجهیز استراتژیک را به واسطه صرفه جویی های بی مورد اسیر نمونه های بی کیفیت ننمود.

نکته کلیدی در عدم استفاده از شیلنگ ویبراتور های دسته دوم می باشد. یک شیلنگ ویبراتور دسته دوم قطعاً در مسیر ساخت و ساز های سنگینی قرار گرفته است. لذا فشار کاری بالایی را متحمل شده است تا حالا در قالب یک تجهیز دسته دوم عرضه می شود. از این رو هرگز نمی توان به نمونه های دسته دوم از شیلنگ ویبراتور اعتماد نمود. لازم است تا برای تامین کیفیت بالای کار در امر ساخت و ساز سازه های بتنی در همه حال نسبت به تأمین حرفه ای شیلنگ ویبراتور کوشا باشیم.

pars بازدید : 48 جمعه 22 فروردین 1399 نظرات (1)

سمپاش پشتی

کشاورزی مجموعه ای از فعالیت های پیوسته می‌ باشد. سمپاشی یکی از مهمترین حلقه های کشاورزی است که باید با دقت و حساسیت بالایی به انجام رسد. برای مزارع تا باغات بزرگ در کشاورزی امروز نمی توان به توانمندی‌ های انواع کلاسیک از سمپاش ها تکیه نمود. نیاز است تا از سمپاش های قدرتمندی استفاده کنیم تا بتوانیم سطح بزرگی از مزارع تا باغات را در مدت زمان کوتاهی سمپاشی نماییم. برای رسیدن به این حجم بالا از سمپاشی است که انواع سمپاش ها با اهداف گوناگون طراحی شده ‌اند. در این بین در زمان خرید دستگاه سمپاش لازم است تا نگرش کاملی بر نیاز هایی که داریم، داشته باشیم تا بتوانیم سمپاش مورد نظر و مطلوب خود را تهیه کنیم. در راهنمای خرید سمپاش می خواهیم تا شما را با انواع سمپاش، مزایا تا معایب در کنار نوع کاربری آنها آشنا سازیم.

خرید دستگاه سمپاش باید همسو با نیاز ما باشد

بسته به اینکه قرار است با دستگاه سمپاش چه فضا هایی را سمپاشی کنیم، نوع این دستگاه را انتخاب خواهیم کرد. از یک مزرعه کوچک تا باغات بسیار بزرگ و یا فضا هایی مانند مرغداری ‌ها، دامداری ‌ها و حتی محیط های شهری و ساختمانی نیاز های گوناگونی از سمپاش را خواهند داشت. لازم است تا با درک انواع سمپاش در کنار نوع فضایی که قرار است تحت سمپاشی قرار گیرد، مدل و ابعاد سمپاشی مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

انواع دستگاه سمپاش

سمپاش ها در یک دسته بندی کلی در دو گروه زراعی و باغی قرار می‌ گیرند. در عین حال می ‌توان آنها را در مدل ‌های دستی تا موتوری دسته بندی نمود. با این همه انواع سمپاش به قرار زیر هستند.

<      دستگاه سمپاش دستی: ساده و کم حجم هستند. قابلیت حمل و نقل آسانی دارند و غالباً سبک وزن هستند. قیمت آنها پایین است و کارکرد آنها همراه با یک پمپ دستی ساده است. از این رو قدرت پاشش بالایی ندارند. مناسب برای فضا های کوچک باغی و یا محیط های محدود شهری هستند.

<      دستگاه سمپاش پشتی موتوری: در این مدل از سمپاش همراه با یک موتور بنزینی قدرت پاشش سموم تامین می ‌شود. قابلیت حمل و نقل به صورت کوله پشتی دارند، قدرت بالا در کنار پاشش یکنواخت از مزیت های آنها می باشد. در عین حال گران هستند و شرایط تعمیر و نگهداری سخت تری دارند.

<      دستگاه سمپاش شارژی: در این گونه از سمپاش، پاشش از طریق یک الکتروموتور تامین می ‌شود. این الکتروموتور ها همراه با باتری های قابل شارژ می باشند. قدرتی مطلوب برای پاشش دارند؛ اما توانایی کار در سطح وسیعی از مزارع را ندارند. برای محیط های بزرگ شهری تا تاسیسات صنعتی و انبار ها مناسب هستند.

<      دستگاه سمپاش فرغونی: این نوع سمپاش کاملاً مناسب برای سمپاشی در باغات بسیار بزرگ با درختان تناور می باشد. حجیم و سنگین هستند. از این رو قابلیت حمل و نقل آسانی ندارند. در عین حال گران هستند و نگهداری از آنها دشوار است؛ اما می توانند به سرعت سطح وسیعی از باغ را به طور کامل سمپاشی نمایند.

در انتخاب نوع دستگاه سمپاش دقت لازم را داشته باشید که همواره این محصول تناسب خوب و منطقی با نیاز هایی که دارید داشته باشد. در غیر این صورت هرگز نمی تواند انتظارات شما را تامین سازد

https://opizo.com/Erx4Cw

pars بازدید : 53 پنجشنبه 14 فروردین 1399 نظرات (0)

قیمت بتونیر

در بتن ریزی ساختمان ها که با اسکلت های بتنی ساخته می ‌شوند، دستگاه میکسر بتن و یا بتونیر به عنوان یک دستگاه بسیار کارآمد شناخته می شود. چرا که تمام نیاز ها در ساخت اسکلت های بتنی همراه با تأمین بتن مرغوبی است که از کارکرد انواع میکسر بتن حاصل خواهد شد. به این دلیل نمی توان از کنار عمده خرابی ها در حین کار با میکسر بتن غافل ماند. خرابی در قطعات و اجزای مکانیکی میکسر بتن می ‌تواند باعث اختلال در حین عملیات بتن ریزی ساختمان ها باشد. خرابی ‌هایی که در نهایت خسارات قابل توجهی را متوجه پروژه های ساختمان سازی خواهند نمود. از این رو لازم است و در همین کارکرد با انواع میکسر بتن از عمده خرابی ها که احتمالاً همراه آنها خواهد بود مطلع باشید.

رویکرد پیشگیری از خرابی ها در کار با میکسر بتن

اگر در کار با میکسر بتن، نگاه شما همراه با پیشگیری از خرابی ها باشد، به طور یقین می توانید به مدت بسیار طولانی همراه با کیفیت بسیار بالایی از دستگاه تولید بتن خود استفاده کنید. از این رو می‌ توان همراه با پیش بینی خرابی های احتمالی در آینده مسیر تعمیرات دستگاه را در جریان درست قرار داد. در این زمینه می توان عمده خرابی ها در میکسر بتن را به قرار زیر دسته بندی نمود.

·       خرابی ها که متوجه مخزن هستند: عواملی مانند پوسیدگی و فشار بیش از حد سیال سنگین بتن در مخزن، دلیل انواع سوراخ ها و یا ترک ها در مخزن میکسر بتن خواهد شد. برای پرهیز از این مشکل فقط کافی است که هر بار در انتهای کار عملیاتی میکسر بتن، تمام مخزن را به طور کامل شستشو نمایید.

·       خرابی ها که متوجه دنده ها هستند: از سیستم دنده دور کمر تا حضور دنده ها در پایین مخزن به هر صورت شاهد روش انتقال نیرو از طریق دنده ها با هدف چرخاندن مخزن در میکسر بتن هستیم. هر گونه شکستگی و یا کچل شدن در این دنده ها باعث عدم گردش یکنواخت مخزن خواهد بود. این دنده ها بر اثر نبود روغنکاری و یا تمیز نشدن از بتن های سخت شده، خواهند شکست.

·       خرابی در گیربکس میکسر بتن: گیربکس در میکسر بتن با هدف انتقال قدرت از موتور به سمت مخزن با افزایش گشتاور همراه با کنترل سرعت به کار می رود. خرابی در گیربکس عمدتاً ناشی از عدم روغن در مخزن گیربکس است. چک کردن همیشگی روغن همراه با نگاه پیشگیرانه در سلامت کاسه نمد ها می تواند تأثیر مطلوبی در کارکرد طولانی مدت گیربکس داشته باشد.

·       خرابی در موتور میکسر بتن: از موتور های بنزینی تا برقی هر گونه اعمال بار خارج از توان نامی موتور می تواند دلیل بر خرابی آن باشد. از طرفی تامین برق امن سه فاز در الکتروموتور های سه فاز، ضریب اطمینان کار را افزایش می دهد. در کار با موتور های بنزینی باید همواره متوجه وجود روغن موتور، سلامت سیستم خنک کننده و سلامت تسمه ها و شمع ها باشیم

 https://opizo.com/68C3mb

pars بازدید : 47 پنجشنبه 14 فروردین 1399 نظرات (0)

 

قیمت علف زن

آشنایی با انواع علف زن

برای کوتاه کردن گیاهان علفی شکل در سطح باغات و مزارع و یا هرس کردن درختان در سطح باغات از ابزار های متنوعی استفاده می‌ شود. انواع داس و قیچی و... از جمله ابزار های کلاسیک با تامین چنین هدفی هستند؛ اما می ‌توان این فعالیت وسیع باغبانی را با یک دستگاه موتوری نیز همراه کرد. انواع علف زن از جمله دستگاه های موتوری هستند که با هدف تراشیدن گیاهان علفی شکل و یا هرس کردن درختان در سطح مزارع تا باغات طراحی شده ‌اند.

علف زن چگونه دستگاهی است؟

علف زن یک دستگاه موتوری است که در آن از یک موتور بنزینی به همراه تیغه هایی که می توانند گیاهان را بتراشند استفاده شده است. موتور بنزینی قدرت لازم برای گردش سرعت بالای تیغه را فراهم کرده و به این ترتیب می ‌توان با سرعتی بالا سطح وسیعی از علف ها را تراشید.

کاربرد ها از علف زن های موتوری

انواع علفتراش را طوری طراحی می کنند که بتوان همراه با آنها چندین عملیات باغبانی و یا زراعی را به انجام رسانید. برای این منظور تیغه هایی را به عنوان الحاقی در دستگاه تعریف می ‌کنند. در چنین حالتی برای رسیدن به کاربرد خاصی در حین استفاده از علف زن، فقط کافی است تیغه مورد نظر را تهیه نموده و همراه با دستگاه کرد. عمده توانمندی‌ ها در کارکرد انواع علفتراش را می توان به قرار زیر دسته بندی نمود.

-      برش و هرس و اصلاح گیاهان علفی شکل

-      کاربرد به عنوان دستگاه چمن زن

-      استفاده با هدف هرس کردن درختان

-      کاربرد هایی خاص با هدف شخم زنی زمین های کوچک زراعی

انواع علف زن

بسته به اینکه دستگاه علفتراش به چه صورت توسط اپراتور ها مورد استفاده قرار می گیرد، دو نوع از علفتراش را تعریف کرده‌ اند.

·       علف زن پشتی: به مانند یک کوله بر پشت اپراتور ها سوار شده و کار کردن با آنها ساده است؛ اما شرایط تعمیر و نگهداری سختی دارند و در عین حال قدرت مانور پذیری کمی دارند.

·       علف زن دوشی: همراه با بند هایی بر دوش اپراتور ها سوار شده و قدرت مانور بالایی را حاصل می آورند.این گونه از علف زن بیشتر با اهداف حرفه ای تر از مدل های پشتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه کنترل پذیری بر آن دشوار تر است؛ اما می تواند قابلیت های بسیار بالاتری را به نسبت انواع پشتی برای شما فراهم آورد.

در کار با انواع علف زن لازم است همواره این توجه را داشته باشید که شما با یک دستگاه موتوری در حین کار هستید. چنین دستگاهی الزامات ایمنی تا اصول نگهداری خاص خود را دارد. بهتر است قبل از هر چیزی آشنایی کامل با این الزامات داشته باشید.

 

 

 

برای کوتاه کردن گیاهان علفی شکل در سطح باغات و مزارع و یا هرس کردن درختان در سطح باغات از ابزار های متنوعی استفاده می‌ شود. انواع داس و قیچی و... از جمله ابزار های کلاسیک با تامین چنین هدفی هستند؛ اما می ‌توان این فعالیت وسیع باغبانی را با یک دستگاه موتوری نیز همراه کرد. انواع علف زن از جمله دستگاه های موتوری هستند که با هدف تراشیدن گیاهان علفی شکل و یا هرس کردن درختان در سطح مزارع تا باغات طراحی شده ‌اند.

علف زن چگونه دستگاهی است؟

علف زن یک دستگاه موتوری است که در آن از یک موتور بنزینی به همراه تیغه هایی که می توانند گیاهان را بتراشند استفاده شده است. موتور بنزینی قدرت لازم برای گردش سرعت بالای تیغه را فراهم کرده و به این ترتیب می ‌توان با سرعتی بالا سطح وسیعی از علف ها را تراشید.

کاربرد ها از علف زن های موتوری

انواع علفتراش را طوری طراحی می کنند که بتوان همراه با آنها چندین عملیات باغبانی و یا زراعی را به انجام رسانید. برای این منظور تیغه هایی را به عنوان الحاقی در دستگاه تعریف می ‌کنند. در چنین حالتی برای رسیدن به کاربرد خاصی در حین استفاده از علف زن، فقط کافی است تیغه مورد نظر را تهیه نموده و همراه با دستگاه کرد. عمده توانمندی‌ ها در کارکرد انواع علفتراش را می توان به قرار زیر دسته بندی نمود.

-      برش و هرس و اصلاح گیاهان علفی شکل

-      کاربرد به عنوان دستگاه چمن زن

-      استفاده با هدف هرس کردن درختان

-      کاربرد هایی خاص با هدف شخم زنی زمین های کوچک زراعی

انواع علف زن

بسته به اینکه دستگاه علفتراش به چه صورت توسط اپراتور ها مورد استفاده قرار می گیرد، دو نوع از علفتراش را تعریف کرده‌ اند.

·       علف زن پشتی : به مانند یک کوله بر پشت اپراتور ها سوار شده و کار کردن با آنها ساده است؛ اما شرایط تعمیر و نگهداری سختی دارند و در عین حال قدرت مانور پذیری کمی دارند.

·       علف زن دوشی : همراه با بند هایی بر دوش اپراتور ها سوار شده و قدرت مانور بالایی را حاصل می آورند.این گونه از علف زن بیشتر با اهداف حرفه ای تر از مدل های پشتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه کنترل پذیری بر آن دشوار تر است؛ اما می تواند قابلیت های بسیار بالاتری را به نسبت انواع پشتی برای شما فراهم آورد.

در کار با انواع علف زن لازم است همواره این توجه را داشته باشید که شما با یک دستگاه موتوری در حین کار هستید. چنین دستگاهی الزامات ایمنی تا اصول نگهداری خاص خود را دارد. بهتر است قبل از هر چیزی آشنایی کامل با این الزامات داشته باشید.

 

 https://opizo.com/Z6uUpq

 

 

pars بازدید : 35 دوشنبه 26 اسفند 1398 نظرات (0)

برخی از ویبراتور ها را با عنوان پرتابل می شناسند. این دسته از شیلنگ ویبراتور به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی می ‌توان آنها را حمل نمود. در چنین حالتی مولد که قاعدتاً یک الکتروموتور است، در حجمی کوچک همراه با شیلنگ ویبراتور شده و به آسانی توسط اپراتور ها قابل حمل خواهند بود. در میان انواع ایده ها در ساخت شیلنگ ویبراتور پرتابل، ویبراتور دریلی نمونه مشهورتری می باشد.

ساختار ویبراتور دریلی

نوعی ویبراتور بتن است که در قسمت مولد از یک ساختاری شبیه به دریل هایی است که آشنایی داریم، بهره مند شده است. در ویبراتور دریلی ، الکتروموتور های DC و AC بسته به نوع طراحی مورد استفاده قرار می ‌گیرند؛ اما اگر هدفمان دست یافتن به یک نوع کاملاً پرتابل از طراحی ویبراتور دریلی باشد، مدل های DC نمونه ‌های کارآمدتری خواهند داشت. چرا که میشود آنها را با باتری های قابل شارژ طراحی کرد و در این حالت دیگر نیازی به کابل برق نمی باشد.

ویبراتور دریلی در هر مدلی که باشد، همراه با ساخت هر برندی که باشد، در جمع انواع شیلنگ ویبراتور قدرتمند قرار نمی‌ گیرد. چرا که در انواع AC و یا DC فاقد موتور های حجیم و قدرتمندی هستند. همه قدرتی که می ‌شود تولید کنند، کمی بیشتر از یک دریل معمولی در جمع ابزار های عادی می باشد. از این رو اصولا نمی ‌توان شیلنگ های طولانی و خیلی قطور را همراه با ویبراتور دریلی نمود. قطر شیلنگ در استفاده از ویبراتور دریلی 1.5 اینچ است و طول شیلنگ را می‌ توان در اندازه های متفاوت اما کوچک مانند 1، 1.5، 2 و 2.5 متری داشت.

موارد استثنایی هم در مدل شیلنگ ویبراتور دریلی دیده میشود که می تواند طولی بالغ بر ۳ متر را نیز پاسخگو باشد. در چنین مواردی با الکتروموتور ویبراتور دریلی قدرت بالایی را همراه خواهند کرد؛ اما از آن طرف این افزایش قدرت با زیاد شدن وزن ویبراتور دریلی است. اینکار که بر قابلیت پرتابل شدن آن تاثیر منفی دارد.

نکته این است که طول شیلنگ های کوتاه دز کنار انواع ویبراتور دریلی با وجود تامین قدرت های پایین ، از پرفروش و محبوب ترین انواع شیلنگ ویبراتور یا شیلنگ ویبره می باشند. از این رو جا دارد که این سوال را از خود بپرسیم که چه چیز این تجهیز و یا چه هدفی در پس تامین این ابزار می تواند دلیل بر این حجم بالا در استقبال از خرید ویبراتور دریلی شده باشد؟ بگذارید این سوال را همراه با شرایط کاری گوناگون در عرصه های مختلف ساختمانی بررسی کنیم.

https://opizo.com/rgKbSc

 

pars بازدید : 46 دوشنبه 26 اسفند 1398 نظرات (0)

ویبراتور دریلی

ویبره زنی بتن یک عملیات جدی و مهم در عملیات های ساختمان سازی است. این عملیات می تواند سطح تا عمق بتن را یکدست نموده و هر گونه حباب را از آن خارج سازد. البته به جهت تامین نیاز ویبره زنی در فضا های گوناگون ساختمان سازی انواع شیلنگ ویبراتور تعریف شده است. مانند ویبراتور دریلی که کاملا مطلوب و مناسب به جهت ویبره زنی در فضا های کوچک و یا ابعاد کم از بتن می باشد.

البته یکی دیگر از دلایل همسو با طراحی تا تولید ویبراتور دریلی، قابلیت پرتابل بودن آن است. همراه با این قابلیت می توان این شیلنگ ویبراتور را به راحتی در سطح پروژه‌ های عمرانی جا به جا نمود؛ اما چرا به خلق این نیاز ها در ساختار انواع ویبراتور دریلی نیازمند هستیم.

ویبره بتن در فضا های کوچک

همانطور که گفتیم یکی از عمده موارد مصرف از انواع ویبراتور دریلی، زمانی است که می ‌خواهیم در یک فضای کوچک از بتن عملیات ویبره زنی را به انجام رسانیم. در چنین حالتی دو مشکل بزرگ مانع از آن است که بتوانیم گونه های بزرگ و قدرتمند از ویبراتور را مورد استفاده قرار دهیم.

* بزرگی ویبراتور های بنزینی، دیزلی و حتی برقی که قادر نیستند در فضا های محدود مورد استفاده قرار گیرند.

* قدرت بالای ویبراتور های بنزینی و دیزلی که ساختار بتن در حجم کم را از بین می ‌برند.

بتن در حجم کم نیاز به قدرتی به مراتب ملایم تر از آن چیزی که یک ویبراتور دیزلی و یا بنزینی تولید می کند خواهد داشت. قدرتی که همراه با کارکرد ویبراتور های دریلی به خوبی تامین خواهد شد. از طرفی ابعاد ویبراتور دریلیتا آن اندازه است که بتوان به راحتی آن را در هر فضایی از ساختمان جا به جا نمود.

پرتابل بودن، شرط اصلی در ویبراتور دریلی

یکی دیگر از نیاز ها در زمان ویبره زنی بتن، توانایی در جا به جایی آسان و سریع ویبراتور می باشد. مثلاً ویبره زنی برای یک ستون را در نظر بگیرید. چگونه می توانید ویبراتور های سنگین بنزینی، دیزلی و حتی برقی را راهی ارتفاع سه متری یک ستون ساده کنید. قابلیت پرتابل بودن شرط اصلی در طراحی ویبراتور دریلی می باشد. شرطی که باعث شده تا این گونه از ویبراتور بسیار مورد پسند قرار گیرند

 
pars بازدید : 51 دوشنبه 26 اسفند 1398 نظرات (0)

ویبراتور برقی

برای یکدست سازی بتن در مراحل نهایی عملیات های بتن ریزی در فضا های ساخت و ساز از دستگاه ویبراتور استفاده می ‌کنند. ویبراتور، دستگاه قدرتمندی است که می‌ تواند لرزش های شدید همراه با فرکانس های بالا را در اعماق بتن ایجاد نماید. انواع ویبراتور مانند ویبراتور برقی یا ویبره برقی، بنزینی، دیزلی، بادی و... وجود دارد. در این بین ویبراتور برقی به نسبت دیگر انواع از مقبولیت و محبوبیت بالاتری برخوردار است. می ‌خواهیم راجع به دلایل ایجاد این سطح از مقبولیت در کار با ویبراتور برقی اشاره ای نماییم.

آشنایی با ویبراتور برقی بتن یا ویبره برقی بتن

در دستگاه ویبراتور برقی یک الکتروموتور تک فاز و یا سه فاز حضور دارد. این الکتروموتور قدرت لازم برای گردش فنر و در نهایت ایجاد لرزش در اعماق بتن را فراهم می ‌آورد. ویبراتور های برقی در حین کار ویژگی ‌های مطلوب بسیاری دارند. ویژگی هایی که باعث می شود تا طیف بسیاری از فعالان در فضا های ساختمان سازی آن را به عنوان انتخاب نهایی خود در امر ویبره زنی بتن انتخاب کنند. این ویژگی ها به قرار زیر می باشند.

· تامین آسان و مطمئن نیروی برق تک فاز که به راحتی در هر فضایی از ساخت و ساز و در هر زمانی از شبانه روز در دسترس خواهد بود و در عین حال انرژی برق از جمله ارزانترین انرژی ها محسوب می ‌شود.

· الکتروموتور های تک فاز و سه فاز از شرایط نصب و راه اندازی ساده برخوردار هستند. کافیست کابل برق فاز و نول را به موتور الکتریکی رسانده تا ویبراتور برقی فعالیت خود را آغاز کند.

· الکتروموتور های الکتریکی ویبره برقی می توانند برای مدت طولانی عاری از هر گونه عیب کار کنند.

· کارکرد موتور در ویبراتور برقی عاری از تولید هر گونه آلودگی برای محیط خواهد بود. در عین حال به خاطر عدم مقدماتی خاص در راه اندازی آنها تقریباً کار کردن با آنها خالی از دردسر می باشد.

· موتور های الکتریکی در ساخت ویبراتور برقی از شرایط تعمیر و نگهداری بسیار آسانی برخوردار هستند. چرا که تمام موتور های الکتریکی از طراحی پیچیده ‌ای برخوردار نمی ‌باشند.

· قیمت تمام شده در هنگام خرید انواع ویبراتور برقی به مراتب از دیگر انواع ویبراتور کمتر می باشد.

 

ویبراتور برقی در عین حال که می ‌‌تواند مزایای بسیار مطلوبی را در حین کار متوجه شما سازد، محدودیت‌ هایی نیز دارد. محدودیت ‌هایی مانند نیاز دائمی به نیروی برق، حضور کابل ها برای راه اندازی و قدرت محدود که مناسب حجم های بزرگ بتن ریزی نمی باشد. به هر صورت اگر قصد خرید انواع ویبراتور برقی را دارید باید با توجه به توانمندی ها تا محدودیت هایی که متوجه این دستگاه است آن را انتخاب کرده و استفاده نمایید.

https://opizo.com/OlUwS7

pars بازدید : 52 شنبه 24 اسفند 1398 نظرات (0)

کاتر بتن بر

بتن از سطوح بسیار سخت در فضاهای ساختمانی محسوب می ‌شود؛ اما گاهی لازم است که این متریال سخت ساختمانی را برای رسیدن به اهدافی بشکافیم. در مقابل، هستند دیگر سطوح ساختمانی مانند انواع کفپوش های سیمانی، موزاییکی، سرامیکی و یا سنگی که آنها هم برای تامین اهدافی مانند لوله کشی های ساختمانی تا تعمیرات و دیگر نیاز ها باید برش خورده و شکافته شوند. دستگاه کاتر بتن بر ابزار توانمندی است که می تواند همراه با دقتی مطلوب به سرعت برش مورد نیاز شما را حاصل آورد.

در کاتر بتن بر یک تیغه دیسکی شکل با سرعت بسیار بالایی توسط موتوری بنزینی و گاهاً دیزلی به گردش در خواهد آمد. این تیغه در حین آنکه سرعت گردش بالایی دارد، قدرت لازم را نیز برای برش سطوح بتن خواهد داشت. نکته در کار ایمن و اصولی با دستگاه کاتر بتن می باشد. به هر حال وقتی با یک دستگاه موتوری قدرتمندی که می ‌تواند سطوح سخت بتن را به راحتی برش زند، مواجه هستیم، باید به هر صورت مراقب نکات ایمنی تا روش های اصولی در کارکرد با این دستگاه نیز باشیم. اصول نگهداری تا کارکرد حرفه ‌ای از دستگاه بتن بر را می ‌توان در بند های زیر دسته بندی نمود.

>      تامین نیاز های تخصصی دستگاه بتن بر: دستگاه کاتر یک دستگاه با هدف برش سطوح سخت است. این سطوح در یک دسته بندی کلی شامل دو گروه آسفالتی شکل و بتنی شکل خواهند شد. برای هر کدام از این دو کاربرد تیغه های مخصوصی طراحی شده است. از این رو لازم است تا در حین کار با دستگاه کاتر در حالت بتن بر از تیغه های برش مخصوص بتن در آنها استفاده کنید.

>      نحوه کار اصولی با موتور دستگاه بتن بر: موتور در دستگاه کاتر بتن بر از انواع بنزینی و دیزلی می باشد. از این رو به مانند هر موتور احتراق داخلی الزاماتی دارد که لازم است به نحو کامل مورد توجه قرار گیرد. تامین سوخت با کیفیت مطلوب، دقت در کیفیت تا سطح مناسب از روغن موتور، تعویض به موقع فیلتر ها، فیلتر روغن، فیلتر بنزین، تسمه ها، شمع ها و دیگر اجزای مصرفی موتور از نیاز های اصلی در کار با دستگاه کاتر بتن بر می ‌باشند.

>      گریس کاری در دستگاه کاتر بتن بر: برای تامین سرعت بالای گردش تیغه ها در کاتر بتن بر لازم است تا تمام اجزای متحرک دستگاه کاملاً روانکاری شده باشند. از این رو گریس کاری دائمی و به موقع دستگاه کاتر بتن بر از جمله وظایف همیشگی در حین کار با این دستگاه می باشد.

>      سلامت شاسی دستگاه را جدی بگیریم: تمام قطعات متحرک و بسیار پرقدرت و در عین حال برنده در دستگاه کاتر بتن بر، بر شاسی این دستگاه سوار است. لازم است تا شاسی از هر نظر سالم و ایمن باشد و هر گونه خرابی و یا شکستگی و نقصان احتمالی در شاسی کاتر بتن بر مقدمات بروز خطرات جدی خواهد بود.

دستگاه کاتر بتن بر وقتی می ‌تواند به درستی کار کند که روش اصولی و صحیح کار با آن را بدانید و در همه حال این دستگاه قدرتمند را به شکل اصولی همراه با کسب آموزش های لازم مورد استفاده قرار دهید.

 https://opizo.com/flGprp

pars بازدید : 33 چهارشنبه 23 بهمن 1398 نظرات (0)

قیمت میکسر بتن

ماشین بتونیر چیست؟

دستگاه بتونیر یکی دیگر از ابزارهای مهم و حیاتی میباشد که برای ساخت ساز ساختمانها، پل ها، و سایر سارزه های بتنی مورد استفاده قرار میگیرددستگاه بتونیر دارای نامهای دیگری به نام: میکسر بتن، ملات ساز، مخلوط کن بتن است.

یکی از ویژگی های مهم این ماشین مخلوط کردن بتن است که بدین صورت با چرخیدن باعث میکس شدن بتن میشود و دیگر نیازی نیست که با استفاده از بیل بتن را ترکیب کنید. از دیگر از ویژگی های خوب ماشین بتونیر این است که قبل از مصرف نهایی بتن خود را نگیرد.

ماشین بتونیر دارای حجم های مختلف و متنوعی هستند که از هر کدام از آنها در بخش های ساخت سازه های بتنی استفاده میشود. بعنوان مثال برخی برای سازهای بتنی کوچک از نوع 120 میلی لیتری آن استفاده میکنند و برخی دیگر هم برای سازه های بتنی بزرگ از نوع 1000 لیتری آن برای ساخت بتن بکار خواهند برد.

  

کاربرد ماشین بتونیر

یکی از کاربردهای ماشین بتونیر این است که با ریختن ماسه، آب، شن، سیمان در داخل آن این ماشین آن را مخلوط میکند و باعث همگن سازی این مواد میشود. همگن سازی این مواد با وسائلی مانند بیل بسیار کاره سخت و طاقت فرسایی است که کار را بخوبی پیش نمیبرد ولی شما میتوانید با خرید یکی از این محصولات در وقت را در ساخت سازه خود بخرید.

یکی از نکات مهمی که شما باید هنگام ساختن بتن رعایت کنید این است که باید مواد موردنیاز یعنی ماسه، سیمان، آب، شن را بصورت یکنواخت در  داخل آن بریزید تا بتوانید بتن مورد نظر را درست کنید. از دیگر مسائل مهمی که باید به آن توجه کرد حتما بار اضافه را در میکسر یا ماشین بتونیر قرار ندهید بخصوص در مورد بکاربردن سنگ دانه های بسیار درشت مانند: ذرات پانچی فولادی. که اضافه کردن زیاد این نوع سنگ باعث کم شدن کاربرد مفید ماشین بتونیر  یعنی باعث بی کیفیت شدن بتن مدنظر شما میشود و همچنین باعث آسیب دیده گی و کم شدن عملکرد ماشین میشود.

یکی دیگر از ویژگی های این بتونیرها این است که بصورتی ساخته شده اند هم می تواند بتن را مخلوط کند و هم انتقال آنرا براحتی انجام دهد. یعنی شما میتوانید این نوع بتونیرها رو را بر روی انواع و اقسام وسائل نقلیه مانند: واگن های ریلی، ماشین های سنگین، نریلی، کامیون حمل کنید و کار خود را پیش ببرید. برخی دیگر از ماشین های بتونیر هستند که در اندازه های کوچک موجود میباشند و دارای چرخ هستند و براحتی میتوان عملیات انتقال را به هر قسمت سازه بتنی مورد نظر آنرا انجام داد.

 https://opizo.com/KzmVxq

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 250
  • بازدید سال : 1,758
  • بازدید کلی : 7,300