loading...
فروشگاه ماشین آلات ساختمانی، راهسازی، صنعتی و کشاورزی
pars بازدید : 72 چهارشنبه 23 بهمن 1398 نظرات (0)

کارکرد ویبراتور بتن

مقایسه قیمت ویبراتور بتن

مقایسه قیمت ویبراتور بتن با توجه به نوع و کیفیت قطعات آن انجام می شود. ویبراتورها در انواع ویبراتور دیزلی و ویبراتور بنزینی و همچنین ویبراتور کانورتوری و مکانیکی موجود می باشد.

ویبراتور چیست؟

ویبراتو به هر وسیله ای که دارای ارتعاش بوده گفته می شود که این ارتعاش را می تواند به یک ماده و جسم دیگر منتقل کند و در انواع گوناگونی موجود می باشد.

انواع ویبراتور بتن

ویبراتوربتن هوندا

ویبراتور بتن روبین

ویبراتور بتن میکسا

ویبراتور بتن کوپاژ

ویبراتور بتن روتین

ویبراتور بتن کیپور

ویبراتور بتن کاما

انواع موتور ویبره

موتور ویبراتور بتن دیزلی

موتور ویبراتور بنزینی گردون و ثابت

موتور ویبره برقی

ویبره بتن بدنه بادی

موتور ویبراتور بتن بنزینی گردون و ثابت

در این نوع موتورها، پایه به شکل ثابت به شاسی وصل می شود. این نوع ویبراتور بتن شامل یک عدد موتور بنزینی بوده و در نوع گردون نیز فقط پایه به شکل گردون و متحرک به شاسی متصل می باشد. این موتور ممکن است ساخت انواع کشورها باشد. همچنین این موتورها شامل شیلنگ ویبراتور بتن هستند و شلنگ ویبره بتن نیز در سایزهای گوناگون و برندهای مختلف موجود می باشند.

موتور ویبراتور دیزل

این نوع موتورها شامل شاسی و شلنگ ویبراتور بوده که شلنگ ویبره بتن در سایزها و برندهای مختلف وجود دارد. این موتور دارای اصطحلاک پاین تر و هزینه سوخت کم تری در مقایسه با موتور ویبره بنزینی هستند.

موتور ویبراتور برقی و بادی

این نوع موتورها برای نصب روی قالب های بتن به کار برده می شود و با وصل کردن باد به آن باعث ویبره شدن قالب می شود. ویبره بدنه بادی دارای توان های مختلفی می باشد. در نوع ویبراتور بتن برقی به جای باد از برق استفاده می شود.

ویبره بدنه بادی بتن

 برای به لرزش در آوردن قالب بتن و در محلی که احتمال آتش گرفتن و یا برق گرفتگی موجود باشد از ویبره بدنه بادی یا ویبره بادی بتن و یا ویبره قالب بتن استفاده می شود. ویبره بادی با وصل شدن به پمپ باد سبب لرزش شده و به سقف یا قالب ضربه وارد می نماید که در پل های هوایی و یا قالب های تونل مترو کاربرد دارد. ویبره قالب بتن یا ویبره لرزاننده قالب به بدنه قالب متصل شده و سبب لرزش در بتن می شود.

ویبره بدنه برقی بتن

از ویبره بدنه برقی یا ویبره برقی بتن یا ویبره قالب بتون برای لرزاندن قالب بتن استفاده می شود. ویبره برقی بتون در انواع ۳۰۰۰ و ۱۵۰۰، ۱۰۰۰، ۷۵۰ دور و با توان ضربه زدن ده کیلوگرم تا ده هزار کیلوگرم وجود دارد. این ویبره ها در انواع برندها موجود می باشند. ویبره قالب یا ویبره لرزاننده قالب بر روی بدنه قالب قرار گرفته و باعث بروز لرزش در بتن می شود. از این نوع ویبره برای پل های هوایی، قالب هاب تونل مترو، قالب بدنه بتن سد مورد استفاده قرار می گیرد.

میز ویبراتور

میز ویبراتور برای هماهنگ کردن و ترکیب مواد درون قالب ها و برداشتن خلل و فرج بین آن ها به خصوص در صنایع آزمایشگاهی، مزاییک سازی، سرند کردن مواد، مکانیک خاک، جدول سازی و ... استفاده می شود. این دستگاه در دو نوع الکترومکانیکی و مغناطیسی وجود دارد. در میز ویبراتور بتون مغناطیسی تنظیم کردن فرکانس بین صفر تا صد می توانید به لرزشی مناسب دست پیدا نمایید. اما در ویبره الکترومکانیکی به وسیله موتورهای ویبره تعبیه شده در آن تا شصت هرتز لرزش ایجاد می شود.

ساختار ویبراتور بتن مغناطیسی

این ویبره ها به این شکل کار می کنند که روبروی هم دو هسته سیم پیچیده شده قرار گرفته و جاذبه و دافعه بین هسته ها با اتصال جریان الکتریکی داخل سیم پیچ ایجاد می شود. از جمله کاربردهای این ویبره فیدرها، سرندها و هاپرها می باشد.

دلیل استفاده از ویبراتور بتن

از عمده ترین دلایل استفاده از ویبراتور بتون، بتن ریزی، مختلط کردن بتون، برداشتن خلل و فرج بتن می باشد و همین امر باعث رونق گرفتن استفاده از ویبراتور بتن است.

ویبراتور مکانیکی

بعد از بتن ریزی برای حذف هوای درون بتون و نزدیک کردن ذرات بتون به هم روش های متفاوتی موجود است که مناسب ترین روش، فشرده سازی و تراکم بتون با استفاده از وسایل مکانیکی است و مرسوم ترین وسایل مکانیکی برای این کار ویبراتور و یا لرزاننده داخلی می باشد.

اندازه فرکانس لازم برای موتور ویبراتور

اصلی ترین فاکتور برای این که بتن تازه را به بتونی یکپارچه و یک دست و بی خلل و فرج تبدیل کند، فرکانس ایجاد شده به وسیله موتور ویبراتور است. در صورتی که قدرت موتور ویبراتور و فرکانس به وجود آمده به وسیله آن قدرتمند نباشد، فرآیند ویبره بر روی بتون و به شکل صحیح عمل نکرده و تاثیر زیادی بر روی سطح ندارد. همچنین چنانچه فرکانس ویبراتور زیاد باشد به دلیل بالا رفتن هوای درون بتن، مقاومت و استحکام بتون افت پیدا می کند و مقاومت سطحی آن به صورت قابل ملاحظه ای کم می شود.

کاربرد ویبراتور بتن

همان طور که در جریان هستید این نوع ویبراتور برای بتن ریزی ساختمان استفاده می شود. در هنگام انجام بتن ریزی، احتمال به وجود آمدن خلل و فرج در میان بتن و ایجاد ناهمگنی مابین بتون ریخته شده از قبل و بتن جدید، وجود دارد. در صورتی که در هنگام بتن ریزی از ویبراتور استفاده نمایید، این مشکل به وجود نخواهد آمد.

با استفاده از مشخصات ومعیارهای عنوان شده در بالا، می توانید به مقایسه قیمت ویبراتور بتن بپردازید. در نتیجه می توان گفت که قیمت ویبراتور بتون با توجه به عواملی همچون نوع ویبراتور، کیفیت قطعات، کشور سازنده، برندهای مختلف و ... متغیر می باشد.

https://opizo.com/kYyItw

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 1,561
  • بازدید کلی : 7,103