loading...
فروشگاه ماشین آلات ساختمانی، راهسازی، صنعتی و کشاورزی
pars بازدید : 20 دوشنبه 14 اسفند 1402 نظرات (0)

اگرچه پیمانکاران ممکن است آرزو کنند که مجبور نباشند کارهایی مانند ریختن بتن در زمستان انجام دهند، اما با کاهش دما، ساخت و ساز متوقف نمی شود. از آنجایی که دمای بتن در واکنش به تغییر شرایط آب و هوایی در نوسان است، بتن در معرض شرایط مختلف عمل آوری قرار می گیرد که منجر به افزایش مقاومت پراکنده می شود. پیمانکاران باید مدتها قبل از تغییر آب و هوا برای محافظت کافی از بتن تازه آماده شوند. داشتن تجهیزات مناسب برای استفاده در محل کار، مانند برزنت و پتو، می تواند به جلوگیری از تاخیرهای غیر ضروری و توسعه ناایمن بتن در هوای سرد کمک کند.

برای کسی اطلاعات بیشتر مقاله بتن در چه دمایی یخ میزند؟ را مطالعه کنید.

هوای سرد نه تنها می تواند فرآیند پخت را کند کند، بلکه می تواند باعث یخ زدن و انبساط آب بتن و ترک خوردن و ضعیف شدن بتن شود. در برخی موارد، بتن حتی ممکن است به دلیل سایش هیچ فایده ای برای شما نداشته باشد. بتن تازه می تواند در 25 درجه فارنهایت (4- درجه سانتیگراد) یخ بزند، بنابراین گرم کردن بتن تازه تا زمانی که اندازه گیری مقاومت فشاری مناسبی داشته باشد بسیار مهم است.

مقاله دلایل ترک خوردن بتن را مطالعه فرمایید.

برای کمک به جلوگیری از مشکلات سازه ای هنگام ریختن بتن در زمستان و تاخیرهای پروژه، مهم است که با بایدها و نبایدهای بتن ریزی در هوای سرد آشنا شوید. به این 7 اشتباه رایج که هنگام بتن ریزی در هوای سرد باید از آنها اجتناب کنید نگاهی بیندازید.

1. قرار دادن بتن روی زمین یخ زده

هنگام قرار دادن بتن، قرارگیری دال شما بر اثربخشی شرایط عمل آوری بتن تأثیر می گذارد. زمین یخ زده هنگام ذوب شدن می تواند ته نشین شود و باعث ترک خوردن بتن شود. بتن تازه نزدیک به زمین نیز کندتر از سطح عمل می کند، به این معنی که بالای دال شما گیر می کند در حالی که پایین آن نرم می ماند. این یک مشکل است زیرا بتن با گرادیان های دمایی مختلف به اندازه کافی مقاومت نمی کند و منجر به ترک خوردگی و فاجعه احتمالی سازه می شود.

2. اجازه دهید دمای بتن شما به زیر صفر برسد

بتن باید گرم نگه داشته شود (حدود 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد)) تا به درستی عمل کند. بتن تازه می تواند در 25 درجه فارنهایت (4- درجه سانتیگراد) یخ بزند، بنابراین گرم کردن بتن تازه تا زمانی که اندازه گیری مقاومت فشاری مناسبی داشته باشد بسیار مهم است. این کار را می توان با استفاده از سنج دما و بلوغ بتن، انجام داد.

3. استفاده از ابزار سرد

گرم نگه داشتن ابزار و مصالح ساختمانی به همان اندازه مهم است که بتن. اگر قالب ها یا ابزارها خیلی سرد باشند، می تواند بتن تماس با آنها را تغییر دهد. این می تواند بر توسعه مقاومت دال شما و کیفیت بتن در هوای سرد تأثیر منفی بگذارد.

4. عدم استفاده از بخاری برای افزایش دمای بتن

بتن برای ادامه عمل آوری و توسعه استحکام باید گرم بماند. اگر دمای صفحه شما خیلی کم شود، عمل آوری به طور کلی متوقف می شود. بخاری‌های قابل حمل گرمای اضافی را به زمین و مستقیماً روی بتن می‌رسانند و اطمینان حاصل می‌کنند که بتن به سخت شدن و استحکام خود ادامه می‌دهد. هنگام استفاده از گرما مراقب باشید. گرمایش نامناسب بتن می تواند منجر به ساختار ضعیف شود.

5. آب بندی بتن در هوای سرد در شرایط نامناسب

درزگیرهای بتن بتن شما را در برابر قرار گرفتن در معرض آب و هوا و سایر عناصر بیرونی مقاوم تر می کنند. اگر در هوای سرد بتن می‌زنید، بهترین گزینه این است که بر اساس توصیه تولیدکننده/تولیدکننده، آب‌بندی را تهیه کنید که در شرایط آب و هوایی شدید به خوبی کار کند. اگر دما کمتر از 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) باشد، معمولاً آب بندی نباید انجام شود.

6. قضاوت نادرست از نور روز

در ماه های سردتر، میزان نور روز کاهش می یابد. استفاده عاقلانه از زمان ضروری است، زیرا عقب ماندن از برنامه می تواند منجر به مشکلات بیشتری شود. نور روز نه تنها نور فراوانی به شما می‌دهد، بلکه باعث افزایش دما نیز می‌شود. اگر بتن باید قبل یا بعد از ساعات روز قرار داده شود، حتما به شماره 4 در این لیست مراجعه کنید.

7. عدم استفاده از سنسورهای دمای بتن در زمان واقعی

نظارت بر دمای بتن هوای سرد برای اطمینان از تولید بتن باکیفیت و مطابق با مشخصات طرح کنترل حرارتی مهم است. در صورت عدم توجه مناسب به توسعه مقاومت بتن، چندین مشکل رایج ممکن است رخ دهد. از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • یخ زدن بتن در سنین پایین
  • عدم استحکام لازم،
  • تغییرات سریع دما،
  • حفاظت ناکافی از سازه و قابلیت سرویس دهی آن و
  • روش های پخت نامناسب

این مشکلات مربوط به ریختن بتن در زمستان را می توان با استفاده از سنسورهای دمای بلادرنگ برای اطمینان از حفظ دمای بهینه بتن در طول مراحل عمل آوری اجتناب کرد. اطمینان از اینکه بتن شما یخ نمی‌زند، اختلاف دمای شما تحت محدودیت‌های خاص حفظ می‌شود، حداکثر دمای شما به حداکثر محدودیت‌ها نمی‌رسد و بتن شما به درستی مقاومت می‌کند، در هر کاربرد بتن انبوه برای هوای سرد مهم است.

pars بازدید : 19 یکشنبه 29 بهمن 1402 نظرات (0)

موتور الکتریکی چیست؟

موتور الکتریکی یا همان الکتروموتور یک ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. بیشتر موتورهای الکتریکی از طریق برهمکنش میدان مغناطیسی موتور و جریان الکتریکی در یک سیم زخمی کار می‌کنند تا نیرویی را به شکل گشتاور وارد شده به شفت موتور تولید کنند. یک ژنراتور الکتریکی از نظر مکانیکی مشابه یک موتور الکتریکی است، اما با یک جریان معکوس انرژی کار می کند و نیروی مکانیکی را به نیروی الکتریکی تبدیل می کند.

موتورهای الکتریکی ممکن است توسط منابع جریان مستقیم (DC) مانند یکسو کننده‌ها یا باتری‌ها یا توسط منابع جریان متناوب (AC) مانند شبکه برق، ژنراتورهای الکتریکی یا اینورترها به حرکت درآیند. موتورهای الکتریکی را می توان بر اساس نگرانی هایی مانند نوع منبع تغذیه، کاربرد، ساخت و نوع خروجی حرکت دسته بندی کرد. آنها ممکن است توسط DC یا AC انرژی داده شوند، بدون برس یا برس، سه فاز، دو فاز یا تک فاز، شار شعاعی یا محوری باشند و می توانند با مایع خنک شوند یا با هوا خنک شوند.

موتورهای استاندارد انرژی مکانیکی مناسبی را برای مصارف صنعتی ارائه می دهند. کاربردها شامل دمنده ها و پمپ ها، فن های صنعتی، ماشین ابزار، ابزار برقی، لوازم خانگی، دیسک درایو و وسایل نقلیه است. موتورهای کوچک را می توان در ساعت های برقی یافت. در کاربردهای خاص، مانند ترمز احیا کننده در موتورهای کششی، موتورهای الکتریکی ممکن است به صورت معکوس به عنوان ژنراتورهایی استفاده شوند که توان را بازیابی می کنند که در غیر این صورت ممکن است به عنوان اصطکاک و گرما از دست برود.

ساخت موتور الکتریکی

دو جزء مکانیکی موتورهای الکتریکی عبارتند از استاتور که ثابت است و روتور که حرکت می کند. همچنین دارای دو جزء الکتریکی، مجموعه آهنرباها و یک آرمیچر است که یکی از آنها به استاتور و دیگری به روتور متصل است و با هم یک مدار مغناطیسی ایجاد می کنند. آهنرباهای میدانی میدان مغناطیسی تولید می کنند که از سیم پیچ عبور می کند. اینها ممکن است آهنرباهای دائمی یا الکترومغناطیس باشند. آهنربای میدان عموماً روی استاتور و سیم‌پیچ روی روتور قرار دارد، اما در سایر انواع موتور این موارد معکوس هستند.

اجزاء اصلی الکتروموتور

بلبرینگ موتور الکتریکی

یاتاقان ها از روتور پشتیبانی می کنند و به روتور اجازه می دهند روی محور خود بچرخند. محفظه موتور به نوبه خود از یاتاقان ها پشتیبانی می کند.

روتور موتور الکتریکی

روتور قسمت متحرکی است که نیروی مکانیکی را تامین می کند. روتور به طور کلی هادی هایی را نگه می دارد که جریان را حمل می کنند و میدان مغناطیسی استاتور برای چرخش شفت نیرویی به آن وارد می کند. از طرف دیگر، روتورهای دیگر دارای آهنرباهای دائمی هستند و هادی ها توسط استاتور نگه داشته می شوند. آهنرباهای دائمی راندمان بالایی را در محدوده توان و سرعت کار بیشتر می دهند. 

شکاف هوا بین روتور و استاتور به آن اجازه می دهد تا بچرخد. وسعت شکاف تأثیر مهمی بر خواص الکتریکی موتور دارد. معمولاً تا حد امکان کوچک ساخته می شود، زیرا یک شکاف بزرگ عملکرد ضعیفی ایجاد می کند. این منبع اصلی برای ضریب توان کم است که موتورها با آن کار می کنند. جریان انرژی زا افزایش می یابد و ضریب توان با شکاف هوا کاهش می یابد، بنابراین شکاف های باریک بهتر هستند. برعکس، شکاف‌های بسیار کوچک ممکن است علاوه بر تلفات و نویز، مشکلات مکانیکی ایجاد کنند.

شفت موتور از طریق یاتاقان ها به سمت بیرونی موتور، جایی که بار قرار می گیرد، بیرون زده است. از آنجا که نیروی بار فراتر از دورترین یاتاقان خارجی اعمال می شود، بار بیش از حد آویزان می شود.

استاتور موتور الکتریکی

استاتور روتور را احاطه کرده است و به طور کلی آهنرباهای میدان را نگه می دارد، اینها یا الکترومغناطیس هستند که از سیم پیچ خورده بر روی یک هسته فرومغناطیسی آهنی یا آهنرباهای دائمی تشکیل شده اند. اینها یک میدان مغناطیسی تولید می کنند که از سیم پیچ روتور عبور می کند و بر سیم پیچ نیرو وارد می کند. هسته آهنی استاتور از ورقه های فلزی نازک زیادی ساخته شده است که از یکدیگر عایق هستند که به لمینیت معروف هستند. لمینیت برای کاهش تلفات انرژی استفاده می شود که در صورت استفاده از یک هسته جامد نتیجه می شود. موتورهای رزینی که در دستگاه های تهویه مطبوع و ماشین لباسشویی استفاده می شوند، از ویژگی های میرایی پلاستیک برای کاهش لرزش و صدا استفاده می کنند.

آرمیچر موتور الکتریکی

آرمیچر شامل سیم زخمی روی یک هسته فرومغناطیسی است. جریان عبوری از سیم باعث می شود که میدان مغناطیسی نیروی لورنتس را به آن وارد کند و روتور را بچرخاند که خروجی مکانیکی را تامین می کند. سیم‌پیچ‌ها سیم‌هایی هستند که در سیم‌پیچ‌ها به کار می‌روند، معمولاً دور یک هسته نرم، چند لایه، آهنی و فرومغناطیسی پیچیده می‌شوند تا در صورت تامین جریان، قطب‌های مغناطیسی تولید کنند. موتورهای الکتریکی در تنظیمات غیر برجسته و قطب برجسته عرضه می شوند. در موتورهای قطب برجسته، هسته‌های روی استاتور و روتور دارای برجستگی‌هایی هستند که به عنوان قطب‌هایی رو به روی یکدیگر شناخته می‌شوند، با یک سیم پیچ خورده در اطراف هر قطب در زیر وجه قطب، که با عبور جریان از سیم به قطب‌های جنوب یا شمال میدان تبدیل می‌شود. در موتورهای غیرقطبی (یا با روتور گرد یا میدان پراکنده)، هسته یک استوانه است که سیم پیچ‌خورده به طور مساوی در شکاف‌های اطراف محیط توزیع می‌شود. تامین جریان AC در سیم پیچ ها باعث ایجاد قطب هایی در هسته فرومغناطیسی می شود که به طور پیوسته می چرخند. موتورهای قطب سایه دار دارای سیم پیچی در اطراف قسمتی از قطب هستند که فاز میدان مغناطیسی آن قطب را به تاخیر می اندازد.

کموتاتور موتور الکتریکی

کموتاتور یک کلید الکتریکی دوار است که جریان متناوب یا مستقیم را به روتور می رساند. به طور دوره ای جریان در سیم پیچ روتور را با چرخش شفت معکوس می کند. این شامل یک سیلندر ساخته شده از چندین بخش تماس فلزی روی آرمیچر است. کنتاکت های الکتریکی به نام "برس" از یک ماده رسانای نرم مانند کربن تشکیل شده بود که بر روی کموتاتور فشرده می شد. برس ها هنگام چرخش، کنتاکت های کشویی با بخش های متوالی کموتاتور ایجاد می کنند و جریان را به روتور می دهند. زخم های سیم روتور به بخش های کموتاتور متصل می شوند. کموتاتور جهت جریان را به صورت دوره ای در سیم پیچ های روتور با هر نیم چرخش (180 درجه) معکوس می کند، بنابراین گشتاور اعمال شده به روتور همیشه در یک جهت است. بدون این معکوس شدن جریان، جهت گشتاور در هر سیم پیچ روتور در هر نیم دور برعکس می شود، بنابراین روتور متوقف می شود. کموتاتورها ناتوان هستند و موتورهای کموتاتور اغلب با موتورهای DC بدون جاروبک، موتورهای القایی و موتورهای آهنربای دائم جایگزین شده اند.

الکتروموتور چگونه کار می کند

موتورهای الکتریکی با تغییر توان الکتریکی (AC یا DC) به نیروی مکانیکی به منظور ایجاد حرکت عمل می کنند. نیرو از طریق برهمکنش بین جریان مستقیم سیم پیچ (DC) یا متناوب (AC) و میدان مغناطیسی در موتور ایجاد می شود. با افزایش قدرت جریان، قدرت میدان مغناطیسی نیز افزایش می یابد. با در نظر گرفتن قانون اهم (V = R*I)، ولتاژ باید افزایش یابد تا با افزایش مقاومت، جریان ثابت حفظ شود.

نکات مهم هنگام انتخاب الکتروموتور

ولتاژ - آیا دسترسی به پریز دیواری وجود دارد یا نیاز به محصولی وجود دارد که بتواند با باتری کار کند. اگر یک پریز دیواری در دسترس باشد، استاندارد ولتاژ می تواند 230VAC یا بیشتر برای مصارف صنعتی باشد.

فرکانس - موتورها برای محصولاتی که در داخل ایالات متحده کار می کنند با فرکانس 60 هرتز کار می کنند، اما اگر محصولی در خارج از ایالات متحده استفاده شود، نیاز به در نظر گرفتن گزینه 50 هرتز وجود دارد. سرعت - آیا محدوده سرعتی وجود دارد که موتور باید در آن کار کند؟ اگر سرعت های قابل تنظیم یا دقیق قریب الوقوع باشد، ممکن است نیاز به بهبود کنترل موتور وجود داشته باشد.

گشتاور - چه مقدار گشتاور راه اندازی برای یک برنامه مورد نیاز است؟ آیا گشتاور مورد نیاز موتور در طول دوره کارکرد موتور تغییر می کند؟ بدترین سناریو مقدار گشتاور یک برنامه باید در نظر گرفته شود.

قدرت - هنگام ارائه مشخصات، باید مشخص شود که آیا موتور با حداکثر توان کار می کند یا خیر.

چرخه وظیفه - دانستن چرخه کار موتور مناسب است. اگر برنامه به طور مداوم کار می کند به طوری که موتور به دمای کامل کار می رسد یا در بازه های کوتاهی برای خنک شدن کامل موتور بین چرخه ها. موتورهایی که به صورت ناپیوسته کار می کنند گاهی اوقات می توانند از موتورهای کوچک با گشتاور و سرعت یکسان استفاده کنند اما به طور مداوم کار کنند.

چرخه عمر - برنامه هایی که به صورت بسیار ناپیوسته کار می کنند، گاهی اوقات می توانند با چرخه عمر کوتاه و نیازهای بالای تعمیر و نگهداری موتورهای یونیورسال و DC همراه شوند. برنامه هایی که به طور مداوم کار می کنند و نیاز به چندین ساعت بدون تعمیر و نگهداری دارند، ممکن است به موتور DC بدون جاروبک یا AC با طول عمر بسیار طولانی نیاز داشته باشند.

انواع الکتروموتور


موتورهای DC

موتور DC هر موتور یک نوع ماشین الکتریکی دوار است که انرژی الکتریکی را از جریان مستقیم (DC) به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. کلی ترین انواع به نیروی ایجاد شده توسط میدان های مغناطیسی بستگی دارد. تقریباً همه انواع موتورهای DC دارای عملکرد داخلی، اعم از الکترونیکی یا الکترومکانیکی، برای تغییر جهت جریان به صورت دوره ای در بخشی از موتور هستند.

موتورهای DC اولین نوع موتورهایی بودند که معمولاً مورد استفاده قرار می گرفتند، زیرا می توانند از سیستم های توزیع انرژی روشنایی جریان مستقیم فعلی تغذیه شوند. سرعت موتور DC را می توان در محدوده وسیعی با استفاده از منبع ولتاژ متغیر یا با تغییر قدرت جریان در سیم پیچ میدان کنترل کرد. موتورهای DC کوچک در لوازم خانگی، اسباب بازی ها و ابزار استفاده می شوند. موتور DC یونیورسال می تواند با جریان مستقیم کار کند، اما یک موتور برس دار سبک است که برای وسایل قابل حمل و ابزار برقی استفاده می شود. موتورهای DC بزرگ در حال حاضر در پیشرانه آسانسورها و بالابرها، وسایل نقلیه الکتریکی و درایوهای کارخانه های نورد فولاد استفاده می شوند. با ورود الکترونیک قدرت، جایگزینی موتورهای DC با موتورهای AC در بسیاری از کاربردها قابل تصور شده است.

موتورهای 12 ولت

یک موتور 12 ولت DC ارزان و کوچک است، اما به اندازه کافی قدرتمند است که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. یکی از ویژگی های موتور 12 ولت DC ولتاژ کاری آن است. هنگامی که یک باتری یک موتور DC را تغذیه می کند، ولتاژ کار پایین به طور کلی ترجیح داده می شود زیرا سلول های کمتری برای رسیدن به ولتاژ مشخص شده مورد نیاز است. با این حال، در ولتاژهای بالا، دستگاه های الکترونیکی برای به حرکت درآوردن یک موتور به طور کلی کارآمدتر هستند. اگرچه عملکرد با ولتاژ کمتر از 1.5 ولت که تا 100 می رود امکان پذیر است، اما معمول ترین آنها موتور 12 ولت DC، موتور 6 ولت DC و موتور 24 ولت DC هستند. سایر مشخصات کلیدی یک موتور 12 ولت DC عبارتند از: گشتاور، سرعت، جریان و قدرت.

به طور معمول، موتورهای 12 ولت DC بدون جاروبک هستند و قادرند بدون استفاده از برس برای حرکت جریان الکتریکی کار کنند. در حالی که موتورهای برس دار به دلیل طراحی پیچیده تر می توانند با مشکلات احتمالی مواجه شوند. طراحی موتور براشلس 12 ولت DC اکثر این مشکلات را از بین برده است. بخش های اصلی یک موتور 12 ولت بدون جاروبک DC یک آهنربای دائمی روتور خارجی، یک سیم پیچ یا سه سیم پیچ است. لوازم جانبی می تواند الکترونیک درایو و نوعی سنسور باشد.

موتورهای براشلس 12 ولت DC به جای استفاده از برس‌ها برای حرکت جریان الکتریکی، جریان را از طریق یک سنسور که معمولاً به عنوان سنسور اثر هال شناخته می‌شود، منتقل می‌کنند. در حالی که موتورهای 12 ولت DC ممکن است به معنای نوعی موتور AC نیز باشند، در رابطه با وضعیت بسیار زیاد موتورهای 12 ولت DC بسیار غیر معمول است.

موتور بدون جارو

موتور براشلس نوعی موتور DC (موتور BL یا موتور BLDC) است که به عنوان موتور کموتاسیون الکترونیکی (موتور EC یا ECM) نیز شناخته می شود. همچنین می توان آن را یک موتور DC سنکرون نامید. این موتور از نیروی الکتریکی جریان مستقیم استفاده می کند. از یک کنترل‌کننده الکترونیکی برای روشن کردن جریان‌های DC به سیم‌پیچ‌ها استفاده می‌کند و میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند که با موفقیت در فضا می‌چرخد و روتور آهنربای دائمی با دنبال کردن آن می‌چرخد. کنترل کننده دامنه و فاز پالس جریان DC را برای کنترل گشتاور و سرعت موتور تنظیم می کند. این مکانیسم کنترلی جایگزینی برای برس ها یا کموتاتورهای مکانیکی است که در بسیاری از موتورهای الکتریکی معمولی استفاده می شود.

ساخت یک موتور DC بدون جاروبک معمولاً شبیه به یک موتور DC آهنربای دائم است، اما ممکن است یک موتور ناهمزمان/القایی یا موتور رلوکتانس سوئیچ نیز باشد. آنها همچنین ممکن است از آهنربای نئودیمیوم استفاده کنند و خارج از دونده باشند (روتور استاتور را احاطه کرده است)، درون دونده (استاتور استاتور را احاطه کرده است) یا محوری (استاتور و روتور موازی و مسطح هستند).

مزایای موتورهای براشلس نسبت به موتورهای برس دار سرعت بالا، نسبت توان به وزن بالا، کنترل گشتاور و سرعت آنی (rpm) نزدیک به آن، نگهداری کم و راندمان بالا است. موتورهای براشلس در لوازم جانبی کامپیوتر (چاپگرها، درایوهای دیسک)، دستگاه‌های برق قابل حمل و وسایل نقلیه مختلف از خودروهای مدل‌های مختلف استفاده می‌شوند. در ماشین‌های لباسشویی فعلی، موتورهای براشلس امکان تعویض گیربکس و تسمه‌های لاستیکی را با استفاده از طراحی مستقیم درایو فراهم کرده‌اند.

استپر موتورز

موتور پله ای که به آن موتور پله یا استپ موتور نیز گفته می شود، یک موتور DC بدون جاروبک است که یک دور کامل را به تعدادی پله معادل تقسیم می کند. ممکن است دستور داده شود که موقعیت موتور در یکی از مراحل مساوی بدون استفاده از حسگر موقعیتی برای بازخورد تغییر کند و ثابت بماند، تا زمانی که موتور برای استفاده از نظر سرعت و گشتاور اندازه مناسبی داشته باشد. موتورهای DC برس خورده زمانی که ولتاژ مستقیم روی پایانه‌های آن‌ها وارد می‌شود، به‌طور پیوسته می‌چرخند. یک موتور پله ای به دلیل ویژگی تبدیل زنجیره ای از پالس های ورودی امواج مربعی به افزایش های دقیق در نقطه چرخش شفت شناخته شده است. هر پالس شفت را در یک زاویه ثابت می چرخاند.

موتورهای پله ای در نهایت دارای آهنرباهای الکترومغناطیس دندانه دار متعددی هستند که به عنوان یک استاتور در اطراف روتور مرکزی قرار می گیرند که یک قطعه آهنی چرخ دنده ای شکل است. برق آهنرباها توسط یک میکروکنترلر یا یک مدار راننده خارجی تغذیه می شوند.

برای اینکه شفت ابتدا بچرخد، یک آهنربای الکتریکی نیرو می گیرد که دندانه های چرخ دنده را به صورت مغناطیسی جذب می کند. هنگامی که دندان ها با آهنربای الکتریکی اولیه تراز می شوند، نسبت به آهنربای الکتریکی زیر به طور حاشیه ای منحرف می شوند. این بدان معنی است که وقتی آهنربای الکتریکی زیر روشن می شود و اولیه خاموش می شود، دنده کمی می چرخد تا با آهنربای زیر هماهنگ شود. از آنجا این روش تکرار می شود. هر یک از این چرخش‌ها یک «گام» نامیده می‌شود که تعداد صحیحی از مراحل یک چرخش کامل را تکمیل می‌کنند. به این ترتیب، یک موتور ممکن است با استفاده از یک زاویه دقیق بچرخد.

موتورهای AC

موتور AC یک موتور الکتریکی است که توسط یک جریان متناوب (AC) کار می کند. موتور AC به طور کلی از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک استاتور بیرونی با سیم پیچ هایی که توسط یک جریان متناوب برای ایجاد یک میدان مغناطیسی چرخان فعال می شود. روتور داخلی متصل به شفت دومین میدان مغناطیسی چرخشی ایجاد می کند. میدان مغناطیسی روتور را می‌توان با برجستگی بی میلی، آهنرباهای دائمی یا سیم‌پیچ‌های الکتریکی AC یا DC ایجاد کرد.

موتورهای خطی AC که کمتر محبوب هستند، بر اساس قوانینی مشابه موتورهای دوار عمل می کنند، اما اجزای متحرک و ثابت خود را در یک خط مستقیم قرار می دهند و به جای چرخش، حرکت خطی ایجاد می کنند. دو نوع اصلی موتورهای AC موتورهای سنکرون و موتورهای القایی هستند. موتور القایی یا ناهمزمان همیشه به یک واریانس کوچک در سرعت بین سرعت محور روتور و میدان مغناطیسی در حال چرخش استاتور به نام لغزش بستگی دارد که جریان روتور را در سیم پیچ AC روتور القا می کند. بنابراین، موتور القایی نمی تواند گشتاوری نزدیک به سرعت سنکرون ایجاد کند که در آن لغزش (القایی) متوقف شود یا نامربوط باشد. در مقایسه، یک موتور سنکرون برای عملکرد به القای لغزش وابسته نیست و از قطب‌های برجسته (قطب‌های مغناطیسی برجسته)، آهنرباهای دائمی یا یک سیم‌پیچ روتور تحریک‌شده به‌صورت جداگانه استفاده می‌کند. موتور سنکرون گشتاور رتبه بندی شده خود را با سرعت دقیق سنکرون ایجاد می کند. مکانیزم موتور سنکرون دو روتور بدون جاروبک دارای یک سیم پیچ روتور تحریک شده جداگانه است که به قوانین جریان القای لغزش بستگی ندارد. موتور دوبل عرضه شده بدون جاروبک، یک موتور سنکرون است که می تواند دقیقاً در فرکانس منبع تغذیه کار کند. انواع دیگر موتورها شامل موتورهای جریان گردابی و ماشین آلات DC و AC با جابجایی مکانیکی هستند که سرعت به اتصال سیم پیچ و ولتاژ بستگی دارد.

موتورهای الکتریکی 1HP

اسب بخار یا HP یک واحد استاندارد است که برای بیان میزان مصرف انرژی مکانیکی استفاده می شود. سطح توان یک اسب بخار تقریباً برابر با 746 وات یا 0.746 کیلو وات است. در حالی که اسب بخار و کیلووات را می توان به واحدهای ابعادی مشابه کاهش داد، اسب بخار به سختی برای بیان قدرت به جز مکانیکی استفاده می شود. پلاک های روی موتورهای الکتریکی قدرت خروجی آنها را نشان می دهند نه توان ورودی را. این توان خروجی در شفت است و نه نیرویی که برای به حرکت درآوردن موتور تامین می شود). این توان خروجی به طور کلی بر حسب وات یا کیلووات نشان داده می شود. در ایالات متحده آمریکا، توان خروجی با اسب بخار نشان داده می شود، که به همین دلیل دقیقاً 746 W تعریف می شود. موتورهای الکتریکی 1HP می توانند موتورهای AC یا موتورهای DC باشند. این نوع موتورها معمولاً در وسایل نقلیه یا قایق های برقی یافت می شوند.

موتورهای الکتریکی 2HP

درست مانند موتور الکتریکی 1HP، یک موتور الکتریکی 2HP با تولید توان در شفت خود به همان روش کار می کند. در کیلووات، این توان حدود 1.49 کیلووات است که می تواند از نوع DC یا AC (تک فاز یا سه فاز) باشد. یک موتور الکتریکی 2HP برای تغذیه پروانه های قایق و فن های خنک کننده صنعتی یا به عنوان موتور القایی استفاده می شود.

موتورهای 3 فاز

موتورهای سه فاز از نوع موتورهای AC هستند که نمونه دقیقی از موتورهای القایی هستند که به آنها موتور ناهمزمان نیز می گویند. موتورها از سه جزء اصلی تشکیل شده اند - روتور، استاتور و محفظه. 

استاتور متشکل از دنباله ای از لایه لایه های آلیاژ فولادی است که با سیم پیچ می شوند تا سیم پیچ های القایی بسازند، یکی برای هر فاز منبع انرژی. هر کویل استاتور توسط یک منبع برق سه فاز تغذیه می شود.

روتور همچنین شامل میله‌های فلزی و سیم‌پیچ‌های القایی است که برای ایجاد یک مدار متصل شده‌اند. روتور شفت موتور را احاطه کرده است و این قسمت موتور است که برای تولید انرژی مکانیکی خروجی موتور می چرخد.

بدنه موتور یک روتور را با شفت خود روی مجموعه ای از یاتاقان ها نگه می دارد تا اصطکاک شفت گردان را کاهش دهد. پوشش دارای کلاهک های انتهایی است که پایه های بلبرینگ را نگه می دارد و حاوی یک فن است که به شفت متصل است و با چرخش شفت می چرخد. فن چرخان هوای محیط را از بیرون محفظه می کشد و هوا را از طریق روتور و استاتور مجبور می کند تا قطعات موتور را خنک کند و گرمایی را که در بسیاری از کویل ها از مقاومت سیم پیچ ایجاد می شود، دفع کند. پوشش همچنین معمولاً دارای پره های مکانیکی بلندی در خارج است که گرما را بیشتر به هوای بیرونی پخش می کند. درپوش انتهایی همچنین مکانی برای قرار دادن شبکه های الکتریکی برای منبع سه فاز به موتور ارائه می دهد.

موتورهای تک فاز

موتور تک فاز یک ماشین دوار با نیروی الکتریکی است که می تواند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. با استفاده از یک منبع تغذیه تک فاز کار می کند. آنها دو نوع سیم دارند: برق و نول. توان آنها می تواند تا 3 کیلو وات برسد و ولتاژ ورودی به صورت هماهنگ متفاوت است. آنها فقط یک ولتاژ متناوب دارند. مدار با دو سیم کار می کند و جریان AC که از آنها عبور می کند همیشه ثابت است. در بسیاری از موارد این موتورها کوچک با گشتاور کمی هستند. با این حال، برخی از موتورهای تک فاز قدرتی تا 10 اسب بخار دارند که می توانند با اتصالات تا 440 ولت کار کنند. آنها میدان های مغناطیسی چرخشی تولید نمی کنند، آنها فقط می توانند یک میدان متناوب تولید کنند، که به این معنی است که برای راه اندازی به یک خازن نیاز دارند. نگهداری و تعمیر آن ها ساده و مقرون به صرفه هستند. این نوع موتور عمدتاً در ادارات، فروشگاه ها، منازل و شرکت های کوچک غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. محبوب ترین کاربردهای آنها عبارتند از تهویه مطبوع خانگی و تجاری، لوازم خانگی و سایر وسایل مانند مته، سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های بسته و باز کردن درب گاراژ.

موتورهای صنعتی

موتورهای الکتریکی صنعتی توان الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می کنند. موتورهای صنعتی نیروی چرخشی یا خطی تولید می کنند. اگرچه انواعی از موتورهای صنعتی وجود دارند که از منابع جریان DC تغذیه می‌کنند، اما اغلب توسط منابع جریان متناوب (AC) مانند شبکه برق یا ژنراتورها انرژی می‌گیرند. اجزای اصلی یک موتور صنعتی روتور (آرمیچر)، استاتور، شکاف هوا، سیم پیچ (کویل) و کموتاتور هستند. انواع موتورهای مورد استفاده در موتورهای صنعتی عبارتند از: سنکرون DC، سنکرون AC و القایی AC (ناهمزمان).

سرو موتورز

سروموتور یا سروو موتور یک محرک خطی یا محرک چرخشی است که کنترل دقیق موقعیت خطی یا زاویه ای، شتاب و سرعت را امکان پذیر می کند. این شامل یک موتور مناسب همراه با یک سنسور برای بازخورد موقعیت است. همچنین به یک کنترلر نسبتاً پیچیده نیاز دارد، معمولاً یک دستگاه اختصاصی که مخصوصاً برای استفاده با سروموتورها طراحی شده است.

سروموتورها دسته دقیقی از موتورها نیستند، اگرچه نام سروموتور اغلب برای بیان یک موتور مناسب برای استفاده در یک سیستم کنترل حلقه بسته استفاده می شود. سروموتورها در کاربردهایی مانند ماشین آلات CNC، روباتیک و ساخت خودکار استفاده می شوند.

نوع موتور مورد استفاده برای سروو موتور مهم نیست و می توان از انواع مختلفی استفاده کرد. در ابتدایی ترین حالت، موتورهای DC برس خورده (آهنربای دائمی) به دلیل هزینه کم و سادگی آنها استفاده می شود. سروو موتورهای صنعتی کوچک عموماً موتورهای براشلس هستند که به صورت الکترونیکی جابجا می شوند. برای سروو موتورهای صنعتی بزرگ، معمولاً از موتورهای القایی AC استفاده می شود که در مواقعی با درایوهای فرکانس متغیر (VFD) امکان کنترل سرعت را فراهم می کند. برای عملکرد نهایی در بسته‌های فشرده، موتورهای AC بدون جاروبک با استفاده از آهنرباهای دائمی، نسخه‌های بزرگ موتورهای DC بدون جاروبک استفاده می‌شوند.

pars بازدید : 27 یکشنبه 24 دی 1402 نظرات (0)

آیا ویبره بتن ضروری است؟ آیا ارتعاش بتن آن را قوی تر می کند؟ اگر مطمئن نیستید که چه زمانی از ویبره بتن استفاده کنید یا چگونه بتن را به درستی برای پروژه های ساختمانی خود ویبره کنید، در اینجا تمام اطلاعاتی که نیاز دارید وجود دارد.

ویبراتور بتن چگونه کار می کند؟

ویبراتورهای بتن انواع مختلفی دارند که به روش های مختلفی کار می کنند. در اینجا رایج ترین انواع و چند نکته برای استفاده صحیح از آنها آورده شده است:

ویبراتور های بتن غوطه وری یا داخلی

ویبره های غوطه وری که به عنوان ویبراتور داخلی نیز شناخته می شوند، رایج ترین نوع ویبره بتنی هستند که متخصصان ساخت ویبره بتن با آن کار می کنند. اگر از ویبره داخلی بتن استفاده می کنید، به سادگی ویبره را به داخل بتن مرطوب فشار دهید، سپس به آرامی آن را بیرون بکشید زیرا مواد اطراف خود را به لرزه در می آورد.

در اینجا چند نکته برای ارتعاش بتن با ویبراتور غوطه وری آورده شده است:

ویبراتور را عمودی نگه دارید: در حین کار، ویبره بتن را در حالت عمودی نگه دارید. این جهت گیری به آن اجازه می دهد تا به بهترین شکل کار کند. حرکت افقی می تواند منجر به تراکم ناهموار یا گیرکردن ویبراتور روی میلگرد شود. مراقب باشید که لرزاننده را خم نکنید - در غیر این صورت، ممکن است آسیب دائمی داشته باشد.
جلوگیری از سرد شدن درزها: درزهای سرد زمانی ایجاد می شوند که اتصال ناکافی بین یک لایه قدیمی بتن و یک لایه جدید ایجاد شود. برای جلوگیری از این موضوع حتما نوک ویبراتور را حداقل 6 اینچ در لایه قبلی بتن قرار دهید.
ارتعاش با الگوی منظم: هنگامی که از یک ویبراتور داخلی استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را در فواصل منظم در سراسر بتن قرار دهید. درج های تصادفی می تواند منجر به تراکم ناهموار و انحلال حباب هوا شود.
هنگامی که تراکم کامل شد فوراً توقف کنید: به طور کلی، زمانی که سطح بتن براق شد و هوا دیگر از آن خارج نمی‌شود، می‌دانید که تمام حباب‌های هوا را حل کرده‌اید. از لرزش بیشتر خودداری کنید - انجام این کار ممکن است باعث آسیب شود.
آخرین نکته ضروری برای ویبره های غوطه وری این است که پس از اتمام کار چه باید کرد. هنگامی که از ویبراتور داخلی استفاده می کنید، بسیار مهم است که دستگاه را به آرامی خارج کنید، در غیر این صورت لرزش کافی برای از بین بردن اکثر حباب های هوا دریافت نمی کنید. با این حال، شما نمی خواهید ویبره را برای مدت طولانی در بتن رها کنید زیرا می تواند باعث جدا شدن آب از سیمان شود و به ظاهر و یکپارچگی ساختاری بتن آسیب برساند.

راه حل این است که ویبراتور را با سرعت حدود یک اینچ در ثانیه خارج کنید. با قرار دادن کامل سر ویبراتور شروع کنید، سپس آن را روشن کرده و به مدت 10 ثانیه در جای خود بگذارید. آن را تا حد امکان به صورت عمودی قرار دهید تا به طور طبیعی در بتن فرو برود. سپس هر ثانیه یک اینچ بردارید تا کاملاً بیرون بیاید. اگر پس از برداشتن کامل ویبراتور هنوز حباب‌هایی بیرون می‌آیند، این کار را تا زمانی که هیچ حبابی ظاهر نشود، تکرار کنید.

ویبراتورهای فرم یا قالب

ویبراتور قالب که به عنوان ویبراتور فرم یا ویبراتور خارجی نیز شناخته می شود، با بتن پیش ساخته کار می کند. ویبراتورهای فرم را به قسمت بیرونی قالب بتن خود وصل می کنید تا بتوانند حباب های هوا را به بیرون ارتعاش دهند.

در اینجا چند نکته برای استفاده از ویبراتورهای قالب وجود دارد:

از چند ویبره استفاده کنید: برای ریزش های گسترده تر، می خواهید چندین ویبره وصل کنید. به این ترتیب می توانید از هم زدن کامل بتن اطمینان حاصل کنید و تمام حباب های هوا را حل کنید. برای بهترین نتیجه، ویبراتورها را حدود 6 فوت از هم فاصله دهید.
مطمئن شوید که قالب می تواند آزادانه ارتعاش کند: قالب بتن باید به اندازه کافی ارتعاش داشته باشد. نصب قالب یا قالب بر روی دستگاه ایزولاسیون فنری به اطمینان از ارتعاش بتن بدون مانع کمک می کند.
ویبره را به طور کامل زیر آب کنید: همیشه مطمئن شوید که سر ویبره تا انتها به داخل قالب بتن می رود. مراقب باشید تا زمانی که قسمت هایی از سرها بالای سطح بتن باقی مانده اند، ویبره ها را روشن نکنید.
در مواقع لزوم از ارتعاش شدیدتر استفاده کنید: برخی از بتن ها که به نام بتن کم اسلامپ شناخته می شوند، سخت تر و کارایی کمتری نسبت به بقیه دارند. این نوع بتن در قالب برای از بین بردن کامل حباب های هوا به لرزش بیشتری نیاز دارد.

ویبراتورهای سطحی

ویبراتورهای سطحی یا جامپرها مستقیماً روی قسمت بالای بتن ریخته شده شما می روند. مناسب برای دال های بتنی با عمق 6 اینچ یا کمتر، این نوع ویبراتور می تواند بتن سطحی بسیار صاف را به شما بدهد.

در اینجا چند نکته برای ارتعاش بتن با ویبره سطحی وجود دارد:

مکمل ویبراتور غوطه وری را در نظر بگیرید: اگر بتن شما عمیق است و ویبره سطحی نمی تواند کاملاً به لایه های زیرین برسد، برای تراکم جامع تر از ویبره داخلی نیز استفاده کنید.
ویبراتور مناسب را برای کاربرد خود انتخاب کنید: تجهیزات ارتعاشی بتن سطحی انواع مختلفی دارند، از جمله روکش های غلتکی ویبره، روکش های دوتایی یا تک تیره و ویبره های پانسی. مورد دوم در سنگفرش کاری رایج است. شما می خواهید در مورد گزینه های مختلف تحقیق کنید و نوع مناسب کار خود را انتخاب کنید.
هنگامی که جذابیت زیبایی مهم است، این روش را انتخاب کنید: اگرچه ویبراتورهای سطحی نمی توانند خیلی دور به داخل بتن نفوذ کنند، اما برای سناریوهایی که نیاز دارید بتن به ویژه براق و یکنواخت به نظر برسد، ایده آل هستند. هنگامی که نیاز به ایجاد یک سطح فوق العاده صاف دارید، از ویبره های سطحی استفاده کنید.
از استفاده از ویبره برای قرار دادن بتن خودداری کنید: از ویبره ها فقط برای هم زدن بتن استفاده کنید و هرگز آن را در موقعیت خود قرار ندهید. استفاده از ارتعاش سطح برای موقعیت یابی می تواند یک سطح ناهموار و یک دال معیوب ایجاد کند.

چه مدت برای ارتعاش بتن نیاز دارید؟

فرآیند ارتعاش بتن معمولاً بین 5 تا 15 ثانیه طول می کشد. اگر هنگام برداشتن ویبراتور هنوز حباب هایی در بتن وجود دارد، به سادگی این فرآیند را تا زمانی که هیچ حبابی وجود نداشته باشد، تکرار کنید.

آیا ارتعاش بتن ضروری است؟

ارتعاش بتن تقریبا همیشه توصیه می شود زیرا بتن  شما قوی تر خواهد بود. اما بسته به پروژه، ممکن است چاره ای جز لرزاندن بتن خود نداشته باشید، زیرا ممکن است الزامات آیین نامه ساختمانی باشد. اگر قصد ارتعاش در بتن خود را ندارید، باید مطمئن شوید که این امر باعث نقض قوانین محلی ساختمان نمی شود.

سفارش ویبراتورهای بتن

اگر به دنبال یک ویبراتور بتن برای پروژه ساختمانی خود هستید، کارشناسان پارس موتور می تواند به شما کمک کنند. برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت شیلنگ ویبراتور با بخش فروش ما در ارتباط باشید. این ویبراتورهای بتنی دارای سرهای فولادی بادوام هستند که بیشترین دامنه و نیروی گریز از مرکز را برای به حداکثر رساندن شعاع نفوذ تولید می کنند.

pars بازدید : 55 دوشنبه 01 شهریور 1400 نظرات (0)

کاربرد بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی، تا حد قابل قبولی ایمنی و بهره وری در محل پروژه‌های ساختمانی را افزایش می‌دهد.
بالابرهای ساختمانی یا همان آسانسورهای ساختمانی، بدین منظور طراحی شده اند، که مصالح ساختمانی بدون نیاز به نیروی انسانی، به راحتی و با صرفه جویی در وقت در ارتفاعات و  بین طبقات جا به جا شوند.
در نظر داشتن این موضوع که هر بالابر ساختمانی باید با توجه به وزنش، از یک بکسل متناسب بر خوردار باشد، بسیار ضروری است.

بالابر ساختمانی

و همچنین به منظور حفظ ایمنی در حین کار، دستگاه باید دارای ریلی مستحکم و با کیفیت ، پایه‌ای سنگین و مقاوم باشد
بالابرهای ساختمانی، در انواع مختلفی طراحی شده اند، که پر مصرف‌ترین آن‌ها هیدرولیکی، کابلی و زنجیری است.
تفاوت این مدل‌ها در نحوه تولید نیرو برای جا به جایی آن‌هاست به عنوان مثال بالابرهای کابلی و زنجیری،
نیروی لازم برای جا به جایی را از نیروی دستی و انسانی و مولدهای برقی دریافت می‌کنند اما  بالابرهای هیدرولیکی، به وسیله مداری هیدرولیکی و انتقال نیرو توسط سیال تحت فشار  نیروی لازم برای جا به جایی را تامین می‌کنند.


خوب است بدانید، بالابرها به طور کلی به دو دسته :

  • ثابت
  • و متحرک تقسیم می‌شوند.


که هر کدام، مدل‌ها و انواع مختلفی دارند.
و هر کدام در جایگاهی خاص کاربردی هستند.
سعی بر این داریم، در ادامه این مطلب هر یک از این دسته‌ها را معرفی کرده و کاربرد هر یک را شرح دهیم.

انواع بالابر ساختمانی متحرک

بالابر ساختمانی متحرک


- بالابر ساختمانی متحرک با دسترسی عمودی
- بالابر ساختمانی متحرک با دسترسی عمودی و افقی

بالابرهای ساختمانی متحرک، علاوه بر قابل استفاده بودن در پروژه های ساختمانی به منظور جا به جایی از مکانی، گاها در آتش نشانی ها نیز قابل استفاده هستند.
در بالابرهایی که دسترسی عمومی دارند، فقط پتانسیل جا به جایی به صورت عمودی وجود دارد.
اما در بالابرهایی که علاوه بر دسترسی عمودی، دسترسی افقی هم دارند.جا به جایی به هر دو صورت ( عمودی – افقی ) امکان‌پذیر است.

انواع بالابر ساختمانی ثابت

  1. بالابر ثابت هیدرولیکی
  2. بالابر ثابت کابلی و زنجیری
  3.  بالابر ثابت آکاردئونی
  4. بالابر ثابت مفصلی

موارد استفاده از این نوع بالابرها منوط به مکان‌هایی است که ثابت هستند و نیازی به جا به جایی ندارند مثل انبارها، کارخانه‌ها

بالابر ثابت هیدرولیکی

 بالابر ثابت هیدرولیکی
در این نوع بالابر ها، نیروی لازم به وسیله مداری هیدرولیکی تامین می‌شود.

بالابر ثابت کابلی و زنجیری

نیرویی که برای راه اندازی این نوع بالابر، نیاز است
یک موتور قوی و وینچ است.
بالابرهای زنجیری، سبد حمل را به وسیله وینچ در ارتفاع حمل می‌کنند
البته لازم به ذکر است، ایمنی این نوع از بالابرها به نسبت سایر بالابرهای ساختمانی کم‌تر است
و لازم است تا در دوره‌های زمانی مشخص سلامت دستگاه بررسی شود.

بالابر ثابت آکاردئونی

بالابرهای ثابت آکاردئونی خود دارای چندین مدل هستند، که شامل:

  1. بالابر آکاردئونی خودکششی
  2. بالابر آکاردئونی قیچی

بالابرهای آکاردئونی که به دلیل قدرت و ایمنی‌شان محبوب شده اند دارای بازوهایی هستند، که با یک جک باز می‌شوند و به ارتفاع مورد نظر می‌رسند.
 مدل ‌های بالابر آکاردئونی خود کششی، سکویی بزرگ دارند  که این سکو به منظور استفاده از بالابر در انجام فعالیت‌هایی نظیررنگ آمیزی، نصب تجهیزات و... طراحی شده است.
در این مدل از بالابرها به دلیل عدم استفاده از جک های کمکی، سطح اتکا بالاتر است و همین امر باعث حفظ ایمنی در مقابل باد و طوفان است.
اما بالابرهای ثابت آکاردئونی قیچی، محدودیت ارتفاع و ظرفیت وزن دارند
این مدل در ارتفاع بین 3 تا 30 متر قابل استفاده است و همچنین قابلیت تحمل وزن تا 2000 کیلو گرم را دارد.

pars بازدید : 53 دوشنبه 01 شهریور 1400 نظرات (0)

عملکرد شیلنگ ویبراتور بادی

از آن‌جایی که در عملیات‌های ساختمان سازی، بعد از قرار دادن اسکلت‌های بتنی هوا در بین لایه‌های بتن‌ها باقی می‌ماند شاهد حباب‌های هوا خواهیم بودکه در صورت خارج نشدن این حباب‌ها از بین لایه‌ها و سطوح بتن، قبل از خشک شدن بتن اسکلت‌های بتن ضعیف شده و مقاوتشان کاهش می‌یابد، همچنین در نهایت باعث کاهش پیوستگی بین بتن و دیگر سازه‌ها می‌شود. در نتیجه به منظور رفع این مشکل استفاده از شیلنگ ویبراتور بادی بهترین گزینه است.

شیلنگ های ویبراتور بادی همان‌طور که از نامشان پیدا است، با ایجاد ویبره و لرزش در بتن‌ها به آزادسازی حباب‌های هوای موجود در بین لایه‌ها و سطوح بتن‌ها کمک می‌کنند.
لازم به ذکر است این نوع از شیلنگ‌ها، بدون نیاز به جریان برق به راحتی می‌توانند نقش به سزایی در عملیات ساختمان سازی داشته باشند.
شاید برایتان سوال باشد، که شیلنگ ویبراتور بادی بدون نیاز به جریان برق چطور می‌تواند کار کند.
پاسخ به این سوال، بسیار ساده است : باد نیروی محرک این دستگاه باد است. به گونه‌ای که باد به وسیله کمپرسور هوا تولید می‌شود، سپس باد تولید شده توسط یک شیلنگ واسط به شیلنگ ویبراتور متصل می‌شود.


مزایای شیلنگ ویبراتور بادی

شیلنگ ویبراتور

- انعطاف پذیری بالا


اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که در رابطه با شیلنگ ویبره ای بادی باید به آن توجه داشت، انعطاف پذیر بودن شلنگ ویبره ای بادی است.
زیرا از آن‌جایی که بافت بتن بسیار سخت و فشرده است، هر وسیله‌ای به راحتی نمی‌تواند در درون بتن نفوذ کند به همین دلیل شیلنگ ویبراتور بادی که مخصوص هواگیری لایه‌های بتن استبرای نفوذ پذیری باید منعطف باشد.


- متناسب بودن ارتعاش شیلنگ ویبره ای بادی و دامنه


این مورد نیز، جز مهم‌ترین ویژگی‌های یک شلنگ ویبراتور بادی است. تولید کنندگان این نوع شیلنگ‌ها موظف به رعایت اصول استاندارد در ساخت هستند. زیرا این وسیله، در عملیات ساخت و ساز بسیار کاربردی است. لازم به ذکر است در بتن ریزی ساختمان‌ها با توجه به حجم و نوع بتن، باید از شیلنگ ویبراتور بادی مخصوص استفاده نمود.


- مقاوم بودن شلنگ ویبره ای بادی در مقابل فشار هوا


از آن‌جایی که دانه‌های سفت و درشت شن و ماسه در بتن، باعث سایش و وارد شدن فشار به دستگاه می‌شود. باید دستگاه مقاوم باشد تا توانایی تحمل فشار را داشته باشد.

- نگهداری و تعمیر آسان از شلنگ ویبراتور بادی


همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، "شیلنگ ویبراتور بادی" یکی از پر مصرف ترین دستگاه‌ها در ساخت و ساز است. و از آن‌جایی که قرار بر این است، هر دستگاه به دفعات مورد استفاده قرار گیردتلاش بر نگهداری مناسب به منظور افزایش طول عمر دستگاه، امری ضروری است. جهت نگهداری از این دستگاه، باید بعد از اتمام هر عملیات تمیز شود و بعد از بررسی اگر دستگاه احتیاج به روغن‌کاری داشت حتما روغن‌کاری صورت  گیرد.

شیلنگ ویبراتور بادی

در رابطه با تعمیر و نگهداری از شیلنگ های ویبراتور بادی باید نکاتی را مد نظر داشت، که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:


- عدم استفاده از شلنگ‌ها در زمان بارش برف و باران
- عدم فشار آوردن و وارد کردن ضربه‌های سنگین به "شیلنگ ویبره ای بادی"
- عدم ورود هر گونه ماده شیمیایی به درون دستگاه
- استفاده از پارچه مرطوب و مقدار بسیار کمی مواد تمیز کننده، جهت تمیز نمودن دستگاه
- عدم نگه داشتن انگشت دست بر روی دکمه خاموش / روشن "شیلنگ ویبراتور بادی" در حین حرکت و راه رفتن
- در هنگام قطع ناگهانی برق، دکمه خاموش/ روشن دستگاه را بر روی حالت خاموش قرار دهید.
- اطمینان حاصل کردن از سلامت بودن تمام قطعات شیلنگ ویبراتوری بادی، قبل از روشن نمودن دستگاه
- نگهداری از دستگاه در محیطی خشک و به دور از رطوبت


لازم به ذکر است، قبل از هر اقدامی به منظور تعمیر شیلنگ ویبراتور بادی حتما از عدم برقراری اتصال برق با دستگاه اطمینان حاصل نمایید و اگر در حین استفاده از دستگاه، مشکلی پیش آمد که به صورت اضطراری مجبور به توقف کار کردن با دستگاه شدید حتما دستگاه را از پریز برق جدا کنید.

قیمت شیلنگ ویبراتور بادی


شیلنگ ویبراتور بادی


به طور کل برای تخمین قیمت شیلنگ های ویبراتور بادی باید متریال‌های به کار رفته شده در آن و نوع ساخت شیلنگ‌ها بررسی شود.
جهت کسب اطلاع از قیمت و سفارش شیلنگ ویبره بادی با کارشناسان ما، در پارس موتور در ارتباط باشید.

pars بازدید : 51 دوشنبه 01 شهریور 1400 نظرات (0)

برای مخلوط کردن، هم زدن، ترکیب کردن و میکس کردن مواد برای ساخت بتن در مقادیر مختلف، از دستگاه بتونیر استفاده می شود.
همانطور که می دانید بتن از ترکیبی از سنگ ، شن ، ماسه ، سیمان و آب با مقادیر مختلف تشکیل شده است؛ که به نسبت منظم در میکسرهای بتن یا خلاطه ریخته می شوند و برای مدت زمان مشخصی خورده می شوند تا بتن تشکیل شود. میکسر بتن به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات ساختمانی شناخته می شود. میکسرها در ظرفیت ها و انواع مختلفی موجود هستند.

ساخت بتن و بتن ریزی یکی از مراحلی است که پس از زیرسازی انجام می شود. موتورهای همزن برقی در اندازه های کوچک مانند 250 لیتر مشابه تجهیزات دیگری مانند بالابرها هستند ، همچنین این دستگاه ها در اندازه های بزرگ دارای یک تقسیم کننده برای تعیین مقادیر مختلف مواد برای ساخت بتن هستند.

کاربردهای بتونیر

1.برای کار در آزمایشگاه های مختلف جهت تست
2.هم زدن و مخلوط کردن مواد مختلف جهت ساخت بتن در مقادیر مختلف
3.مخلوط کردن مواد با مقادیر مختلف برای کاربرد های مختلف در صنعت
4.برای بتن ریزی در پروژه های عمرانی از ابعاد کوچک مانند ساخت ساختمان تا ابعاد بسیار بزرگ مانند پروژه های سد سازی ، ساخت راه آهن ، فرودگاه ها

بتونیر

ویژگی های یک دستگاه بتونیر چیست؟

  • یک موتور قدرتمند با سرعت مناسب برای هم زدن دیگ داشته باشید
  • دارای یک دیگ با ضخامت ورق بالا داشته باشید تا از سوراخ شدن و فرسایش جلوگیری کند
  • مواد چرخ دنده هایی که حرکت را از موتور به دیگ منتقل می کنند باید سخت و با کیفیت باشد تا از شکسته شدن و خوردگی چرخ دنده ها در اثر برخورد مداوم جلوگیری کند

نحوه تقسیم بندی دستگاه بتونیر چیست؟

سه معیار مهم برای تقسیم بتونیرها وجود دارد:

1-ظرفیت دیگ دستگاه
2-نحوه درگیری موتور با دیگ خلاطه
3-نوع موتوری که روی آن بسته شده است

تقسیم بندی بتونیراز نظر نحوه درگیری موتور با دیگ

بتونیر دنده دور

در این نوع همزن ها می توان از طریق چرخ دنده هایی که در اطراف دیگ نصب شده است؛ حرکت را از موتور به دیگ بخار منتقل کرد. همزن دنده دور پرمصرف ترین مدل در ظرفیت های مختلف و متوسط است که نسبت به نوع دنده زیر قیمت کمتری دارند اما سر و صدای بیشتری دارند.

بتونیر دنده زیر

در این گروه از میکسرها می توان حرکت موتور را از طریق چرخ دنده هایی که در زیر دیگ قرار دارد به دیگ بخار انتقال داد.
این میکسرها دارای صدای کم ، عملکرد بهتر و فرسایش کمتری نسبت به نوع دنده دور هستند اما گران ترند . مدل دنده زیر کاربرد کمتری از نوع دنده دور در حجم متوسط دیگ دارد.

بتونیر رولیک لاستیک فشرده

در میکسرهایی با حجم بالا مانند 750 و 1000 لیتر، که دیگ بسیار سنگین است و امکان انتقال نیرو از طریق دندانه وجود ندارد ، از مکانیزم رولیک لاستیک فشرده استفاده می شود بدین صورت که برای انتقال نیرو از موتور به دیگ با استفاده از 4 غلطک لاستیکی در زیر رولی که روی دیگ قرار دارد نصب شده و دیگ را محکم نگه می دارد.

تقسیم بندی بر اساس موتور نصب شده بر روی دستگاه

1-بتونیر برقی

متداول ترین و پرکاربردترین موتور استفاده شده در بتونیرها، موتور الکتریکی است. این ماشین آلات به دلیل عملکرد خوب ، هزینه کم ، عدم آلودگی و دردسر کم ،بهترین گزینه هستند.
همزن های دارای موتور الکتریکی را می توان در حجم کم با برق تک فاز کار کرد و در سه ظرفیت به برق سه فاز نیاز دارد.

بتونیر برقی

2-بتونیر با موتور بنزینی

برای کار در مناطق شهری که دسترسی به برق وجود ندارد، استفاده از این وسایل معمول است؛ زیرا موتور بنزینی بر روی دستگاه نصب می شود که دیگ را می چرخاند و بتن می سازد. بدنه و محفظه بتونیر بنزینی کاملاً با نوع برقی آن یکسان است.

3-میکسر بتن با موتور دیزل

از موتورهای دیزلی برای کار و بتن ریزی در مناطق دورافتاده و غیر شهری که دسترسی به برق وجود ندارد؛ استفاده می شود و در مواقعی که برای تأمین نیروی دستگاه نیاز به موتور قدرتمند باشد استفاده می کنند.
از موتورهای دیزلی به دلیل سر و صدای زیاد موتور و ایجاد آلودگی بیش از حد در مناطق شهری استفاده نمی شود. بدنه و محفظه میکسرهای دیزلی به دلیل وزن و حجم زیاد موتور کاملاً متفاوت و قدرتمند تر از انواع برقی هستند.

بتونیر دیزلی

تقسیم بتونیر از نظر ظرفیت دیگ

بتونیر 120 لیتری (آزمایشگاهی)

از این دستگاه ها برای کار در حجم کم و آزمایشگاه هایی مانند آزمایشگاه های تست بتن یا مواد مختلف استفاده می شود. این دستگاه دارای یک موتور الکتریکی با موتور 1 اسب بخار است که می تواند با برق تک فاز کار کند و همچنین دارای یک تخلیه دیگ، دستی بوده و این کار از طریق فرمان نصب شده کاملاً امکان پذیر می باشد.

بتونیر 300 لیتری

این متداول ترین نوع میکسر است که مدل الکتروموتوردار آن در بیشتر پروژه های ساختمانی و کارهای مختلف بتن ریزی استفاده می شود. به این نوع بتن ساز در بازار 250 لیتر نیز گفته می شود.
روش بارگیری و تخلیه مواد در این دسته از ماشین، دستی است و فرمان نصب شده توسط گیربکس دیگ را به صورت افقی و عمودی می چرخاند تا تخلیه شود.

بتونیر 400 لیتری

حجم و دیگ این ماشین آلات بیشتر از مدل 300 لیتری است و در پروژه های بزرگتر و بتن ریزی در ابعاد بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد.
در مدل 400 لیتری به دلیل وزن دیگ چهار چرخ برای حمل و نقل راحت تر استفاده می شود. روش تخلیه و بارگیری دیگ بخار در این دسته از بتونیرها نیز دستی است و این عملیات از طریق فرمان و جعبه دنده نصب شده بر روی دستگاه انجام می شود.

بتونیر 500 لیتری

کاربرد آن برای پروژه هایی با حجم متوسط و زیاد و همچنین سرعت کار بالاتر و در نتیجه میزان تولید بالاتر از 500 لیتر می باشد.
به این گروه از بتن سازها، بتن ساز نیمه هیدرولیک نیز گفته می شود؛ زیرا بارگذاری مواد در آن ها توسط باکت هیدرولیک نصب شده بر روی ماشین در حالی انجام می شود که دیگ بخار توسط فرمان و جعبه دنده نصب شده روی دستگاه به صورت دستی تخلیه می شود.
این ماشین به دلیل داشتن سیستم هیدرولیک از قیمت بالاتری نسبت به مدل های 300 و 400 لیتری برخوردار است.

بتونیر 500 لیتری

pars بازدید : 50 دوشنبه 25 مرداد 1400 نظرات (0)

معایب و مزایای بتونیر دنده کمر

از بتونیر ها برای ساختن بتن استفاده می‌ شود. در این تجهیزات از یک مخزن بزرگ با قابلیت چرخش با هدف تکمیل طرح اختلاط بتن استفاده می کنند. هر چه مخزن بزرگتر باشد، دستگاه بتونیر قادر است تا مقدار بتن بیشتری تولید کند. در این بین یکی از بارزترین نکات در وجه تفاوت میان انواع بتونیر، چگونگی انتقال قدرت از موتور به مخزن چرخان دستگاه بتونیر می باشد. انواع ایده ها برای این منظور طراحی شده است. یکی از متداول ترین ایده ها، استفاده از بتونیر دنده کمر می باشد.

قیمت بتونیر دنده کمر

بتونیر دنده کمر در حال حاضر طیف بزرگی از انواع بتونیر های ساخته شده را شامل می شود. یک ایده کارآمد برای گردش قدرتمند و البته روان مخزن در دستگاه میکسر بتن. لکن بتونیر دنده کمر همواره در مقام قیاس با دیگر روش های انتقال نیرو از موتور تا مخزن قرار دارد. به هر حال هر خریداری علاقه دارد تا بهترین مدل از دستگاه میکسر بتن را تهیه کند. لذا در مقام اختیار بار ها روش های طراحی دستگاه را ارزیابی کرده و ناخودآگاه می‌ خواهد تا مقایسه ای میان آنها داشته باشد. این نوشتار نیز در پی این نیاز تدوین شده است. اینکه معایب تا محاسن بتونیر دنده کمر چه می باشد، موضوعی است که در گام اول از شناخت کامل آن حاصل خواهد شد. لکن ضرورت دارد تا در مقدمات امر انواع روش های انتقال نیرو از موتور تا دیگ در طراحی دستگاه میکسر بتن را بررسی کنیم.

روش های انتقال قدرت در دستگاه بتونیر

هدف نهایی در طراحی تا کاربرد از دستگاه بتونیر، طرح اختلاط صحیح بتن می باشد. برای این منظور مخزن‌ های بزرگی با قابلیت گردش حول محوری ثابت را طراحی کرده اند. انواع موتور های برقی، بنزینی و دیزلی قدرت لازم برای گردش مخزن را تامین خواهند کرد؛ اما برای نحوه انتقال قدرت از جانب موتور تا مخزن گردان دستگاه سه ایده کلی مطرح است.

میکسر بتن با طراحی دنده زیر:

در این ایده انتقال قدرت از موتور تا مخزن از طریق نصب چرخ دنده ‌ای در قسمت انتهای مخزن درست در امتداد محور گردان دستگاه انجام می پذیرد. این چرخ دنده در انتهای مخزن درگیر با گیربکس و موتور شده، در نتیجه می ‌تواند قدرت حاصل از موتور را به سمت دیگ چرخان دستگاه بتونیر متمرکز نماید.

میکسر بتن با طراحی رولیک لاستیک فشرده:

این ایده متکی بر وزن مخزن در دستگاه میکسر بتن می باشد. در این ایده از یک لاستیک فشرده با متریال بسیار مقاوم در دور تا دور کمر مخزن در میکسر بتن استفاده شده است. این رولیک لاستیکی بر چهار غلتک سوار شده و در اثر ایجاد اصطکاک بسیار بالا، چرخش غلتک ها باعث گردش مخزن خواهد شد.

میکسر بتن با طراحی دنده دور کمر:

در این ایده، طراحی مبتنی بر استفاده از دنده ها می باشد؛ اما محل قرارگیری دنده ها در میانه مخزن دستگاه میکسر بتن است. یک چرخ دنده بسیار بزرگ که گرداگرد بدنه دیگ در بتونیر را فرا گرفته است. از این رو این ایده در طراحی را با عنوان بتونیر دنده کمر یاد می ‌کنند. در حال حاضر این ایده از متداول ترین روش های تولید میکسر بتن محسوب می شود.

و اما چرا ایده بتونیر دنده کمر تا این اندازه مقبولیت پیدا کرده است؟ موضوعی که می ‌خواهیم در ادامه با مطرح کردن معایب تا مزایای این روش پای یک قیاس کلی با دیگر روش های مطرح شده را در میان بکشیم.

طراحی بتونیر دنده کمر در مقایسه با دیگر روش ها

هر یک از سه روش قید شده از دنده زیر تا رولیک لاستیک فشرده و البته بتونیر دنده کمر طرح های متداول و شناخته شده ای برای طراحی میکسر بتن هستند. در واقع هر کدام از آنها با هدف تامین شرایط خاصی طراحی می شوند. با این استدلال غالباً طرح دنده زیر را در نمونه های کوچک با حجم مخزن اندک از میکسر بتن شاهد هستیم. برای میکسر های بسیار بزرگ و گاها خیلی سنگین با ظرفیت ‌های فراتر از ۷۵۰ کیلو، طراحان مدل رولیک لاستیک فشرده را ترجیح می ‌دهند. در این بین مدل دنده دور کمر یک ایده کارآمد برای ساخت میکسر ها با ظرفیت های متوسط است.

از آنجا که میکسر ها با ظرفیت های متوسط کارایی بالایی دارند، در سطح فضا های کارگاهی نمونه ‌های بتونیر دنده کمر بسیار متداول تر از دیگر نمونه ها می باشد. البته تقریبا می ‌توان از هر نمونه ‌ای در ساخت هر میکسر بتن استفاده کرد؛ اما در نهایت از لحاظ مهندسی گاها این تصمیم غیرمنطقی ودر نهایت غیراجرایی است. برخی دلایل در استفاده انحصاری برای هر یک از این روش ها مطرح است. مانند:

بتونیر دنده کمر

انتقال قدرت با راندمان بالا:

ایده طراحی بتونیر دنده زیر با توان اندکی در انتقال قدرت همراه است. این ایده طرح ساخت ساده‌ ای دارد؛ اما نمی تواند برای ساخت میکسر های حجیم قدرت لازم را منتقل کند. از مزایای بتونیر دنده کمر قابلیت بالای این ایده در انتقال قدرت با راندمان بالا می باشد. تقریباً هر میکسر با حجم مخزنی را می توان از این طریق به حرکت درآورد. چرا که طراحی با ضریب انتقال حداکثر قدرت مد نظر قرار گرفته است.

اما در میکسر های بسیار سنگین و حجیم، مزیت ذکر شده برای بتونیر دنده کمر تبدیل به جریان کاملاً فرسایشی خواهد شد. در این حالت نیروی بسیار بالایی بر دنده های تعبیه شده بر کمر مخزن وارد خواهد شد. نیرویی که می تواند به راحتی آنها را تخریب کند. لذا ایده رولیک لاستیک فشرده که در اصل همان طرح بتونیر دنده کمر می باشد که سعی در حذف اتصال مستقیم دنده ها داشته، مناسب تر است.

شرایط ماندگاری تا نحوه نگهداری از میکسر بتن:

یکی از بزرگترین عیب ها در طراحی بتونیر دنده کمر، خرابی زود هنگام دنده ها می باشد. خرابی ای که گاها مسیر تعمیرات بسیار سخت تری نیز خواهد داشت. دلیل این اتفاق در تعداد زیاد دنده ها است. شکسته شدن و یا خراب شدن هر یک از این دنده ها باعث عدم کارکرد صحیح و روان میکسر بتن خواهد شد. از آنجا که تعداد آنها زیاد است، احتمال خرابی نیز بالا خواهد رفت.

از طرفی چنین چرخ دنده بزرگی شرایط تعمیر و نگهداری سخت تری نیز طلب خواهد کرد. به هر حال در همه حال لازم است تا تمام دنده ها در بتونیر دنده کمر سالم، تمیز، روانکاری شده و عاری از هر گونه شکستگی و یا ترک خوردگی باشند.

در ایده رولیک لاستیک فشرده خبری از این تعداد دنده نیست. لذا شرایط نگهداری تا سطح خرابی کمتری دارند. طرح دنده زیر اگر چه به مانند بتونیر دنده کمر همراه با یک چرخ دنده می باشد؛ اما این چرخ دنده به مراتب از تعداد دنده های کمتری برخوردار است. لذا مسیر خرابی کمتر تا شرایط نگهداری آسانتری را طلب خواهد کرد.

شرایط تعمیرات در انواع ایده ها برای انتقال قدرت:

در طرح بتونیر دنده زیر غالباً با ضریب خرابی بالایی مواجه نیستیم؛ اما در صورت خرابی، مسیر تعمیرات سخت و غالباً هزینه برداری متوجه آنها می ‌باشد. چرا که لازم است کل مجموعه را از شاسی دستگاه میکسر بتن جدا سازیم. این ماجرا عیناً در طرح رولیک لاستیک فشرده نیز مطرح است. غالباً شاهد چندان خرابی در طرح رولیک لاستیک فشرده نیستیم؛ اما در صورت وقوع خرابی مانند پارگی رولیک لاستیک فشرده، مسیر تعمیرات بسیار سخت و البته پرهزینه ای متوجه ادامه کارکرد دستگاه میکسر بتن خواهد شد.

طرح بتونیر دنده کمر از این حیث شرایط مطلوب ‌تری دارد. شاید احتمال خرابی این ایده با حضور تعداد بالای دنده ها زیاد باشد؛ اما در صورت خراب شدن به هیچ حالت مسیر تعمیرات سخت و نفس‌ گیری ندارد. کافی است آن قسمت از دنده خراب شده را از سطح دیگ جدا نمایید و در صورت تعمیر عملیات تراشکاری صورت گیرد و یا در صورت نیاز به تعویض این اقدام به راحتی انجام خواهد شد.

صدای تولید شده در حین کار:

اصولاً دستگاه بزرگ و پرتجهیز و سنگین وزنی مانند میکسر بتن با آن عملکرد قدرتمند در خلق بتن، همراه با تولید صدای بالایی است. به هر حال قرار است یک دیگ با حجم قابل توجهی از بتن در یک جریان متوالی به گردش افتاده و شاید برای مدت زمانی طولانی ادامه پیدا کند. در این بین هر چه طراحی دستگاه به سمت تولید صدای کمتری باشد، یقیناً مزیت بالاتری است.

معایب بتونیر دنده کمر

بتونیر دنده کمر از سر و صدای بسیار بالایی در حین کار برخوردار می باشد. چرا که در کارکرد آن سطح بالایی از درگیر شدن چرخ دنده ها وجود دارد. این سر و صدا متوجه طراحی دنده زیر نیز می باشد؛ اما از آنجا که غالباً طراحی دنده زیر مناسب برای میکسر های کم حجم است، نبود وزن بالا شرایط تولید صدای کمتری را حاصل کرده است. یکی از برتری های روش رولیک نیز در همین نمونه است. زمانی که همراه با گردش مخزن های بسیار سنگین، تولید صدای نابهنجار خاصی از آنها مشاهده نمی ‌شود.

بتونیر دنده کمر در حال حاضر از متداول ترین نمونه های بازار است. این روش تقریباً بهتر از دو ایده دیگر می تواند حداکثر قدرت موتور را به سمت چرخش مخزن متمرکز سازد. از طرفی به نسبت ایده رولیک لاستیک فشرده از قیمت اجرای کمتری برخوردار می باشد. اگر چه احتمال خرابی در آنها بالا است؛ اما مسیر تعمیرات تا نگهداری تقریباً کم دردسر و کم هزینه ای دارند. به هر صورت استفاده از بتونیر دنده کمر روش کاملاً مقرون به صرفه ای است. در این بین می توان برای رسیدن به شرایط نگهداری بهتر تا صرف هزینه خرید کمتر، با برخی عیب ‌های قابل تحمل مانند صدای بالای آنها در حین کار کنار آمد. 

pars بازدید : 50 دوشنبه 25 مرداد 1400 نظرات (0)

افزایش قیمت ارز که در نتیجه تبعات منفی جریانات اقتصادی حاصل می‌ شود، بر قیمت جاری هر کالایی تاثیرگذار است. از یک کالای کاملاً وارداتی که تماماً درگیر ماجرای تغییرات نرخ ارزهای جهانی است تا هر کالای داخلی که به ترتیبی تحت تاثیر جریان منفی بازار قرار خواهد گرفت. در این بین هر چه کالایی از شرایط ارزش افزوده بالاتری برخوردار باشد، بیشتر تاثیرجریانات منفی بازار ارز را گرفته و دچار افزایش قیمت خواهد شد. درست مانند عموم تجهیزات متداول در ساختمان سازی که همگی در جمع کالاهایی با شرایط ساخت پیچیده هستند. مثلاً همین قیمت بالابر ساختمانی را به عنوان یکی از شناخته شده ترین تجهیزات ساختمانی در نظر بگیرید. کالایی که در این ایام دارای رشد قیمتی قابل توجهی بوده است.

برای بسیاری که با قصد خرید تجهیزات ساختمان سازی مانند بالابر ساختمانی راهی بازارهای فروش هستند، درک قیمت کنونی این تجهیزات اندکی دشوار است. گویا آنها تحمل افزایش قیمت هر کالای ساده ای را دارند؛ اما در مواجهه با تجهیزات پیچیده و گاهاً مهندسی شده مانند قیمت بالابر ساختمای نمی‌ خواهند فاکتور تاثیرپذیری از نوسانات ارز را بپذیرند.

قیمت بالابر ساختمانی

اما بیایید ببینیم در همان تعیین قیمت مثال ساده خودمان، یعنی بالابر ساختمانی چه دلایلی نهفته است و افزایش قیمت ارز چگونه بر جابجا شدن قیمت نهایی تمامی مدل ها از بالابر ساختمانی تاثیرگذار است؟

آیا پذیرفتن افزایش قیمت بالابر ساختمانی منطقی است؟

قبل از آنکه بخواهیم بر تأثیر مستقیم افزایش نرخ ارز بر افزایش قیمت تجهیزی مانند بالابر ساختمانی بپردازیم، بهتر است نگاه خودمان را با رویکردی دیگر داشته باشیم. اینکه اصولا تا چه اندازه می توانیم افزایش قیمت تحت تاثیر نوسانات ارزی را توجیه پذیر کنیم.

واقعیت آن است که در جریان اقتصادی امروز کشور ما، ارز داخلی تقریبا هیچ اعتبار بازاری ندارد. شما به راحتی می توانید این موضوع را در خوار و بار فروشی سر محل زندگی خودتان هم مشاهده کنید. حتی در انتهای تفکر شما نیز داشتن سرمایه به ریال امری غیر منطقی شده است. از این رو اگر چه در صحبت های عامیانه خبری از قیمت ‌گذاری با واحد ارزی نیست؛ اما یقینا نمی توان بر اسلوب پول جاری در کشور، قیمت کالایی را قطعی کرد.

با این رویکرد در قیمت‌ گذاری که نتیجه سالیان متمادی است و تمام تفکر آن براساس بی اعتمادی بر اثبات ارزش پول ملی استوار است، قیمت کالاها همگی براساس ارز تعیین شده و تقریباً همیشه ثابت هستند.

چنین کالاهایی با بهای ارزهای جهانی خریداری می شوند. آنگاه همراه با مراحل پیچیده گمرک ایران در واردات کالاها دچار افزایش قیمت ‌های عجیب و غریبی شده به سختی در سطح بازارهای داخلی حضور پیدا می ‌کنند. بازارهایی که با افزایش ناگهانی نرخ ارز دست و پنجه نرم می ‌کنند. منطقی است که حالا کالایی که با ارزی غیر از پول ملی خریداری شده است، تحت تاثیر افت ارزش پول ملی سعی در اثبات بهای خود داشته باشد.

تاثیر ساعت کار کارگر را در قیمت ‌گذاری فراموش نکنید؟

یک کالای ساده در مسیر خلق خود چندان ماجرای پیچیده ای ندارد. عموما تنها با حضور یک یا چند کارگر ساده می توان چنین کالاهایی را تهیه نمود. در این حالت تولیدکننده عملاً با دغدغه خاصی برای تاثیر ساعت کار کارگر بر قیمت ‌گذاری کالا مواجه نخواهد شد. اما وقتی کالا از مسیر تولیدی، مرحله‌ ای با حضور قطعات بسیار عبور می‌ کند، مادامیکه چندین کارگر در اجرای نهایی محصول نقش دارند، مسیر قیمت ‌گذاری کاملاً تحت تاثیر ساعت کار کارگر قرار خواهد گرفت.

هر بالابر ساختمانی در دسته کالاهای بزرگ با حضور قطعات مکانیکی زیاد است که همگی به ترتیبی مهندسی شده در کنار هم مونتاژ می ‌شوند. مقدار ساعت کار کارگر در تکمیل نهایی بالابر ساختمانی عدد بالایی است. از این ‌رو باید انتظار تاثیر چشمگیر آن بر تعیین قیمت نهایی بالابر ساختمانی را داشته باشید.

تاثیر ارزش افزوده در تعیین قیمت کالاهای مهندسی شده

اگر قرار باشد هر کالایی مانند بالابر ساختمانی را برابر با وزن آهنی که در آن استفاده شده است، قیمت گذاری کنیم، لاجرم کافی است همان آهن را به خریدار بفروشیم و بگوییم خودتان دست به کار باشید و کالایی مانند بالابر ساختمانی را بسازید. چرا که در این نوع از قیمت ‌گذاری موضوع ارزش افزوده فراموش شده است.

قیمت بالابر ساختمانی

البته در دنیای واقعی هرگز نمی توانید چشم بر تأثیر ارزش افزوده در تعیین قیمت کالاهای مهندسی شده ببندید. بالابر ساختمانی در جمع کالاهای کاملاً مهندسی شده بازار قرار دارد. لذا تماماً تحت تاثیر ارزش افزوده در تعیین قیمت ‌ها است.

تاثیر قیمت قطعات مکانیکی و الکتریکی بالابر ساختمانی

تمام تجهیزات و ابزارهای ساختمان سازی را می توان در دو دسته بندی کلی قرار داد. اول آنهایی که بسیار ساده همراه با کنار هم قرار گرفتن چند قطعه و کاملاً دستی هستند. یک بیل و یا فرغون و شاید انواع ابزارهای ریز و درشت دستی در این جمع قرار می‌ گیرند. اما در مقابل چنین تجهیزاتی جمع بزرگی از ماشین آلات ساختمان سازی حضور دارند. آنها که در بطن طراحی خود از انواع موتورهای برقی تا بنزینی، گیربکس ها و... استفاده می ‌کنند.

عموم تجهیزات موتوری با متعلقات بسیار مکانیکی در فضای ساختمان سازی برای کار در اهدافی بسیار فراتر از توان انسانی طراحی شده اند. مانند بالابرهای ساختمانی که با هدف حمل و نقل مصالح بسیار سنگین ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. اما آیا می ‌توان از تاثیر چنین حجم بالای قطعات قدرتمند مکانیکی بر قیمت ‌گذاری چشم پوشی کرد؟ به عنوان مثال در یک بالابر ساختمانی شاهد حضور قدرتمند انواع موتورهای الکتریکی، گیربکس ها، وینچ و... هستیم. قطعات مکانیکی ای که همگی مراحل ساخت پیچیده ‌ای دارند.

اصولاً در جریان افزایش نرخ ارز، این اقلام مکانیکی با سطح مهندسی شده بالایی هستند که بیشتر از هر کالای دیگری دچار افزایش قیمت می‌ شوند. وقتی قیمت موتور، گیربکس، وینچ و حتی کلید بالابر ساختمانی افزایش پیدا کرده است، چطور باید انتظار ثبات قیمت بالابر ساختمانی را داشته باشیم؟

کالای وارداتی چگونه قیمت ها را جابجا می کند؟

در ابتدای مقاله تاکید کردیم که وقتی نرخ ارز جهانی بر نسبت ارزش پول ملی دچار افزایش بها است، باید انتظار رشد قیمتی هر کالایی را داشته باشید. اما اصولاً کالاهای وارداتی بیشتر از هر کالای دیگری اسیر این پدیده هستند. شاید لازم است تا ماجرای قیمت ‌گذاری یک کالای وارداتی را در بازارهای داخلی دنبال کنیم. مانند برخی قطعات از موتورهای الکتریکی و یا جمعی از اجزای تشکیل دهنده گیربکس ها و... در مراحل ساخت بالابر ساختمانی.

افزایش قیمتی که شما مشاهده می کنید، روند رو به صعود قیمت‌ گذاری براساس پول جاری کشور است. مادامیکه همچنان مسیر قیمت‌ گذاری با معیار ارز جهانی مانند دلار در یک رنج تقریباً ثابتی باقی مانده است. بهتر است با خودمان رو راست باشیم. در سطح بازار که باشید، هیچ کالایی گران نشده است؛ بلکه پول ملی مانده در جیب شما قدرت خرید خود را از دست داده است. در چنین حالتی شما در میانه بازاری کم ارزش قرار دارید. بازاری که نمی ‌تواند خودش را با استعداد مالی شما هماهنگ کند. هر چه کالایی با ارزش تر باشد، بیشتر قربانی این بازار کم بها خواهد شد. مانند بالابر ساختمانی که در لیست پر تجهیز ترین کالاهای بازار است و حالا قیمت هایی هر چند منطقی اما غیر قابل باور پیدا کرده است.

ساخت بالابر ساختمانی

فولاد کلیدی ترین متریال در ساخت تجهیزات ساختمانی

عموم تجهیزات ساختمانی در تمام دوران فعالیت خود با انواع متریال های سرسخت ساختمانی همراه با شرایط کاری بسیار دشواری مواجه هستند. از این رو آنها باید از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشند. لذا استفاده از فولاد در ساختن این تجهیزات وجه پررنگی دارد. مانند اجزای اصلی در انواع بالابر ساختمانی که همگی از فولاد ساخته می شوند.

فولاد در جمع کالاهای اساسی است و بیشتر از هر کالای دیگری تحت تاثیر مستقیم افزایش نرخ ارز قرار خواهد گرفت. اگر در سطح بازار آهن فروش ها باشید، کاملا متوجه نرخ شدید افزایش قیمت آهن خواهید شد. افزایشی که حالا در اعدادی چند برابری با مقیاس یک سال گذشته حضور دارند.

حال چطور می خواهید از تاثیر این افزایش قیمت چند برابری در ساختن کالایی که تماماً با آن ساخته می شود، چشم پوشی کنید؟! از شاسی تا باکت، سیم ‌بکسل، بدنه موتور و... در هر بالابر ساختمانی همراه با متریال فولاد است. لذا منطقی است که چنین تجهیزی کاملاً تحت تاثیر افزایش قیمت ناگهانی فولاد باشد.

اگر تمام این دلایل را در کنار هم بگذارید، قطعا با یک قیمت گذاری رو به رشد مواجه خواهید شد. فقط یکی از این دلایل مطرح شده می تواند قیمت هر کالای مهندسی شده ساختمان سازی را جابجا کند. حالا در نظر داشته باشید که در این ایام پیچیده در جریانات اقتصادی کشور چطور می توان تلاشی در ثبات قیمت یک کالای پر از قطعات و متعلقات فنی، مانند قیمت بالابر ساختمانی داشت؟!

pars بازدید : 57 پنجشنبه 29 آبان 1399 نظرات (0)

 

 ماله پروانه ای

هدف استفاده از ماله پروانه ای یا ماله موتوری این است که سطوح بزرگ و وسیع عملیات بتن ریزی را با آن مسطح نماییم .

در ساخت ماله پروانه ای از تیغه های محکم که دور ومحور آن می چرخند استفاده میشود.که این محور ها توسط موتور بتزینی برقی یا دیزلی بچرخش در می آید.

عوامل موثر در قیمت ماله پروانه ای

با توجه به وجود انواع ماله موتوری قیمت ها در هنگام خرید متفاوت بوده مثلا اندازه ، نوع سوخت ، برند ، سرنشین دار بودن یا جنس تیغه در قیمت ماله پروانه ای تاثیر گذار است .

ظرفیت کار دستگاه :

یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت ماله پروانه ای یا قیمت ماله موتوری سایز دستگاه می باشد، دستگاه دارای مدل هایی در سایز 60 و 70 و 90 و 120 سانتی می باشد این اندازه ها معرف قطر دهانه ماله موتوری است که با افزایش قطر دهانه افزایش ظرفیت دستگاه را نیز شاهد هستیم و این خود باعث افزایش قیمت ماله پروانه ای است ، برای موتور های دیزلی ماله موتوری 90 و 120 و ماله برقی قطر 60 سانت و موتور بنزینی همه سایزها را می توان استفاده کرد.

نواع موتور دستگاه :

بیشترین موتوری که مورد استفاده است موتور بنزینی است و با توجه به این که گرانترین قسمت دستگاه ماله پروانه ای موتور آن می باشد تاثیر گذار بر قیمت ماله پروانه ای است .

ماله پروانه ای با موتور برقی ارزانترین مدل موتور مب یاشد و چون باید از یک کابل دایمی برای کار از آن استفاده کرد کمتر مورد توجه قرار میگیرد.

ماله پروانه با موتور دیزلی قدرتمند بوده و بیشتر برای ماله پروانه ای سرنشین دار استفاده می شود.

ماله پروانه ای با موتور بنزینی پر استفاده ترین و محبوب ترین مدل ماله موتوری است و می توان در ساخت هر نوع ماله پروانه ای از موتور بنزینی استفاده کرد.علت محبوب بودن موتور بنزینی قدرت و انعطاف بالایشان است .

نحوه کار کردن با ماله پروانه ای

بیشتر دستگاه های ماله پروانه ای قابل حمل توسط اپراتور می باشد اما بعضی از آنها قابلیت حمل نفر داشته که ماله پروانه ای سر نشین دار نامیده میشوند.این نوع بیشتر برای مسطح کردن بتن در فضا های بسیار بزگ استفاده میشود.و دارای قابلیت بالاتری نسبت به مدل حمل توسط اپراتور است پس هنگام خرید علاوه برقیمت ماله پروانه ای باید به تناسب در کار نیز توجه کرد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت ماله پروانه ای متریال موجود در تیغه ها ، طراحی دسته و سیستم کنترل و کلاج می باشد.

pars بازدید : 51 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیلنگ ویبراتور

استفاده از بتن در ساخت و ساز های امروزی یک جریان متداول است. چرا که این متریال در صورت پرداخت اصولی و مهندسی شده از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از نکات کلیدی در داشتن بتن مرغوب، یک دست بودن آن در انتهای کار ساخت و ساز می باشد. برای داشتن چنین یک دستی از ابزار ویژه ‌ای با نام شیلنگ ویبراتور استفاده می ‌کنند.

همراه با کارکرد کامل و مطمئن یک شیلنگ ویبره می توانید حجم یک دست و عاری از حباب و حفره در سطح بتن داشته باشید. اقدامی که در مقاومت نهایی بتن تاثیرات عمیقی خواهد گذاشت. از این رو لازم است تا در همه حال از شیلنگ ویبراتور مطمئن و با کیفیتی بهره ‌مند باشیم. چرا که کیفیت نهایی در ساخت بنای مستحکم و ماندگار در گرو داشتن یک شلنگ ویبراتور خوب و کارآمد می باشد؛ اما نکات در خرید شیلنگ ویبراتور مناسب چیست؟ چه عواملی بر قیمت شیلنگ ویبره تاثیرگذار هستند؟ و اینکه چطور بتوانیم با در نظر داشتن نوع پروژه، شیلنگ ویبره مناسب را تهیه کنیم؟ همه مباحثی است که قصد داریم در بیانی فنی همراه با این مقاله تشریح کنیم. پس اگر می خواهید ببینید که یک شیلنگ ویبره تحت تاثیر چه نکاتی است، همراه ما باشید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت شیلنگ ویبراتور

انواع شیلنگ ویبراتور کدامند؟

اولین نکته در آشنایی با تمام جزئیات در خرید شیلنگ ویبراتور آن است که انواع آن را بشناسید. مهمترین نکته و یا فاکتور تاثیرگذار در قیمت شیلنگ ویبراتور، نوع آن است. اینکه شیلنگ ویبراتور تحت تاثیر چه نوع مولدی است؟ و یا اینکه با چه ساز و کاری کار می ‌کند؟ انواع متداول از شیلنگ ویبره در سطح بازار و صنعت به قرار زیر می باشند.

شیلنگ ویبراتور بادی

شیلنگ ویبراتور بنزینی

شیلنگ ویبراتور دریلی

شیلنگ ویبراتور برقی

شیلنگ ویبراتور مکانیکی

همان طور که می بینید عمده تفاوت در انواع شیلنگ ویبره متوجه طرح دستگاه شیلنگ نیست؛ بلکه متوجه نوع مولد برای محرک بودن شیلنگ ویبره می باشد. از مولد های دریلی تا موتور های بنزینی و گاهاً دیزلی و حتی کمپرسور های هوا در این تنوع حضور دارند. لکن وقتی با چنین تنوعی مواجه هستید، احتمالاً متوجه تفاوت فاحش در قیمت آنها نیز خواهید شد. یک موتور ساده برقی هرگز قیمت تمام شده یک موتور دیزلی و یا یک کمپرسور هوا را نخواهد داشت.

البته غالب این تنوع در مولد ها برای تامین قدرت های متنوع است. ویبراتور های دریلی از کم قدرت ترین و نمونه های دیزلی و بادی از پرقدرت ترین انواع شلنگ ویبراتور محسوب می شوند. حال بیایید تا نکات در قیمت شیلنگ ویبراتور را با در نظر داشتن تنوع در مولد ها بیشتر تحت تحلیل داشته باشیم.

نحوه عرضه شیلنگ ویبراتور و تاثیر آن بر قیمت دستگاه

در کار با انواع شیلنگ ویبراتور که باشید، کاملاً متوجه خواهید شد که این تجهیز ساختمان سازی از دو عنصر جدا از هم تشکیل شده است. شلنگ ویبراتور در کنار مولد آن که می‌ تواند هر موتور برقی و یا بنزینی و... باشد. یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت شیلنگ ویبراتور نحوه عرضه دستگاه است. در نمونه های ریلی و یا برقی، هر دو بخش شیلنگ و مولد را یکجا و سر هم عرضه می ‌کنند. این موضوع باعث شده تا شما در هنگام خرید، هر دو بخش را همزمان داشته باشید. لکن با قیمت تمام شده کمتری مواجه خواهید شد؛ اما در دیگر مدل ها از شیلنگ ویبره، ماجرا به این سادگی نیست.

شیلنگ ویبره های قدرتمند و یا موتور احتراق داخلی را به شکل جدا از هم عرضه می کنند. این نکته تأثیر عمیقی بر قیمت شیلنگ ویبراتور خواهد گذاشت. تهیه کردن جدا از هم شیلنگ و مولد لزوماً باعث افزایش قیمت شیلنگ ویبراتور نخواهد شد؛ بلکه می تواند در کیفیت نهایی کار تاثیرگذار باشد. مثلاً ممکن است که شما شیلنگ باکیفیتی را همراه با مولد نامناسبی کنید. از این رو قطعا نمی توانید کارایی بالای دستگاه را تامین نمایید.

قیمت شیلنگ ویبراتور

عواملی که قیمت شیلنگ ویبراتور را تعیین می کنند

اگر بخواهیم از انواع شیلنگ ویبراتور و نحوه ارزیابی آنها خارج شویم، طیف گسترده‌ ای از نکات وجود دارد که هر کدام تاثیرات عمیقی بر قیمت شلنگ ویبراتور خواهند گذاشت. برای هر کسی که در سطح بازار است و قصد خرید شیلنگ ویبره را دارد، لازم است تا نگرش کاملی بر هر یک از این نکات داشته باشد. نکاتی مانند:

برند تولیدکننده شیلنگ ویبراتور:

برند و کشور سازنده در هر محصولی که می خرید، اهمیت دارد. همه می دانیم که هر برندی نمی ‌تواند جا پای نمونه های خوش نام و مطمئن بازار بگذارد. لذا تهیه شیلنگ ویبراتور از برند های گمنام و یا بدون اعتبار لازم، یک ریسک همیشگی است. صحبت از کیفیت در ساخت مقوله ای متفاوت از کارآیی است. لذا در توجه به برند ها جدا از پرداختن به کیفیت باید متوجه کارایی شیلنگ ویبره نیز باشید. با همه این تفاصیل، محصولات از نمونه ‌های تولید شده کشور های صاحب صنعت مانند آلمان، ایتالیا و ژاپن همواره بهترین های بازار هستند. اگر چه این بهترین ها در نهایت باعث افزایش چشمگیر در قیمت شیلنگ ویبراتور خواهد شد.

سایز شلنگ ویبراتور:

اندازه طولی و قطری شیلنگ ویبراتور تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی آن خواهد گذاشت. در شناسایی قیمت ویبراتور دو ملاک کلی مطرح می باشد. اینکه طول شیلنگ چه مقدار است؟ و قطر شیلنگ چه اندازه می باشد؟ شیلنگ های طولی لزوما قطر های بالاتری دارند. لذا از متریال در ساخت بیشتری برخوردار می باشند. از این رو قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. البته هر چه ابعاد طولی و قطری شیلنگ ویبراتور افزایش پیدا کند، نیاز به مولد های قویتری برای کار با آنها خواهیم داشت. به این ترتیب سایز شیلنگ ویبره به شکل غیرمستقیم با تغییر قدرت مولد ها نیز در قیمت نهایی دستگاه تاثیرگذار خواهد شد.

تاثیر نوع کاربری دستگاه در قیمت شیلنگ ویبراتور:

بسیاری از فضا های ساخت و ساز از سطح دسترسی بسیار سختی برخوردار هستند. لذا نمی ‌توان به این راحتی شیلنگ ویبراتور های معمولی را برای انجام ویبره زنی بتن به چنین فضا هایی رسانید. در چنین مواردی لازم است تا از ویبراتور های خاص با قابلیت پرتابل استفاده کنیم. شیلنگ ویبراتور دریلی از نمونه های رایج در این امر هستند. پرتابل شدن شلنگ ویبراتور از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت شیلنگ ویبراتور می باشد.

متریال در ساخت شیلنگ ویبراتور:

هر چه قطعات در شیلنگ و یا مولد از متریال های بهتر و مقاوم تری ساخته شده باشد، لاجرم قیمت بالاتری را طلب خواهد کرد. مانند بدنه های فلزی در ساخت ویبراتورهای دریلی که به مراتب از نمونه های بدنه پلاستیکی قیمت بالاتری دارند.

نوع گارانتی و خدمات پس از فروش:

یکی دیگر از نکات مهم که تاثیر قابل توجهی بر قیمت شلنگ ویبراتور خواهد گذاشت، نوع گارانتی و مدت زمان آن است. از طرفی خدمات پس از فروش نیز قابل توجه می ‌باشد. به هر صورت شیلنگ ویبراتور از جمله تجهیزات ساخت و ساز است که مستعد خرابی با درصد بالایی است. لذا بهره ‌مندی از گارانتی مناسب و یا خدمات پس از فروش مطلوب اهمیت ویژه ‌ای دارد.

عواملی که قیمت شیلنگ ویبراتور را تعیین میکند

دستگاه شیلنگ ویبراتور از جمله تجهیزات با رنج قیمتی قابل توجه در جمع ماشین آلات ساختمانی است. لکن حضور موثر آن می ‌تواند تاثیر چشمگیری بر کیفیت و مقاومت نهایی سازه داشته باشد. در نظر داشته باشید که یک سازه بتنی هزینه ساخت بسیار بالایی دارد. هزینه ای که به مراتب بالاتر از قیمت تمام شده تمام تجهیزات برای ساخت آن می ‌باشد. از این رو در قبال حجم بالای هزینه ‌های جاری در ساخت سازه های بتنی، به راحتی می‌ توان از قیمت شیلنگ ویبراتور عبور کرد و این تجهیز استراتژیک را به واسطه صرفه جویی های بی مورد اسیر نمونه های بی کیفیت ننمود.

نکته کلیدی در عدم استفاده از شیلنگ ویبراتور های دسته دوم می باشد. یک شیلنگ ویبراتور دسته دوم قطعاً در مسیر ساخت و ساز های سنگینی قرار گرفته است. لذا فشار کاری بالایی را متحمل شده است تا حالا در قالب یک تجهیز دسته دوم عرضه می شود. از این رو هرگز نمی توان به نمونه های دسته دوم از شیلنگ ویبراتور اعتماد نمود. لازم است تا برای تامین کیفیت بالای کار در امر ساخت و ساز سازه های بتنی در همه حال نسبت به تأمین حرفه ای شیلنگ ویبراتور کوشا باشیم.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 1,563
  • بازدید کلی : 7,105